Muuttovalmiin talopaketin hinta. Paljon teillä on talo maksanut yli avaimet käteen hinnaston?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Raffe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28934415:
Harvinaisen pälli kommentti. Ymmärrän kyllä, että siinä vaiheessa kun sitä projektia suunnittelee, niin olisi mukava kuulla ainoastaan niitä 1000e/neliö -hintoja, mutta kun niillä nyt vaan ei ole mitään todellisuuspohjaa. Monessa muussa asiassa ymmärretään hyvin, että mihinkään netistä luettuun ei tule luottaa sokeasti, mutta tässä talonrakennusasiassa on käynnissä jonkinlainen käänteinen huutokauppa, jossa alimman arvion antaja on aina se luotettavin.

Siinä rakennusprojektissa kun about miljoona muuttuvaa osaa, niin muiden toteutuneiden hintojen kysely on kuta kuinkin yhtä järkevää kuin kysellä ruokakaupasta ulos tulevilta, että paljonko ostokset maksoivat ja päätellä sitten tämän pohjalta, paljonko pitää itse varata rahaa kauppareissuun.

Olen jo kerran luvannut itselleni olla sekaantumatta näihin unelmahöttöketjuihin, mutta sekaannuinpa kuitenkin. Mutta nyt jätän nämä lopullisesti. Pitäkää tunkkinne, mutta älkää tulko sitten tänne itkemään, kun se projekti maksoi kuitenkin sitten lopulta sen 1800-2200e/neliö.

Elä nyt noin herkillä ole, hieman kärjistäen kyllä laitoin kommenttini koska olen kurkkuani myöten täynnä näitä omakotitaloihin liittyviin papereihin perustuviin arvioihin, joilla ei ole yhtään mitään merkitystä tahi linkkiä todellisuuteen.

On kuntoarviota ja kuntotarkastusta, hienosti tehdään paperille papereiden perusteella, tosiasiassa sillä paperilla ei ole mitään merkitystä eikä se kerro yhtään mitään.
Mutta koitappa myydä taloa maksamatta siitä turhuudesta?

Sitten on hieno uutuus, Energiatodistus! Hieno "arvio" talon energiapuolesta, antaa ostajalle helpon keinon vertailla rakennusten energiatehokkuutta osto- ja vuokraustilanteissa. Talo saa oikein hienon kirjaimen kertomaan energiankulutuksestaan, paperilla, oikein tarkastajan tekemänä!

PAITSI että todellisuus onkin taas eri, energiatodistuksessa ei todellakaan kerrota talon energiakulutusta tai energiatehokkuutta jotka perustuvat aitoon faktaan vaan taulukoista katsottu arvio mitä samankaltaisen talon kulutus voisi olla + poliittinen lisä.
Lappu on täysin poliittinen veto jolla saataisiin ihmiset siirtymään sähkölämmiteisistä taloista muihin järjestelmiin.
No tottakai tämä "todistus" sitten on vapaaehtoinen?
Eipäs ole, pakollinenhan se ja oltava myytäessä.
Vajaalla tonnilla saat hienon paikkaansapitämättömän "arvion" paperilla, kallista on nykyään kasa paskaa ja koomiseksi menee kun aivopesusta joutuu jo itse maksamaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28934415:
Olen jo kerran luvannut itselleni olla sekaantumatta näihin unelmahöttöketjuihin, mutta sekaannuinpa kuitenkin. Mutta nyt jätän nämä lopullisesti. Pitäkää tunkkinne, mutta älkää tulko sitten tänne itkemään, kun se projekti maksoi kuitenkin sitten lopulta sen 1800-2200e/neliö.

Miksi sä edelleen hoet sitä, että ei voi päästä alle 2000 euroon neliö saatikka vielä halvemmalla vaikka sulle on kerta toisensa jälkeen todistettu muuta.

