Mitä teidän herkkuaamiaisella syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loman kunniaksi <3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri pari viikkoa sitten sain miehen ja lasten tekemän erikoisaamiaisen eteeni. Piti sisällään:
- munakokkelia
- kylmäsavustettua kohta
- briejuustoa
- savujuustoa
- kalkkuleikkelettä
- kahdenlaisia sämpylöitä
- croisantteja
- tomaatti-, kurkku- ja paprikaviipaleita sekä salaatinlehtiä
- maustamatonta jugurttia, marjoja ja kotitekoista mysliä
- tuoreita hedelmiä (ananasta, viinirypäleitä, vesimelonia, omenaa)
- mustikkamuffineja
- tuorepuristettua appelsiinimehua
- hyvää kahvia
- lasillinen kuohuviiniä

Kyllä oli ihana tapa aloittaa syntymäpäivää. Varsinkin kun KAIKKI oli ihan valmiina, ei tarvinnut itse tehdä muuta kuin syödä ja nauttia. Lapset jopa kaatoi kahvin kuppiin.

Itse en ole koskaan tehnyt herkkuaamiaista, jostain syystä mikään ruoka ei ole minulle herkku tai kuulosta herkulliselta. Mies käy toisinaan ns. hotelliaamiaisella, ja siellähän on buffet-tyyppinen tarjoilu mistä löytyy monia edellä mainittuja ruokia.

Asia on toinen jos kaikki se annetaan olla pöydällä minkä kaupasta tuo kotiin...esille laitetaan sopiva määrä. On aika harvinaista, että meillä jää yli jotain kun lasken montako syöjää on ja esille laitetaan laajasti mutta vähän, sitä lisätään sitä mukaa jos tarvitaan. Kyllä se lohi on siellä kaapissa sekä ne äyriäiset. Pöytään laitetaan vain se määrä mitä on laskettu.
Ja miksi ruuasta ei saisi nauttia? Miksi ruokakin on vain suoritus joka tehdään? Minä ainakin haluan nauttia kaikesta mikä minua ympäröi ja ruoka on yksi sellainen.
no kai se on yhdenlainen "suoritus" että pitää olla kauheasti monenlaista, ennen kuin se on nautittavaa ja ihanaa.
Mutta niin kai me ollaan erilaisia, niin kuin siinäkin että toisille ei maistu aamulla mikään. Varmaan meillä sitten tuollaisten notkuvien pääsiäisaamiaispöytien sijaan on niitä herkkuiltapaloja, yhtä lajia, mutta useammin. Jännä kyllä, että ollaan koko perhe toistaiseksi samaa tyyppiä.

Heheh, en ikinä unohda meidän yhtä aamua viime kesänä. Kun herättiin niin sanoin miehelleni, että mun tekee mieli käydä aamiaisella Ruissalossa ja sinnehän ajettiin....Munkkia ja kahvia, nam ja ei mitä tahansa munkkia vaan ihan siellä tehtyä ja paistettua jätti kokoista munkkia...voin näyttää kuvankin jos joku tahtoo nähdä. On meinaan paras munkki ikinä :)

Näytä! Tai vinkkaa missä, niin voi itse joku aamu ajella herkuttelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Määa;28256632:
no kai se on yhdenlainen "suoritus" että pitää olla kauheasti monenlaista, ennen kuin se on nautittavaa ja ihanaa.
Mutta niin kai me ollaan erilaisia, niin kuin siinäkin että toisille ei maistu aamulla mikään. Varmaan meillä sitten tuollaisten notkuvien pääsiäisaamiaispöytien sijaan on niitä herkkuiltapaloja, yhtä lajia, mutta useammin. Jännä kyllä, että ollaan koko perhe toistaiseksi samaa tyyppiä.

jokaisella on omat mieltymykset. minusta vaihtelu on kivaa. usein mulle aamiainen esim on pelkkà kuppi vahvaa kahvia ja vettà, mutta joskus syòn esim jogurttia tai vaikka kahvilassa voisarven jossa hilloa sisàllà. toisaalata kyllà menisin usien noiden notkuvienkin pòytien ààreen (hyvàssà seurassa) ja kiva olis mennà vaikka huomenna suomalaisen hotellin aamiaspòytòòn. kiva ettei ihan aina samanlaista

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
[QUOTE="vieras";28256668]Joillekin todella näköjään parasta tässä maailmassa on vain ruuan määrä. Pullan koko. Ruuan mättäminen.

