Mitä teen väärin (laihdutuksesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Motivaatio menee kohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Motivaatio menee kohta

Vieras
Olen vuoden verran laihduttanut ja saanutkin kiloja pois. Koko ajan olen harrastanut n. 30-45 minuutin kävelylenkkejä, rattaiden kanssa ja ilman. Ja paino on pudonnut 300-500g viikkovauhdilla.

Nyt viimeisten 4 viikon saldo on +3kg!!!!! Menkat oli välissä, muttei ne ennenkään ole nostanut kuin hetkellisesti.
Viimeiset 3 viikkoa olen käynyt reippailla sauvakävelyillä entisten kävelyiden sijaan ja viimeisen viikon olen käynyt sykemittarin kera n. 5krt tunnin lenkin, jolloin 60min lenkistä n. 40-45min on syke pysynyt 65-85% maksimisykkeestä.

Ruokailut on koko ajan ollut suurinpiirtein samaa luokkaa, ulkomuistista voin laittaa eilistä päivää:

Aamulla kahvia+Nutrilett patukka
Lounas kahvia+Nutrilett suklaapirtelö
Päivällinen n. 3dl kinkkukiusausta ja puolilautasellista tuoresalaattia ja keitettyjä parsa- ja kukkakaalia, 2 ruispalaa, ohuelti rasvaa päällä
Välipala n. 2dl keitettyjä parsa- ja kukkakaalia, banaani
Iltapala 4 ruispalaa, päällä ohuenohutta kinkkua, salaattia ja paprikaa, Nutrilett pirtelö, 2 kourallista rusinoita

N. 1½dl Cocacola Zeroa ja useampi kuppi kahvia mennyt päivän aikana.
Ja samanlaista ruokavaliota olen noudattanut lähes koko laihdutuksen ajan.
Mikä ihme voi olla, kun paino nyt vain nousee ja nousee????

Jossakin vaiheessa tulee tuo että paino ei laske esim kahteen viikkoon.
Sitten alkaa taas laskemaan.
Oletko laskenu että paljon nuo sun syömisten määrät on kaloreissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Motivaatio menee kohta:
Ruokailut on koko ajan ollut suurinpiirtein samaa luokkaa, ulkomuistista voin laittaa eilistä päivää:

Kun paino tippuu, täytyy myös muistaa vähentää sitä mukaa syömisiään.

Voi olla hetkellinen taantuma, mutta noin monta nutrilettiä päivässä? Tiedän, että tätä ei kysytty, mutta pitäisikö niiden määrää vähän vähentää ja yrittää korvata jollain sellaisella, jota voisit kuvitella syöväsi loppuikäsi

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Motivaatio menee kohta:

Kun paino tippuu, täytyy myös muistaa vähentää sitä mukaa syömisiään.

Mitä vähentäisit mm näistä minun syömisistä?
Minulla ei ole tarkoitus saada nopeasti kiloja pois, joten radikaaleja ratkaisuja en tee ruuan suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Voi olla hetkellinen taantuma, mutta noin monta nutrilettiä päivässä? Tiedän, että tätä ei kysytty, mutta pitäisikö niiden määrää vähän vähentää ja yrittää korvata jollain sellaisella, jota voisit kuvitella syöväsi loppuikäsi

Miksi ei Nutrilettiä? =)
Syön itse niitä oikeastaan siksi, että sillä saan hieman pidettyä "itseäni kurissa", siinä on annos valmiina =) Jos lähden itse jääkaapista jotain tekemään, niin tiedän kuinka siinä käy ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi ei Nutrilettiä? =)
Syön itse niitä oikeastaan siksi, että sillä saan hieman pidettyä "itseäni kurissa", siinä on annos valmiina =) Jos lähden itse jääkaapista jotain tekemään, niin tiedän kuinka siinä käy ;)

Siksi, että saisi sellaisia ravintoaineita, mitä nutrilett patukoiden tuottajat eivät teidä olevan ihmisille tarpeellisia. Seuraava haaste laihdutuksessa voisi olla, että opettelet tekemään ns. normaalia ruokaa. Epäilen, että munuaiset rasittuu tuollaisesta.

