mitä teen vai teenkö mitään?10v tuli 50e raha taskussa:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
oli ollut aamun naapurin mummulla(ei mitään sukua) auttamassa kotitöissä ym..mummu oli sitten antanut tytölle 50e rahaa työnteosta. mun mielestä tuo on vähän liikaa!? menenkö mummun luo että ei tarvitse antaa noin paljoa vai onko se töykeää..entä jos se ei etes älyä rahan päälle...onhan se toisaalta kiva et anto:)

Ihan kiva summa kesälomalaiselle.
Minusta sinun asiasi ei ole mennä valittamaan mummille, lapsen kanssa voit vähän jutella siitä ettei ihan mihinkään karkkiin tuhlaa rahoja vaan olisiko joku isompi juttu mitä haluaisi kuten vaikka potkulauta tms.

Minä kävisin mummun luona kiittämässä ja tarkistamassa oliko hänen todella tarkoitus antaa noin suurta palkkiota. Jospa ovat menneet eurot ja markat sekaisin...

Meillä samanlainen anoppi, saattaa antaa 50 e kotimatkalle, että poika voi ostaa jotain huoltsikalta. Ajomatka anoppilasta kotiin on hurjat 3 h. Ollaan tehty niin, että nuo isot rahat on laitettu säästöön ja lapsi saa meiltä viikkorahaa.

Ihanaa, että 10-vuotiaasi on noin hieno nuori mies. En ehkä puuttuisi tuohon (vielä), mutta seuraisin tilannetta. Jos lapsi tulee joka viikko naapurista 50 e taskussaan, niin sitten kävisin juttelemassa mummon kanssa. Hänelle voi vaikka sanoa, että kiitos, mutta muutama euro riittää pojalle palkkioksi, eli jätskiraha on ok. Sitä suuremmista summista kannattaa sopia teidän kanssanne.

Kyllä mä ainakin menisin kysymään että oliko oikeasti tarkoittanut antaa niin paljon vai oliko sekoittanut esim. 20? seteliin. 50? on kuitenkin aika iso raha ja kun ottaa huomioon et ei se 10-vuotias varmasti nyt niin paljon oo siellä töitä tehnyt..

Anna pitää! Toki voit mummun kanssa keskustella ja sanoa, että mielestäsi on vähän liikaa, ettei ihan tollasia summia jakelisi.

Minkä ikäinen mummu? Tietysti jos on dementian alkua ja vähävarainen ihminen, on järkevä palauttaa raha tai ainakin osa.

Kyllä mä menisin sanomaan, saatat olla ainoa järkevä tuossa tilanteessa. Jos mummo on jo höperö eikä ymmärrä rahan arvoa, lapsi nyt ei ainakaan ymmärrä rahan arvoa.. Hyväksikäyttäjä olet jos et tee asialle mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Menisin juttelemaan, koska noin isosta rahasta kyse. Siinä samalla sitten voisi kiittääkin.

en muuten mutta tuo 50e on kyllä aika iso raha noin pienelle...noh,juteltiin tytön kanssa ja se menee hyvään tarkoitukseen. lähdetään kesälomareissulle...ja lupas tarjota jopa mulle jäätelön:Dsit ostetaan tolle mummulle tuliaisia:)

Kyllä minäkin varmasti kävisin mummua jututtamassa, jos olisi ollut tarkoitus antaa vaikka 10e mutta setelit menneet sekaisin.
Vai kuinka "seniilistä" mummelista on nyt kyse.

50euroa 10 vuotiaalle on kyllä todella paljon siihen nähden mitä on tehnyt.