Mulle kyllä ei tod. maistuisi mikään tuntikaupalla pöydällä lojunut äyriäinen salaatissa seuraavana päivänä.[/QUOTE]

Mà luulen kyllà ettà (jos esim Bootysta puhut) sillà ruoan mààràllà tai laadulla on aika vàhànkin merkitystà. Ruoka ei vaan satu kaikille olemaan pelkkàà ravintoa vaan tapa olla yhdessà. Ja siihen liittyy jopa huumoriakin

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Jenkkityyliset pannukakut vaahterasiirapilla ainakin, jotain kahvia vähän erikoisemmin laitettuna, uunituoreita muffineja, hedelmäsalaattia, pekonia ja/tai pikkunakkeja, munakokkelia, juustosarvia, olen myös tehnyt suklaakuorrutettuja mansikoita Datalle aamiaiseksi, maustamattomasta jugurtista ja itsepuristetusta appelsiinimehusta tehtyä voimajuomaa jne.

Äitini luona jopa jauhemaksapihvileipiä. :p

Itse nautin pitkistä brunsseista, mutta jotenkin tämä koko lauma liian levoton sellaiseen pitkälliseen nautiskeluun aamiaispöydässä päivän uutisia kommentoiden, jutellen, pitäen taukoa ja jatkaen nautintoja taas.

Siis sinä et varmaan itse syö noita herkkuja?

[QUOTE="vieras";28256668]Joillekin todella näköjään parasta tässä maailmassa on vain ruuan määrä. Pullan koko. Ruuan mättäminen.

Mulle kyllä ei tod. maistuisi mikään tuntikaupalla pöydällä lojunut äyriäinen salaatissa seuraavana päivänä.[/QUOTE]

Taisi sinulla jäädä jotain lukematta...Sanoin, että lasken kuinka paljon on syöjiä ja se määrä laitetaan esille. Lisään sitä mukaa kun loppuu. Jääkaapissa olleet äyriäiset voi hyvin käyttää seuraavana päivänä. Ei tämä nyt näin hankalaa ole :) Ja kyllä, mikään ei ole niin ihanaa kuin nauttia ystävien seurasta ja syödä hyvää ruokaa.

Meilläkään ei kauheesti panosteta aamupalaan. Kaurapuuro, lapselle mehu ja mulle kahvi on aika perinteinen. Jos olen yksin, niin puuroa en keittele heti aamusta.

Lounaalla yleensä meille jo sitten maistuu paremmin joku tukevampi ruoka :). Lapsi jaksaa ulkoilla ihan hyvin puurollakin monta tuntia.

Mutta jos olis ns myöhäinen aamiainen ja vaikkapa enemmän porukkaa syömässä ja loma, niin ap:n mainitsemat eväät kyllä minulle kelpaisivat :), jo ihan pelkkä ruisleipä graavikalan ja vihannesten sekä kahvin kanssa.

Meill oli muuten joskus anoppilassa tapana ottaa äitienpäivän aamukahveilla skumppaa kakun kanssa ;)

Jumaleissön mitä aamupöperöitä!
Ihan huippua! Mun "must" on jostain syystä paistettu halloumi-juusto (noiden kaikkien miuiden ihanien lisäks) :)

Kiinnostais kyllä tietää, että kuka teillä muilla yleensä tällaisen ihanan aamiaisen/brunssin takana on? Oisko mahdollista että joskus jopa jonkun husbis järjestäis näin ihanat syömäjäiset??

Yhteistyössä