Mitä tehdä kun taksikuski ei opi kelloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koulukyydit on joko sovittu tietylle yrittäjälle, jolloin on tuttu kuski ja auto. Yleensä ne kuitenkin menevät yleisesti tarjolle kaikille alueen autoilijoille ja lähinnä ko. osoitetta oleva saa/ottaa kyydin. Meillä ainakin koulukyydit menevät hyvin kaupaksi ja homma hoidetaan asiallisesti.
Voisiko teillä olla sitä ongelmaa, että tarjottua kyytiä ei oteta vastaan ajoissa jolloin taksikuskikin on auttamatta myöhässä?

Johan noihin aikatauluihin vaikuttaa keliolosuhteetkin näin talvella, vai miksi junat eivät kulje aikataulun mukaan, miksi laivat jäävät jäihin kiinni, miksi lentokenttiä suljetaan...

[QUOTE="vieras";23168847]Jos palvelu ei kelpaa niin kuskaa itse lapsesi kouluun.[/QUOTE]

Eli jos kirjasto ei aukea sovitulla alalla ja joudut odottamaan, niin osta omat kirjat!??
Jos lääkäri tekee sinulle väärän diagnoosin, niin mene yksityiselle ja maksa itse?!!
On kyllä todella ontuva tuo logiikkasi.

Meillä on täällä ihan sama juttu! Olen soittanut ja valittanut asiasta, mutta sanotaan vaan, että taksi ei ole myöhässä jos tulee 40 minuuttia myöhemmin, kuin mitä on sovittu!
Poika on myöhässä koulustakin jatkuvasti.
Eivät suostu pihalta hakemaan, kun meidän pihatie on kuulemma niin vaarallinen (... ylämäki pihalle, joka jäisillä keleillä hiekoitettu ja tietysti lumet aurattu..) sekään ei käy, että lähetän pojat taksille, kun näen, että se tulee. Muksujen on kuulemma oltava silloin paikalla kun taksi tulee, se ei odota hetkeäkään! Että tämmöstä täälläkin.
En tiedä mihin siitä vielä valittaisi, taksifirman "pomolle" olen soittanut, jolle pitää muutenkin ilmoittaa, jos lapsi ei tarvitse kyytiä jne.

Sama homma täällä.Ennen tyttö odotteli taksia sisällä valmiiksi vaatteet päällä ja kateltiin ikkunasta,sitten se ei enään taksikuskeille käynyt ja määräsivät uuden paikan 200 metrin päästä ja sanoivat että paikalla pitää olla 8.30.
4 kertaa viikossa tyttö tulee kotiin klo 9,että taksi ei tule ja sen 4 kertaa viikossa on sitten sen 15-20min myöhässä ja harmittelee kun ei pääse muitten kanssa aamupiiriin.
Ja ei jää yhteen kertaan kun on unohdettu kokonaan.

Yhteiskunta tarjoaa ilmaisen taksikyydin lapsille kouluun ja eikun mammat siitäkin jaksavat mäkättää. Eikö teille mikään riitä?
Täysin aiheellista valittaa. Yhteiskunta maksaa kyydin taksiyrittäjille. Jos yhteiskunta ostaa palvelua yksityisiltä yrittäjiltä, niin eikö silloin voi vaatia kunnollista palvelua vaan on tyydyttävä sekundaan.

Taksikyytiin on syynsä. Jos on lapsi, joka haetaan kouluun taksilla kotiovelta, niin on melkoinen riski jättää tällainen lapsi odottelmaan kyytiä epämääräiseen aikaan. Koulu on vastuussa lapsesta myös koulumatkoilla. Meillä taksikyydit toimivat nykyisin onneksi ajallaan, mutta muutama vuosi sitten oli hankalaa, kun taksin tuloaika saattoi vaihdella puolikin tuntia tai enemmän. Välillä taksi saattoi tulla vasta koulun alkamisajan jälkeen. Välillä olin jo itse viemässä lasta kouluun koulun alkamisajan jälkeen, kun taksi ajoi tiellä vastaan. Välillä lapsi soitteli minulle töihin, kun taksia ei kuulunut. Välillä taksi tuli etuajassa. Kerran esimerkiksi taksi tuli etuajassa ja sillä aikaa, kun laitoin lapselle kenkiä jalkaan, niin taksi oli jo mennyt. Tästä syystä valmiusaika taksiin menoon saattoi olla lähemmäs tunti, mikä on liian pitkä aika odotella vaatteet päällä. Onneksi noista on päästy ja taksi tulee nykyisin ajallaan, heittoa tuloajassa on vain 5-10 minuuttia.

