Meen huomenna lääkäriin kun en vaan laihdu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkasen pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kerroppa mitä olet tänään syönyt?

Aamupala: Puuroa (kaurapuuro veteen) lautasellinen, 3 kirsikkatomaattia, lasi rasvatonta maitoa

Lounas: 150g kaali-porkkana-salaattia, sipulia, 150g paistijauheliha-perunapaistosta, ruisleipä ja päällä vähän keijua, vettä

Välipala: 2 omenaa, lasillinen (2 dl) appelsiinituoremehua

Päivällinen: 120g kananfile, 200g salaattia (jäävuorisalaattia, kurkkua, paprikaa) ja noin ruokalusikallinen öljypohjaista salaatinkastiketta, 2 ruisleipää ja päällä polar 5% juustoviipaleet

Iltapala: 250g rasvatonta rahkaa, 100g vadelmia, ripaus makeutusainetta

Mulla oli täysin sama tilanne aikanaan! Lääkäriin asti en mennyt. Joka suupalan laskin (käytin Kalorilaskuria), hyväkarppasin, söin PALJON kasviksia/hedelmiä jne. Ja paino tippui kilon kuukausivauhtia. Välillä ei yhtään. No sitten ensimmäisen 10 kilon jälkeen, joiden tiputtamiseen meni reilu vuosi, vauhti koveni yhtäkkiä. Nyt olen tiputtanut samalla työllä 10 kiloa 2 kilon kuukausivauhtia...

Mutta todellakin vitutti silloin kuunnella sitä sontaa ihmisten suusta, miten helppoa se on, että syöt vaan vähemmän kuin kulutat. Monet kerrat mä suorastaa itkin sen takia, kun paino ei vaan tippunut vaikka mitä tein. Yritin karppausta rajummillakin tavoilla, ei auttanut painonpudotukseen, mutta suolistovaivaisena sain järkyttäviä kramppeja joten se yritys oli tuhoontuomittu... Luin kaikki mahdolliset vinkit ja yritin tosiaan vaikka mitä, mutta mikään ei auttanut...

Rasvaa kannattaa syödä karppaat tai et. Vaihda heti margariini voihin. Rasva ei lihota, itse olen siitä elävä todiste. Syön päivässä n. 2 dl kuohukermaa ja käytän paljon voita ruuanlaitossa ja paino ei nouse sitten millään vaikka ennen lihosin tosi helposti :)

Alkuperäinen kirjoittaja samanlaista kokenut:
Mulla oli täysin sama tilanne aikanaan! Lääkäriin asti en mennyt. Joka suupalan laskin (käytin Kalorilaskuria), hyväkarppasin, söin PALJON kasviksia/hedelmiä jne. Ja paino tippui kilon kuukausivauhtia. Välillä ei yhtään. No sitten ensimmäisen 10 kilon jälkeen, joiden tiputtamiseen meni reilu vuosi, vauhti koveni yhtäkkiä. Nyt olen tiputtanut samalla työllä 10 kiloa 2 kilon kuukausivauhtia...

Mutta todellakin vitutti silloin kuunnella sitä sontaa ihmisten suusta, miten helppoa se on, että syöt vaan vähemmän kuin kulutat. Monet kerrat mä suorastaa itkin sen takia, kun paino ei vaan tippunut vaikka mitä tein. Yritin karppausta rajummillakin tavoilla, ei auttanut painonpudotukseen, mutta suolistovaivaisena sain järkyttäviä kramppeja joten se yritys oli tuhoontuomittu... Luin kaikki mahdolliset vinkit ja yritin tosiaan vaikka mitä, mutta mikään ei auttanut...

Kilo kuukaudessa on ihan hyvä tahti.
Mä en ymmärrä tätä ihmisten kaikkimullenytheti -asennetta. Ei elimistö ole mikään kone joka toimii käskystä tai kaikilla samalla tavalla.
Mä olen itse laihtunut noin kilon kuukaudessa ja olen siihen valtavan tyytyväinen. Ne kilot pysyykin poissa koska olen pikkuhiljaa totutellut uusiin elämäntapoihin enkä alkanut millekään kuurille.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Mä en ymmärrä tätä ihmisten kaikkimullenytheti -asennetta. Ei elimistö ole mikään kone joka toimii käskystä tai kaikilla samalla tavalla.
Mä olen itse laihtunut noin kilon kuukaudessa ja olen siihen valtavan tyytyväinen. Ne kilot pysyykin poissa koska olen pikkuhiljaa totutellut uusiin elämäntapoihin enkä alkanut millekään kuurille.

