E
en jaksa enää
Vieras
5-vuotias tyttö tekee kaiken oman päänsä mukaan. Repii pikkuveljen lelut, sitten väittää veljensä tehneen sen. Kun tekee jotain tyhmää ja pyydetään paikalle selittämään tekemänsä, tyttö juoksee karkuun. Juoksee karkuun vaikka autotielle. Lähtee omille teilleen, eikä tottele, kun sanotaan, että takaisin pihaan. Jos käsketään omaan huoneeseensa arestiin, ei mene vaan juoksee karkuun tai kurkkii jatkuvasti huoneen ovelta tai pyrkii pois huoneesta valehtelemalla pissahätää tai janoa. Ei anna veljensä nukkua, vaan herättelee toista useita kertoja. Jos pikkuveli ei nuku, vaan leikkii sängyssä tms. niin tyttö lähtee mukaan leikkiin ja pitää veljensä hereillä kielloista huolimatta. Valehtelee jatkuvasti erilaisista asioista. Ei "osaa" kertoa miksi tekee tuhmuuksia, vakiovastaus on "en tiedä". Ei syö ruokaansa, kasvikset ei kelpaa, aina pitäisi olla makaronilaatikkoa, muu ei kelpaa. Sitten kun itkun jälkeen saattaa syödä ruokansa, kasvikset on edelleen lautasella. Jos lautasella on porkkanaa, hernettä tms. niin usein lautaselta tiputtaa kasvikset lattialle. Itkee ja narisee lähes aina, usein tekoitkua. Eikä tässä kaikki, en vaan jaksa kirjoittaa kaikkea.
En vaan jaksa enää. Mitä mä olen tehnyt väärin, en tiedä... Mitä ihmettä tuolle tytölle voi tehdä? Vai onko tuo normaalia 5-vuotiaan käytöstä?
En vaan jaksa enää. Mitä mä olen tehnyt väärin, en tiedä... Mitä ihmettä tuolle tytölle voi tehdä? Vai onko tuo normaalia 5-vuotiaan käytöstä?