Juu näin ne taksit tekee. Aamuisin ja iltapäivisin hoidetaan koulukyytejä, muulloin normaalia taksiajoa.

Suosittelisin ottamaan keskukseen yhteyttä ja kyselemään sitä kautta, onko ne koulukyydit yleisesti tarjolla jokaiselle kuskille vai onko ne jo etukäteen sovittuja tiettyjen kesken. Jos ne on yleisesti jaossa, meillä ainakin ne tulevat näkyviin ennakkotilauksina, joten siinä kohdassa jokin mättää jos kuski on jatkuvasti myöhässä. Ilmeisesti se koulukyytilista aseman seinällä ei riitä kun kyytien koordinointi on epäonnistunutta.
Onko muilla kyydittävillä samoja ongelmia, vai oletteko te ainoat? Sen ymmärrän jos on uusi kuski joka ei jostain syystä osaa jonnekin keskelle ei-mitään ensimmäisellä kerralla, mutta ammattitaitoinen ottaa joissa selvää oudostakin osoitteesta...

[QUOTE="vieras";23168871]Johan noihin aikatauluihin vaikuttaa keliolosuhteetkin näin talvella, vai miksi junat eivät kulje aikataulun mukaan, miksi laivat jäävät jäihin kiinni, miksi lentokenttiä suljetaan...[/QUOTE]

Vaikuttaa vaikuttaa. Sehän on selvä.

Siitä syystä olisikin niin kovin mukava että kuski näkisi sen vaivan että ilmoittaisi jos aikataulu mättää isosti.
Mutta kun kuskit eivät ole tietoisia meidän venhempien numeroista, kaikki olisi hoidettava yhteyshenkilön kautta, on kuulemma selvempää.

Tietysti mä voisin soittaa yhteyshenkilölle että missä kyyti viipyy ja yhteyshenkilö kertoisi mulle että hän ei ole juuri nyt töissä mutta hänpä ottaa selvää kuka kuski on tänään vuorossa ja soittaa hälle ja tidustelee ja sitten soittaa mulle, jolloin aikaa on jo kulunut sen puoli tuntia ja tilanne on ns +-0.

Mä en pääse ymmärtämään miksi tästä on tehty täällä näin vaikeaa, kun se joillain paikkakunnilla toimii ilman isompia ongelmia.

JA noihin juniin tms, ainainen napina kuuluu aikuismatkustajilta, kun myöhästyvät töistä tms..... :kieh: niin että kyllä sitä saa vanhempi lapsesa koulukyydistä rutista kanssa!

[QUOTE="miimu";23168893]En tiedä mihin siitä vielä valittaisi, taksifirman "pomolle" olen soittanut, jolle pitää muutenkin ilmoittaa, jos lapsi ei tarvitse kyytiä jne.[/QUOTE]

Oletko pyytänyt koululta tai kunnalta apua tässä asiassa? Firman pomo voisi kuunnella paremmin rehtoria tai jotakin kunnan virkamiestä.

Yhteiskunta tarjoaa ilmaisen taksikyydin lapsille kouluun ja eikun mammat siitäkin jaksavat mäkättää. Eikö teille mikään riitä?

peesi. helvetin röyhkeää. jos omani saisivat ilmaisen kyydin niin kiitollinen olisin. ei siihen kuole jos seisoo puoli tuntia odottamassa. ja että taksikuski odottelemaan kun kakara pukee päälllensä. törkeää. jos ei kelapa kakara kävelee tai sinä viet. on aikaa tuijotella ikkunassa kakaraa, samalla itse voit viedä. jos tyhjän panttina olet ikkunassa. ja vielä mummo toisessa ikkunjassa, ja ilmaisuuksia vailla. voi luoja!!!! joillain ei oel ketään vahtaamassa eikä silti tule taksi hakemaan.

Nii tai se, että jos lapsille on ilmoitettu, että tienlaijassa pitää olla linkkua/taksia odottamassa vaikka klo 08.25. Lapset ovat sitten menossa odottelemaan kun huomaavat pihassa, että linkka ajaakin pysähtymättä ohi liian aikaisin.... Eikö se kuski voi pysähtyä odottamaan edes siksi aikaa, että se kello on sen verran kuin yleensä kun siinä tiettyjen postilaatikoiden kohdalla pitäisi kyytiläiset poimia mukaan ????

