Mitä teen, vai teenkö mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Srep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Srep

Vieras
Olen muuttanut omaan kämppään elokuussa kaverini kanssa.
Ja koska elokuussa en saa mitään opintukia/asumislisiä (tulevat syyskuussa, tulivat tässä kuussa puolikkaana tilille) jouiduin anomaan toimeentulotukea sossulta että saan puolikkaan (oman osuuteni) vuokrasta maksettua.
Myönsivät sitten sitä tukea.. Sanoivat sossusta että joudun maksamaan oman vuokranpuolikkaani sitten elokuun opintotuella ja asumislisällä.
Noh, tämän kuun alussa kumminkin nämä viimekuun puolikkaat asumislisät ja opintotuki tulivat tililleni. Oletin että sossu ottaa ne heti kelan kautta itselleen (näin sain heidän puheestaan selvää) ja tässä olen sitten laskua/puhelinsoittoa/rahan siirtymistä sossuun tililtä odottanut.
Rahat siis edelleen tilillä, enkä niitä uskalla käyttää, vaikka tarve olisi.
Olisiko mahdollista että sossu olisi 'unohtanut' periä vuokranpuolikkaan? vai tuleeko lasku tosiaan näin myöhässä. Soitanko sinne ja kysyn, vai annanko asian olla, vai odotan että jotain tapahtuu?
Tälläkin hetkellä omaa rahaa n.5e loppukuuksi, sairastin keuhkokuumeen ja pahan flunssan johonka pienistä käteenjäävistä rahoista katosikin sitten 50e lääkärimaksuun ja lääkkeisiin. Olen siis täysi-ikäinen jo, eikä oikeutta muuhun toimeentulotukeen, vain elokuu oli poikkeus.

soita sinne. Ei vippejä unohda kukaan, mutta nää systeemit voi olla tosi hitaita ja tökkiä pahasti, mut jos on sanottu et pitää maksaa ni se on sitte maksettava ennemmin tai myöhemmin. Siks kannattaa soittaa ettei tuu mitää väärinkäsityksiä ja pahimmillaan viivästyskorkoja tms.

Olen muuttanut omaan kämppään elokuussa kaverini kanssa.
Ja koska elokuussa en saa mitään opintukia/asumislisiä (tulevat syyskuussa, tulivat tässä kuussa puolikkaana tilille) jouiduin anomaan toimeentulotukea sossulta että saan puolikkaan (oman osuuteni) vuokrasta maksettua.
Myönsivät sitten sitä tukea.. Sanoivat sossusta että joudun maksamaan oman vuokranpuolikkaani sitten elokuun opintotuella ja asumislisällä.
Noh, tämän kuun alussa kumminkin nämä viimekuun puolikkaat asumislisät ja opintotuki tulivat tililleni. Oletin että sossu ottaa ne heti kelan kautta itselleen (näin sain heidän puheestaan selvää) ja tässä olen sitten laskua/puhelinsoittoa/rahan siirtymistä sossuun tililtä odottanut.
Rahat siis edelleen tilillä, enkä niitä uskalla käyttää, vaikka tarve olisi.
Olisiko mahdollista että sossu olisi 'unohtanut' periä vuokranpuolikkaan? vai tuleeko lasku tosiaan näin myöhässä. Soitanko sinne ja kysyn, vai annanko asian olla, vai odotan että jotain tapahtuu?
Tälläkin hetkellä omaa rahaa n.5e loppukuuksi, sairastin keuhkokuumeen ja pahan flunssan johonka pienistä käteenjäävistä rahoista katosikin sitten 50e lääkärimaksuun ja lääkkeisiin. Olen siis täysi-ikäinen jo, eikä oikeutta muuhun toimeentulotukeen, vain elokuu oli poikkeus.

ne perii seuraavan kerran sitten kun käyt toimeentuloa hakemassa.

En ole enään hakemassa toimeentulotukea, kun en siihen ole kuulemma oiketettu. Luottotiedot jne kunnoissa, opintolainaa en halua nostaa, haluan olla täysin omin jaloin ja veloitta kun valmistun koulusta keväällä. Taidan soittaa huomenissa sinne, ihmetyttää vaan kun kestää näin kauan ja sanoivat että ottavat heti kelan kautta rahat itselleen, silti tulivat tililleni..

Yhteistyössä