Mitä teen? Vanha ja turvallinen vai uusi ja kiihkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukassa

Vieras
Moi.
Olin teini-iästä asti saman miehen kanssa, yhteensä 7 vuotta, kunnes viime kesänä koitti ero. Osasyy eroon oli haluni päästä maistelemaan ruohoa aidan toisella puolella ja osa taas suhteemme ongelmat. Noh, ruoho on ihan maukasta ja olen tavannut todella mukavan miehen, jonka kanssa olemme lähes kaikilla osa-alueilla samalla aaltopituudella. Jotenkin kuitenkin alusta asti olen ajatellut häntä vain väliaikaisena kumppanina, en pysty kuvittelemaan esimerkiksi perheen perustamista hänen kanssaan.

Olen ollut jonkin verran yhteyksissä entisen mieheni kanssa ja huomaan ikävöiväni häntä todella. Rakastan häntä edelleen ja hän minua. Hän haluaisi minut takaisin. Nämä kaksi miestä ovat täysin toistensa vastakohtia. Tämän entiseni kanssa tiedän olevani turvassa, hän rakastaisi minua, vaikka mitä tulisi vastaan. Hänen kanssaan olisi hienoa perustaa perhe ja hankkia se omakotitalo sun muut. Uuden kanssa olisi kiva matkustella ja hullutella muutama vuosi. Jos kuitenkin haluaisin vielä joskus entiseni kanssa perustaa perheen ja olla onnellinen, minun pitäisi tehdä päätös nyt. Onko kukaan ollut samassa tilanteessa? En vain saa ajatuksiini mitään järkeä.

miten ihmeessä me voimme tietää paremmin mikä on sinulle parasta, jos et itsekään osaa sitä päättää.

mutta olen aivan varma, että seuraava ohje on parasta sinulle: Pysy erossa näistä miehistä ja opettele elämään itseksesi, hakkaa vaikka päätäsi lattiaan, mutta haikaile suhteesta vasta sitten, kun sinulla on vain yksi vaihtoehto.

Miksi sinun täytyisi valita vain toinen kun voit saada molemmat?

Hulluttele ja nautiskele uuden tuttavuutesi kanssa kunnes kyllästyt häneen, samalla tietysti hankkiudut raskaaksi. Sen jälkeen voitkin palata turvalliseen kotipesään jossa elättäjä ja laskujen maksaja onnesta soikeana ottaa sinut avosylin vastaan!

Miksi sinun täytyisi valita vain toinen kun voit saada molemmat?

Hulluttele ja nautiskele uuden tuttavuutesi kanssa kunnes kyllästyt häneen, samalla tietysti hankkiudut raskaaksi. Sen jälkeen voitkin palata turvalliseen kotipesään jossa elättäjä ja laskujen maksaja onnesta soikeana ottaa sinut avosylin vastaan!

Juuri noinhan mies tekisi: ottaisi molemmat, kun vain saisi.

Viimeksi muokattu:
Ap on kuin miehet, pitää toista, sitä vakaata ja turvallista, varalla. Jos olisit se mies eli nainen niin täällä ulvottaisiin, että jätä se sika siis SINUT.

Ilmeisesti sinä olet tehnyt juuri niin, että nuorena on ollut kauhea kiire löytää rinnalle poikaystävä. Kun sen löysit ja muutitte yhteen, niin olit vähän aikaa onnellinen. Kun suhde väljehtyi ja ero tuli, niin sinulla oli taas kova kiire löytää itsellesi mies, vaikka et ollut ehtinyt edes selvittämään tunteitasi avo-/aviomiehesi kanssa.

Minusta sinun kannattaisi olla elämäsi ensimmäistä kertaa rehellinen itsellesi ja miehellesikin. Voit sanoa, että välität hänestä kovasti, mutta haluat vielä vähän lisäaikaa, jotta voit olla varma, että päätöksesi on oikea. Muuten on vaarana, että taaskin kyllästyminen tulee parin vuoden päästä ja olet sitten taas etsimässä onneasi vieraasta sängystä.

Todennäköisesti laastarisuhteesi on vain laastari eikä muuta. Pidempiaikainen suhde ei voi perustua pelkälle intohimolle.

Todennäköisesti sinun tapauksessasi on sellaiset lähtökohtaiset perusongelmat, että et osaa olla yksin, vaan olet jossakin määrin läheisriippuvainen. Toinen ongelma on siinä, että itsetuntosi on heikko ja kuvittelet, että sinusta itsestäsi ei löydy voimaa olla onnellinen. Olet ehkä sysännyt miehesi vastuulle sen, että hänen pitää tehdä sinut onnelliseksi. Parisuhteen onnistumiseen vaaditaan kummankin osapuolen panostaminen. Jos seksi ei ole sujunut, sinä voit ihan itse puhua miehellesi, että kaipaat lisävipinää (leluja, uusia asentoja, tantraseksiä tai vaikka parinvaihtoa/kimppaa). Moni syyttää puolisoa siitä, että ero on hänen syytään, vaikka syy löytyy aina kummastakin puoliskosta.

Puhukaa ihmiset enemmän puolisonne kesken ja nähkää vaivaa, jotta parisuhde onnistuu.

Yhteistyössä