Mitä tehdä kun taksikuski ei opi kelloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="suski";23169052]Ei kun lapset ja vanhemmat ovat alakynnessä niin heitä voi kyykyttää. Lapset eivät aina osaa valittaa ja vanhemmat eivät voi valita taksiyrittäjää. Kunnan pitäisi vaatia parempaa palvelua.[/QUOTE]

Parempaa palvelua saa heti kun satsaa siihen enemmän rahaa.

[QUOTE="vieras";23169100]Ne julkisenkin puolen maksut maksetaan täysmääräisesti veroissa. Kyllä kai sinä nyt tuon verran itsekin tiedät?

Suomessa ei ole koulupakkoa, joten sitä voi niin halutessaan opettaa lasta itse kotona, eipä sit tartte kytätä sitä aina myöhässä olevaa taksikyytiäkään.[/QUOTE]

Mistäs sinä sitten kuvittelet nuo koulukydit maksettavan? Ettei vaan samasta pussista kuin muutkin julkisen puolen maksut...

Sovitaanko sitten niin, että kun jossain vaiheessa et ole tyytyväinen johonkin lastesi koulussa tapahtuvaan asiaan, esim. koulukiusaamiseen, et siitä valita, vaan otat lapsesi koti opetukseen?

Parempaa palvelua saa heti kun satsaa siihen enemmän rahaa.

Parempaa palvelua saa, kun kunta pitää puoliaan. Jos jostakin asiasta sovitaan, niin siitä pidetään kiinni eikä jousteta omaksi hyväksi. Jos taksifirma ei pysy aikataulussa, niin se on sopimusrikkomus, josta pitää maksaa korvaus, antaa alennusta tai pahimmassa tapauksessa se oikeuttaa sopimuksen purkamiseen.

peesi. helvetin röyhkeää. jos omani saisivat ilmaisen kyydin niin kiitollinen olisin. ei siihen kuole jos seisoo puoli tuntia odottamassa. ja että taksikuski odottelemaan kun kakara pukee päälllensä. törkeää. jos ei kelapa kakara kävelee tai sinä viet. on aikaa tuijotella ikkunassa kakaraa, samalla itse voit viedä. jos tyhjän panttina olet ikkunassa. ja vielä mummo toisessa ikkunjassa, ja ilmaisuuksia vailla. voi luoja!!!! joillain ei oel ketään vahtaamassa eikä silti tule taksi hakemaan.

puoli tuntia 30 asteen pakaksessa on kyllä pitkä aika odottaa , eikä taksikyydin takia saisi lapsi myöhästyä töistä, ei anianaan siloi jos taksikuskin asenne on so what. Asiakas se lapsikin on . Ja vuivytyksistä piräis ilmoittaa

[QUOTE="huh";23169026]minusta koulukyydit pitäisi lopettaa. sairaan kallista touhua veronmaksajille ja ihan turhaa.[/QUOTE]
Mten lapset sitten saadaan kouluun? Joillakin lapsilla koulumatka voi olla esim. 90 km.

Omassa kotikaupungissa ei yhteen aikaan pelannut kouluruokailu. Ruoka tuli miten sattui ja välillä lapset jäivät kokonaan ilman. Olisiko firmalle pitänyt maksaa enemmän eikä vain vaatia, että pitävät sopimuksesta kiinni?

monista sille ekaluokkalaisen kelloläksyt?

kolikolla on aina kaksi puolta, myös taksikuskilla on varmaan hankalaa pysyä tiukassa aikataulussa jos joku ei ole paikalla ajoissa, tai on pakkasta 35 kuten eilen. jos sillä reitillä teidän lastanne ennen on vain yksi, eihän taksi silti välttämättä ole tulossa "tyhjästä" voihan olla että edellinen keikka on venynyt yllättävän pitkäksi. paras vaihtoehto lienee että pyydätte taksin hakemaan pihasta, koska se ei onnistu pysymään aikataulussa. joka venyy tietty lisää kun tulee uus mutka koukattavaksi.. :)

Meillä kunta maksaa lasten taksikyydeistä enemmän kuin mitä ne ovat normaalien taksojen mukaan. Siis kalliimmalla hinnalla saamme huonompaa palvelua.

Ei asia ole noin yksinkertaista. Koulukyydit ajetaan samaan aikaan kun on paljon muitakin kyytejä. Kannattaako kuskin ottaa sairaalakyyti 100 kilsan päähän josta saa paluukyydinkin eli koko päivän tilin, vai viedä jonkun nirppanokkaisen mamman pikkupenska kouluun muutamalla kympillä ja kuunnella siinä ohessa suunsoittoa parin minuutin myöhästymisestä. Minkä sinä valitsisit?

siis jos se alkaa se kuski etsiä teiedän numeroita ja kaikkien ja soitella vanhemmille, niin eihän se ole koululla vielä huomennakaan. Ihmevalitusta, jos saa jotain ILMAISEKSI niin siitä ollaan kiitollkisia ja opetetaan lapsikin nöyräksi ja kiitolliseksi.

vie ihan oikeasti itse äläkä hae minkä keksityn diagnoosin varjolla ilmaisuuksia, jos on noin vaikeaa. törkeä akka olet.

Siis ihan ihme asenne!!

kyllä kauttarantain me kaikki ( myös vanhemmat ) ovat verotuloilla neki maksanu joten periaatteessa mikään ei ole ihan täysin ilmaista.

Miksi palvelusta ei saisi valittaa jos sellanen on tarjottu ja se ei nähtävästi toimi niin millään muotoa??