Varmasti joo, mutta ei sillä työmäärällä ja kun ylipainoa on todellakin 20 kiloa... Ja kun toisilla vieressä tippuu asenteella "jätin herkut pois" kilo viikossa, niin kyllä se pistää ketuttamaan.

Varmasti joo, mutta ei sillä työmäärällä ja kun ylipainoa on todellakin 20 kiloa... Ja kun toisilla vieressä tippuu asenteella "jätin herkut pois" kilo viikossa, niin kyllä se pistää ketuttamaan.

No oli mullakin ylipainoa 20 kg ja 17 kg siitä on nyt lähtenyt.
Hassua mutta mä en koe sitä ollenkaan työksi, päinvastoin. Enemmän ketuttaa että en aiemmin tajunnut miten hyvää ruokaa kasvikset on :) Tai miten hyviä hedelmiä on olemassa. Ennen tunsin suunnilleen banaanin, kurkun ja tomaatin :D

Alkuperäinen kirjoittaja karppipa hyvinkin.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
Unohda kalorit ja selvitä hiilihydraattien määrä päivittäisessä ravinnossasi.
Kun syöt alle 50 hiilaria päivässä ja vain kolme ateriaa niin pitäs laihtua ilman ylimäärästä liikkumistakin. Jätä leipä ja puurot pois sekä vastaavat valmisteet. Samoin tuotteet, joissa glukoosi-fruktoosisiirappia ja sokeria pois. Ne kertyy myös sisäelimiin ja vältä myös natriumglutamaattia, joka lisää halua syödä. Se kulkee nimellä hiivauute myös.
Hiilihydraatti aiheuttaa myös jatkuvan näläntunteen.

Lääkärissä sulle tarjotaan vain verikokeita ja ravintoneuvontaa, joka aiheuttaa vain lisää ongelmia kolesterolin,painon nousun ja myöhemmin mm. sydän-ja verisuonitautien muodossa.

Karppaus ei oo mun juttu. Kiitti silti vastauksesta.

Millä tavalla se ei oo sun juttu? Eikö toimi sinnikkäästä yrityksestä huolimatta vai etkö jaksa nähdä vaivaa uuden ruokavalion opettelemisessa vaikka se veisi pois väsymyksen ja masennuksen ja monta muuta ikävää asiaa ja saisit tilalle energisen ihmisen joka tiivistyy silmissä?
Kehottaisin lukemaan pari karppikirjaa ja miettimään asiaa vielä uudestaan. Lääkärit puolustaa VT:tä koska niiden on pakko, vaikka juuri se sinua hoitava lääkäri olisi itsekin karppi. Kun luet vähän miten ihmisen elimistö toimii vastaan ottaessaan eri ruokaaineita niin voit vakuuttua että karppaus on se juttu!

ISO PEEESI!!!

Hassua mutta mä en koe sitä ollenkaan työksi, päinvastoin. Enemmän ketuttaa että en aiemmin tajunnut miten hyvää ruokaa kasvikset on :) Tai miten hyviä hedelmiä on olemassa. Ennen tunsin suunnilleen banaanin, kurkun ja tomaatin :D

No mä olen käynyt parhaimmillaan 2 kertaa päivässä jopa 10 kilsan lenkillä, zumbannut, uinut jne jne. Liikuntaa päivittäin 3-4 tuntia, hikiliikuntaa. Ja paino ei tippunut mihinkään. Juu ja kuten kirjoitin niin mä syön päivittäin yli kilon kasviksia.

Mä koen sen työksi, että mä lasken joka suupalan, lasken jokaisen kuluttamani liikuntakalorin, saan siitä hyviä tuloksia ja silti se paino ei tipu.

Hienoa, että sinua asia ei vituttaisi. Minä tosiaan olen itkenyt tämän takia monet itkut....

Vika voi olla myös kortisoliarvoissa, mikäli painonkertyminen on hormonaalista. Multa tutkittiin molemmat kun lihoin parissa kuukaudessa 30kg ja mun maha repes täysin raskauarville ja mulla oli lisäksi kuukasvot ja hengitysvaikeuksia. Kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi ja nyt oon pari vuotta jo syönyt lääkkeitä, vasta 6kk sitten oon huomannut lääkkeiden positiivisen vaikutuksen vaivoihin. Kiloja se ei vie vaan ne pitää kuluttaa perinteisin keinoin. Itse laihdutan kaloreita laskemalla. Punnitsen kaiken syömäni tarkasti ja katson et syön päivässä 1200-1400 kaloria. Syön ihan perusruokavalion mukaan mutta välttelen kilpirauhasta lamaavia ruoka-aineita kuten kaalia, soijaa, pähkinöitä yms. Olen laihtunut nyt 12kg ja vyötäröltä on senttejä lähtenyt 8.