Halvalla ei hyvää saa. Saati jos joutuu rakennuttamaan talonsa avaimet käteen niinkun me. Hinta silloin pompsahtaa isämiehen sanomiin neliöhintoihin. Tällä hetkellä kun asuntokauppa takkuaa, luulisi että talopaketit ja rakennuttaminen olisi edullista, mutta näin vaan ei ole. Ensiasunnon ostajatkin joutuvat koville lainakaton vuoksi. Johan pankit pyytävät jo kohtuuttomia lainaehdoillaan. Kilpailuttaminen ei auta. Anyway.. 140 neliön talo kahden auton katoksella ja varastolla 275 te

[QUOTE="vieras";28934292]Mun on pakko peesailla.
Kyllästyttää nämä papereista tehdyt laskukaavat, jotka harvemmin pitää paikkaansa.

Aiemmin kritisoin jonkun palstalaisen antamaa laskukaavaa talon säkönkulutuksesta, ihan paikkaansapitämätön sekin.

Parhaan arvauksen saa kun kyselee mahdollisimman monelta samantapaiseen ratkaisuun päätyneeltä niitä todellisia kustannuksi.
Kuten ap fiksusti tässä tekeekin. :)

Harvinaisen pälli kommentti. Ymmärrän kyllä, että siinä vaiheessa kun sitä projektia suunnittelee, niin olisi mukava kuulla ainoastaan niitä 1000e/neliö -hintoja, mutta kun niillä nyt vaan ei ole mitään todellisuuspohjaa. Monessa muussa asiassa ymmärretään hyvin, että mihinkään netistä luettuun ei tule luottaa sokeasti, mutta tässä talonrakennusasiassa on käynnissä jonkinlainen käänteinen huutokauppa, jossa alimman arvion antaja on aina se luotettavin.

Siinä rakennusprojektissa kun about miljoona muuttuvaa osaa, niin muiden toteutuneiden hintojen kysely on kuta kuinkin yhtä järkevää kuin kysellä ruokakaupasta ulos tulevilta, että paljonko ostokset maksoivat ja päätellä sitten tämän pohjalta, paljonko pitää itse varata rahaa kauppareissuun.

Olen jo kerran luvannut itselleni olla sekaantumatta näihin unelmahöttöketjuihin, mutta sekaannuinpa kuitenkin. Mutta nyt jätän nämä lopullisesti. Pitäkää tunkkinne, mutta älkää tulko sitten tänne itkemään, kun se projekti maksoi kuitenkin sitten lopulta sen 1800-2200e/neliö.[/QUOTE]

Katkeroituneen oloinen ja epäjohdonmukainen ihminen tuo edellinen. Mikä on ongelma jos kysellään toteutuneita hintoja? Ja juuri sitä että mikä se on ollut verrattuna talovalmistajan ilmoitettamaan hintaan. Kyllä rakennusprojektille löytyy keskimääräinen neliöhinta, mediaanihinta ja paljon niiden yli ja ali menneitä menneitä hintoja - tietysti. Jokainen voi itse päätellä omaa tyyliään näissä asioissa ja sen vaikutusta muodostuvaan neliöhintaan.

Meillä maksoi edellinen okt talopaketin listahinnasta 50 000 e lisää. Eli listahinta 220 000 e talolle, ja lopullinen hinta muutosten kanssa oli 270 000 e. Eikä sisältänyt vielä autokatosta. Kokonaisuudessa tontteineen, maatöineen, perustuksineen, liittymämaksuineen, pihatöineen, autokatoksen ja lasiterassin kanssa, ja vastaavan mestarin palkkion kanssa loppusumma oli n. 550 000 e. Rakensimme pääkaupunkiseudulle. Nyt suunnitelmissa seuraava talo. Moderni puutalo, mutta hinta tuntuu nousevan lähelle 600 000 e. Tontit ovat kalliita täällä, ja tällä kertaa toiveissa vähän laadukkaammat pintamateriaalit kuin viimeksi.

Yhteistyössä