Miksi ei Nutrilettiä? =)

Siksi, että saisi sellaisia ravintoaineita, mitä nutrilett patukoiden tuottajat eivät teidä olevan ihmisille tarpeellisia. Seuraava haaste laihdutuksessa voisi olla, että opettelet tekemään ns. normaalia ruokaa. Epäilen, että munuaiset rasittuu tuollaisesta.

Ok, no en syö joka päivä. Max 3kpl/vko. Minulle tosiaan on tärkeää syödä jotain ns. selkeää, muuten tulee ylilyöntejä=)

Miksi ei Nutrilettiä? =)

Tungen tähän ketjuun... Mutta mitä tarkoitat että munuaiset rasittuu? Tiedän monta ketkä elää melkeimpä pelkällä nutriletilla... Mulla ei hajuakaan näistä asioista...

no jos vaikka heität noi nutrilet ruuat pois ja opettelet tekemään oikeeta kevyttä ruokaa. ja kalorilaskurilla voi laskea kalorit http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja
ja mistä sä saat proteiineja??

Alkuperäinen kirjoittaja s:
no jos vaikka heität noi nutrilet ruuat pois ja opettelet tekemään oikeeta kevyttä ruokaa. ja kalorilaskurilla voi laskea kalorit http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja
ja mistä sä saat proteiineja??

Proteiineja? No ruuasta, kinkkusiivuista...

Alkuperäinen kirjoittaja pinja:
Tungen tähän ketjuun... Mutta mitä tarkoitat että munuaiset rasittuu? Tiedän monta ketkä elää melkeimpä pelkällä nutriletilla... Mulla ei hajuakaan näistä asioista...

No nyt en äkkiseltään löytänyt mitään sellaista sensaatiojuttua mitä olin kuvitellut, että vedän osittain tuon munuaisasian. Mutta terveellisiksi pidemmän päälle en niitä usko. Ainesosaluettelon mukaan lähinnä suklaata, sokeria, vehnäjauhoja, ja sitten keinotekoisia vitamiineja ja kivennäisaineita. En tiedä miten tuo eroaisi siitä, että söisi jotain riisikakkua ja vitamiinipillereitä. Siinä ei vaan voi olla kaikkea tarpeellista. (mutu)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos syö liian vähän, elimistö menee säästöliekille, eikä paino putoa.

Onko tuossa yllä lueteltu lista sun mielestä liian vähän?

Meinasin sanoa ihan samaa, että syöt liian vähän. Jos söisit kunnolla, tukevan mutta terveellisen aterian kahdesti päivässä + terveelliset ja ravitsesvat aamu-ilta ja välipalan, mutta lisäät tehokasta hiki- liikuntaa, se auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos syö liian vähän, elimistö menee säästöliekille, eikä paino putoa.

Onko tuossa yllä lueteltu lista sun mielestä liian vähän?

Meinasin sanoa ihan samaa, että syöt liian vähän. Jos söisit kunnolla, tukevan mutta terveellisen aterian kahdesti päivässä + terveelliset ja ravitsesvat aamu-ilta ja välipalan, mutta lisäät tehokasta hiki- liikuntaa, se auttaa.

Lounas: kahvia ja suklaapirtelö
Lisäksi useampi kuppi kahvia päivässä..

Mä vähentäisin sitä kahvia ja söisin kunnon lounaan.
Kahvissa on hurjasti rasvaa. Ja sulkaapirtelö ei korvaa ateriaa.

Syöt enemmän kuin kulutat ja liikut liian yksipuoleisesti. Treeniä pitää vaihdella ja muuttaa, muuten keho tottuu. Nutriletit pois. Syö hedelmiä ja esim porkkanaa mieluummin.

Yhteistyössä