Alkuperäinen kirjoittaja ee:
suksikaa karppaajat kuuseen pilaamasta kaikki ketjut. ketään ei kiinnosta!

ap peesaa tätä :D

Näin mäkin ajattelin ennen kuin itsekin hurahdin karppaukseen :D Mutta onneksi, sillä nyt oon jo vuosia pysynyt normipainossa (170 cm ja 60 kg). Voitko ap sä sanoa samaa?

No mä olen käynyt parhaimmillaan 2 kertaa päivässä jopa 10 kilsan lenkillä, zumbannut, uinut jne jne. Liikuntaa päivittäin 3-4 tuntia, hikiliikuntaa. Ja paino ei tippunut mihinkään. Juu ja kuten kirjoitin niin mä syön päivittäin yli kilon kasviksia.

Mä koen sen työksi, että mä lasken joka suupalan, lasken jokaisen kuluttamani liikuntakalorin, saan siitä hyviä tuloksia ja silti se paino ei tipu.

Hienoa, että sinua asia ei vituttaisi. Minä tosiaan olen itkenyt tämän takia monet itkut....

No liikuntahan ei laihduta vaan ruokavalio. En mä ole aktiivisesti liikkunut moneen viikkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja ikuisesti:
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
suksikaa karppaajat kuuseen pilaamasta kaikki ketjut. ketään ei kiinnosta!

ap peesaa tätä :D

Näin mäkin ajattelin ennen kuin itsekin hurahdin karppaukseen :D Mutta onneksi, sillä nyt oon jo vuosia pysynyt normipainossa (170 cm ja 60 kg). Voitko ap sä sanoa samaa?

tää karppaajien kiihkoilu alkaa pelottavasti jo muistuttamaan jotain lahkolaisten messuamista...

"Jumala auttoi mua pysymään kaidalla tiellä ja löytämään elämän tarkoituksen, voitko sinä sanoa samaa?"

Joo en, mut mieluummin etsin jonkun toisne tien kuin myyn sieluni jollekin hihhuliaatteelle joka ei kiinnosta vittuakaan. Kiitos vaan.

No liikuntahan ei laihduta vaan ruokavalio. En mä ole aktiivisesti liikkunut moneen viikkoon.

No joo. En mä jaksa jauhaa tästä enää, kun se loppui ja mä olen tästä asiasta jauhanut miljoona kertaa. NIINKUIN KIRJOITIN kokeilin kyllä kaikkea. Liikumattomuutta, vähäistä liikuntaa ja paljoa liikuntaa. MIKÄÄN ei auttanut. Nyt tuli vaan joku ihme ja nyt vasta on tippunut. Anteeksi, että sua nyt jotenkin häiritsee tämä mun ongelmani... En kyllä tajua mikä sun ongelma on.

itse syön vähä hiilarisesti,mutten tyrkytä sitä muille. ei kaikki sovi kaikille,itse taas turpoon niin herkästi että tää on mulle sopiva. tosin kun nyt hieman laihdutan niin olen laittanut ne pannaan melkein kokonaan.

toi sun päivän syömiset kuulosti oikein hyvälle mielestäni. puuro aamulla on hyvä,miten ois jos söisit sen lisänä vielä proteiinia,vaikka raejuustoo? pitäis nälän vielä paremmin.

muuten en osaa auttaa,tuolla pitäis laihtua jos et salaa napostele. toivottavasti saat avun lääkäriltä. vaadi ne kilpirauhaskokeet vaikka lääkäri tuntuis nihkeeltä asian suhteen.

Äkkiä laskin niin olet syönyt tänään n. 1200 kaloria, ehkä se on kuitenkin liian vähän päivittäiseen tarpeesi nähden jos ajattelee et sopiva vaje on 500 kaloria. Mun mielestä ihan hyvät ruuat. Ainahan se lääkärissä käynti kannattaa jos todella on niin ettei viisari heilahda edes 100 grammaa tuolla elämäntavalla. Diabeteshän on kans yksi joka vaikuttaa aineenvaihduntaan.