[QUOTE="huh";23169026]minusta koulukyydit pitäisi lopettaa. sairaan kallista touhua veronmaksajille ja ihan turhaa.[/QUOTE]

Niin että laitetaan vaan kaikki lapset sairaudesta tai vaarallisesta/ylipitkästä koulumatkasta riippumatta kävelemään, seurauksista viis?!

[QUOTE="Juh";23169326]Niin että laitetaan vaan kaikki lapset sairaudesta tai vaarallisesta/ylipitkästä koulumatkasta riippumatta kävelemään, seurauksista viis?![/QUOTE]

Vanhemmat voivat kuskata lapsensa kouluun. Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa koulumatkat?

[QUOTE="vieras";23169364]Vanhemmat voivat kuskata lapsensa kouluun. Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa koulumatkat?[/QUOTE]

Siksi koska asumme hyvinvointivaltiossa... :whistle:

[QUOTE="suski";23169415]Siksi koska asumme hyvinvointivaltiossa... :whistle:[/QUOTE]

Valivalivaltio Suomi on eikä mikään muu. Kohta sä olet vaatimassa itsellesi ilmaisia taksikyytejä sossuun.

[QUOTE="vieras";23169364]Vanhemmat voivat kuskata lapsensa kouluun. Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa koulumatkat?[/QUOTE]

Ei tässä yhteiskunnassa ole mahdollista kovinkaan monella työskennellä niin, että lasten vieminen ja hakeminen olisi mahdollista.

[QUOTE="vieras";23169420]Valivalivaltio Suomi on eikä mikään muu. Kohta sä olet vaatimassa itsellesi ilmaisia taksikyytejä sossuun.[/QUOTE]

No en, koska mulla ei ole lakisääteistä oikeutta niihin.

Mä en ymmärrä, että miten jotkut voivat olla katkeria siitä, että niitä, joilla menee huonommin kuin heillä itsellään tai joilla elämä on hankalampaa, autetaan?

Ja oikeasti, jos Suomen hyvinvointivaltio ei kelpaa, niin muuta muualle. Helppo ratkaisu ;) .

Mä en lukenut koko ketjua, mut ap:lle sanoisin että yrittäkää saada että se lapsi haettais kotipihasta. Jos matkaa 300m siihen mihin lapsen pitää mennä niin luulis että ei olis paha homma ajaa kotipihaan asti, puol minuuttia tulee lisää aikaa. Ja mun mielestä ainakin täällä ne lapset jotka saa lääkärintodistuksella taksikyydin, niin haetaan automaattisesti kotipihasta. Ei ole järkeä tälläsellä ilmalla odottaa puol tuntia. Kyllä sellaisesta myöhästymisestä pitäis jo ilmottaa.

Meillä eskariin matkaa 15km ja taksi hakee onneksi kotipihasta. Saadaan odotella sisällä taksia. Vaikka usein poika menee jo pihalle leikkimään ja taksia odottamaan, mut tänään en päästänyt.

Mä en lukenut koko ketjua, mut ap:lle sanoisin että yrittäkää saada että se lapsi haettais kotipihasta. Jos matkaa 300m siihen mihin lapsen pitää mennä niin luulis että ei olis paha homma ajaa kotipihaan asti, puol minuuttia tulee lisää aikaa. Ja mun mielestä ainakin täällä ne lapset jotka saa lääkärintodistuksella taksikyydin, niin haetaan automaattisesti kotipihasta. Ei ole järkeä tälläsellä ilmalla odottaa puol tuntia. Kyllä sellaisesta myöhästymisestä pitäis jo ilmottaa.

Meillä eskariin matkaa 15km ja taksi hakee onneksi kotipihasta. Saadaan odotella sisällä taksia. Vaikka usein poika menee jo pihalle leikkimään ja taksia odottamaan, mut tänään en päästänyt.

Mitäs sitten jos piha ei ole aurattu yöllisen lumisateen jäljiltä ja taksi jää pihaan kiinni? Sitten ei kukaan ehdi ajoissa kouluun.

[QUOTE="suski";23169452]No en, koska mulla ei ole lakisääteistä oikeutta niihin.

Mä en ymmärrä, että miten jotkut voivat olla katkeria siitä, että niitä, joilla menee huonommin kuin heillä itsellään tai joilla elämä on hankalampaa, autetaan?

Ja oikeasti, jos Suomen hyvinvointivaltio ei kelpaa, niin muuta muualle. Helppo ratkaisu ;) .[/QUOTE]

Ei mun tartte muuttaa mihinkään, koska seuraava hallitus ajaa suomalaisen "hyvinvointi"valtion alas.

niin tyypillinen kotona veronmaksajien rahoilla loisiva wt. Luuletko todella että olet ainoa maailmassa.

Minäkö?

Minä en saa kotona olostani mitään tukia. En myöskään asioi sossussa.
Teen yrittäjänä töitä kotona.
Pystyn tästä lähin kyttäämään kahvikuppi kädessä koska taksi ajaa kujaa pitkin ja lapsi ehtii pukea kamppeet päälleen ja rynnätä ulos samalla kun auto kääntyy pihaan.

Valkosta roskaväkeä voin olla, mutta loisi en.

(Taksarin kanssa sovittiin että sopii hakea kotipihasta, ehdotti sitä ihan itse ja oli kovin pahoillaan että on joutunut odottamaan useamman kuin yhden kerran näin kauan.. Selvisi sekin että YKSI auto ajaa kaksi lenkkiä samoja koululaisia, meidän lapsi on TOISEN lenkin ensimmäinen lapsi, eli saimme selityksen sille miksi auto voi myöhästyä näinkin paljon. Aikaisemmsita kerroista soitettuani ei minulle ole tätä kerrottu.)

Yhteistyössä