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23168914:
Vaikuttaa vaikuttaa. Sehän on selvä.

Siitä syystä olisikin niin kovin mukava että kuski näkisi sen vaivan että ilmoittaisi jos aikataulu mättää isosti.
Mutta kun kuskit eivät ole tietoisia meidän venhempien numeroista, kaikki olisi hoidettava yhteyshenkilön kautta, on kuulemma selvempää.

Tietysti mä voisin soittaa yhteyshenkilölle että missä kyyti viipyy ja yhteyshenkilö kertoisi mulle että hän ei ole juuri nyt töissä mutta hänpä ottaa selvää kuka kuski on tänään vuorossa ja soittaa hälle ja tidustelee ja sitten soittaa mulle, jolloin aikaa on jo kulunut sen puoli tuntia ja tilanne on ns +-0.

Mä en pääse ymmärtämään miksi tästä on tehty täällä näin vaikeaa, kun se joillain paikkakunnilla toimii ilman isompia ongelmia.

JA noihin juniin tms, ainainen napina kuuluu aikuismatkustajilta, kun myöhästyvät töistä tms..... :kieh: niin että kyllä sitä saa vanhempi lapsesa koulukyydistä rutista kanssa!

siis jos se alkaa se kuski etsiä teiedän numeroita ja kaikkien ja soitella vanhemmille, niin eihän se ole koululla vielä huomennakaan. Ihmevalitusta, jos saa jotain ILMAISEKSI niin siitä ollaan kiitollkisia ja opetetaan lapsikin nöyräksi ja kiitolliseksi.

vie ihan oikeasti itse äläkä hae minkä keksityn diagnoosin varjolla ilmaisuuksia, jos on noin vaikeaa. törkeä akka olet.

Meillä oli samaa ongelmaa, auttoi kun soitettiin taksifirmaan. Järjestelivät kyydit paremmin, sekä tylyttivät alkupään kuljetettavia (=ei odottelua, taksi lähtee kun aika on, näkyi kyytiläisiä eli ei).

[QUOTE="Kenguru";23168874]Eli jos kirjasto ei aukea sovitulla alalla ja joudut odottamaan, niin osta omat kirjat!??
Jos lääkäri tekee sinulle väärän diagnoosin, niin mene yksityiselle ja maksa itse?!!
On kyllä todella ontuva tuo logiikkasi.[/QUOTE]

Lääkäreillähän ei tunnetusti ole mitään vastuuta vääristä diagnooseista ja niistäkin joudut maksamaan niin julkisella kuin yksityisellä puolella.

peesi. helvetin röyhkeää. jos omani saisivat ilmaisen kyydin niin kiitollinen olisin. ei siihen kuole jos seisoo puoli tuntia odottamassa. ja että taksikuski odottelemaan kun kakara pukee päälllensä. törkeää. jos ei kelapa kakara kävelee tai sinä viet. on aikaa tuijotella ikkunassa kakaraa, samalla itse voit viedä. jos tyhjän panttina olet ikkunassa. ja vielä mummo toisessa ikkunjassa, ja ilmaisuuksia vailla. voi luoja!!!! joillain ei oel ketään vahtaamassa eikä silti tule taksi hakemaan.

Olen pahoillani, että sinun kakarasi on jäänyt ilman koulukyytiä. Se ottaa näköjään koville =(

Opettele lukemaan ja sen jälkeen kirjoittamaan.

Mä en näe sinne pysäkille. Mutta jos tämä tilanne ei korjaannu silloin mun on ilmeisesti alettava kyttäämään. Mummo oli ikkunassa sattumoisin kerran, kun meni myöhemmin töihin.

Pumpuliin en mukulaani kääri, mutta saatana tämmöisellä pakkasella tuonne palelluttaa itsensä.
JA kun kerran on niin että siellä on oltava kun on sovittu, niin mun mielestä taksarilta ärimmäisen röyhkeää tulla miten sattuu.

Eskari kyyti toimi hyvin ja samaten toimii 'pikkubussikyyti' pitkämatkalaisilla.
Lapsi tulee kävelemään ensi vuoden kouluun, tänä vuonna lääkäri määräsi kyydin etteivät nivelet rasitu liikoja koska reuma on oirinut sen verran viime aikoina vielä.