Menisin käymään mummon luona. Hänellä ei taida olla enää rahan arvo hallussa tai vähintäänkin markat ja eurot sekaisin. Hyväksikäyttöä olisi hyväksyä tuollainen summa varmistamatta ensin, että antaja on ymmärtänyt kuinka paljon antaa eikä vain vanhuuttaan jakele ruokarahojaan pois.

kyllä mä kävisin juttelemassa mummon kans, ettei sitten tulis mitään sanomista jälkeen päin.

vanhat ihmiset ei oikein ymmärrä tuota euron arvoa. ja onhan voinut tarkoittaa antavansa esim. 20 euroo ja onkin vahingossa antanut isomman rahan. kävisin kyllä kyselemässä, että onko tosiaan tarkoittanut näin. jos sanoo, että on niin sitten on.

myös sen selvittäisin, että voihan olla niin, että on kysynyt mitä tyttö haluaa palkkaa ja tyttö on sanonut, että 50 euroa, lapsetkaan kun ei välttis tajua, että se on nykyisinkin aika iso raha

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Kyllä minäkin tarkistaisin asian. Mummot on mummoja ja ikä tekee usein tehtävänsä.

Minä myös! Voihan olla että on pitänyt antaa 20e, mutta antoikin vahingossa 5-kymppisen. Tai on ajatellut summan edelleen markoissa. Jos mummu edelleen tahtoo antaa 50e, niin seuraavalla kerralla en ottaisi avusta mitään palkkiota. 50e on tosi iso summa.

Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
myös sen selvittäisin, että voihan olla niin, että on kysynyt mitä tyttö haluaa palkkaa ja tyttö on sanonut, että 50 euroa, lapsetkaan kun ei välttis tajua, että se on nykyisinkin aika iso raha

Minkä muun rahanarvon 10- vuotias voi oikein tuntea kuin euron arvon, kun ei ole markka-ajalla elänyt kuin nippa nappa vuoden kaks? Ihan taatusti normaali 10- vuotias tietää paljonko 50 eurolla on arvoa.

Toiseksi minä kyllä kysyin ensiksi siltä tytöltä, että mitä hommia hän oli tehnyt ja mitä itse ajattelee saamastaan rahasummasta. Mitä oli sanonut mummolle ja olihan varmasti muistanut kiittää. Sitten jos kuulostaa, ettei homma ole mennyt ihan oikein, niin menisin juttelemaan mummolle.

Meidän 10 v saa vähän väliä 20 euroa kaverin luota jostain olemattomista hommista mitä kaverin kanssa tekeäty. Se hiukan on ongelma, että kun oppii saamaan rahaa joka roskapussin viennistä kylässä, kotona ei tahdo ahteri sohvalta noustra ilmaiseksi, mutta en mä silti ole nähny tarpeelliseksi ottaa asiaa puheeksi kaverin äidin kanssa. Heillä menee tällä hetkellä taloudellisesti hyvin, niin jos haluaa jakaa sitä lapsille, jakakoot.
Pojan kanssa kyllä välillä keskustellaan aiheesta että kotona kaikkien jotka siellä asuu pitää osallistua tiettyihin juuttuihin eikä siitä aina saa rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä menisin sanomaan, saatat olla ainoa järkevä tuossa tilanteessa. Jos mummo on jo höperö eikä ymmärrä rahan arvoa, lapsi nyt ei ainakaan ymmärrä rahan arvoa.. Hyväksikäyttäjä olet jos et tee asialle mitään.

kyllä lapsi rahan arvon tietää ainakin meidän 6v poika sano etta 50e on kallis potku laudasta ja tinki sen 25euroon että jeps jeps().

Häh, perinteisesti vanhukset ovat sille päälle sattuessaan todella höveleitä rahanantajia. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että hän on tiennyt kuinka paljon antaa. Paras idea tähän mennessä ollut juuri esim. se, että käytte ostamassa hänelle jonku kukan tmv. Turhaa ruveta vatvomaan sitä asiaa, että onko nyt annettu oikein varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
oli ollut aamun naapurin mummulla(ei mitään sukua) auttamassa kotitöissä ym..mummu oli sitten antanut tytölle 50e rahaa työnteosta. mun mielestä tuo on vähän liikaa!? menenkö mummun luo että ei tarvitse antaa noin paljoa vai onko se töykeää..entä jos se ei etes älyä rahan päälle...onhan se toisaalta kiva et anto:)

Miksi kaikki kirjoittaa potkulaudoista ja pojasta/nuoresta miehestä, kun tässä aivan selvästi lukee että tyttö???