Joku ne kyyditkin maksaa, ja maksulle pitää saada vastinetta. Eikö?
Ne ilmaiset kyyditykset on nyt sovittu saataviksi, eikä onneksi ole sinun päätöksestäsi kiinni vaikka kuinka siinä huutelet huonoine käytöstapoinesi.

Kuulepas nyt, 27 asteen pakkasessa pitää olla melkein tyyntä, että yli 10 minuutin odottelusta ei tule pakkasen puremia Pakkasen purevuus - Ilmatieteen laitos . Kyseessä on siis oikea terveysriski eikä pelkkä tylsistyminen.

siis jos se alkaa se kuski etsiä teiedän numeroita ja kaikkien ja soitella vanhemmille, niin eihän se ole koululla vielä huomennakaan. Ihmevalitusta, jos saa jotain ILMAISEKSI niin siitä ollaan kiitollkisia ja opetetaan lapsikin nöyräksi ja kiitolliseksi.

vie ihan oikeasti itse äläkä hae minkä keksityn diagnoosin varjolla ilmaisuuksia, jos on noin vaikeaa. törkeä akka olet.

Mun lapsellani ei ole mitään keksittyä diagnoosia. Mene sinäkin siitä töihin valittamasta, ellet parempaan pysty.

Täysin aiheellista valittaa. Yhteiskunta maksaa kyydin taksiyrittäjille. Jos yhteiskunta ostaa palvelua yksityisiltä yrittäjiltä, niin eikö silloin voi vaatia kunnollista palvelua vaan on tyydyttävä sekundaan.

Taksikyytiin on syynsä. Jos on lapsi, joka haetaan kouluun taksilla kotiovelta, niin on melkoinen riski jättää tällainen lapsi odottelmaan kyytiä epämääräiseen aikaan. Koulu on vastuussa lapsesta myös koulumatkoilla. Meillä taksikyydit toimivat nykyisin onneksi ajallaan, mutta muutama vuosi sitten oli hankalaa, kun taksin tuloaika saattoi vaihdella puolikin tuntia tai enemmän. Välillä taksi saattoi tulla vasta koulun alkamisajan jälkeen. Välillä olin jo itse viemässä lasta kouluun koulun alkamisajan jälkeen, kun taksi ajoi tiellä vastaan. Välillä lapsi soitteli minulle töihin, kun taksia ei kuulunut. Välillä taksi tuli etuajassa. Kerran esimerkiksi taksi tuli etuajassa ja sillä aikaa, kun laitoin lapselle kenkiä jalkaan, niin taksi oli jo mennyt. Tästä syystä valmiusaika taksiin menoon saattoi olla lähemmäs tunti, mikä on liian pitkä aika odotella vaatteet päällä. Onneksi noista on päästy ja taksi tulee nykyisin ajallaan, heittoa tuloajassa on vain 5-10 minuuttia.

Halvalla ei saa hyvää palvelua, eli miksi kunnat vedättävät maksut alas?

[QUOTE="vieras";23168980]Lääkäreillähän ei tunnetusti ole mitään vastuuta vääristä diagnooseista ja niistäkin joudut maksamaan niin julkisella kuin yksityisellä puolella.[/QUOTE]

Kyllä se maksaminen julkisella puolella on todella minimaalista todellisiin kustannuksiin nähden.
Kyllä kai sinä nyt tuon verran itsekin tiedät?

Myös koulun käyminen on kaikille ilmaista. Älköön siis kukaan enää koskaan valittako mistään kouluun liittyvästä, vaikka lasta kohdeltaisi miten!!??

[QUOTE="Kenguru";23169066]Kyllä se maksaminen julkisella puolella on todella minimaalista todellisiin kustannuksiin nähden.
Kyllä kai sinä nyt tuon verran itsekin tiedät?

Myös koulun käyminen on kaikille ilmaista. Älköön siis kukaan enää koskaan valittako mistään kouluun liittyvästä, vaikka lasta kohdeltaisi miten!!??[/QUOTE]

Ne julkisenkin puolen maksut maksetaan täysmääräisesti veroissa. Kyllä kai sinä nyt tuon verran itsekin tiedät?

Suomessa ei ole koulupakkoa, joten sitä voi niin halutessaan opettaa lasta itse kotona, eipä sit tartte kytätä sitä aina myöhässä olevaa taksikyytiäkään.

Yhteistyössä