Mitä te teette aamuisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tuota meikkausketjua luin ja ihmettelen, että MITÄ ihmettä teidän aamuihin kuuluu kun on niin kiire ettei ehdi hiuksia harjata tai laittaa päivävaatteita?

Itselläni on kaksi lasta, 2v ja 4v. Aamulla annan niille aamupalan, sitten istutaan rauhassa ja syödään ja juon kahvia. Lapset leikkii ja katsoo pikkukakkosta, mä käyn vessassa (ja jopa meikkaan ja laitan hiukset ja menee se vartti). Sit siinä touhutaan ja siivoillaan keittiötä ja laitetaan päivävaatteet ja lähdetään ulos yhdeksän maissa.

me kun herätään niin syödään aamupala, vaihdan tenavalle kuivat ja päivävaatteet, sen jälkeen käyn kierroksen missä järkkään illan sotkut, varsinki keittiö on tärkee että siinä kohta voi laittaa ruokaa. nakkaan pyykit koneeseen jne. tohon menee puolesta tunnista tuntiin. sen jälkeen alan laittaa tenavaa valmiiksi ulos, ja siinä sivussa koitan saada itestäni vähä siistimmän näköisen. ulkoilun jälkeen tullaanki sitte ruuanlaittoon ja päikkäreille.

Aika lailla samoin menee meillä kuin ap:llä, paitsi että mulla on vain yksi vajaa 4 v. lapsi. Viikonloppuna tosin aikataulu on myöhäisempi ja arkena taas lähdetään puoli kasin maissa hoitoon. Mutta koskaan vielä ei ole niin kiire tullut, ettei olisi ehtinyt laittaa hiuksia ja meikata (ihan aina en tosin meikkaa, mutta se on oma valinta, ei olosuhteiden pakko).

Herätään aamulla miehen kanssa, juodaan kahvit, herätän lapsen joka jää unen pöpperöisenä telkkaria tuijottamaan, meikkaan itseni sillä aikaa ja hörpin samalla kahvia, lapselle vaatteet niskaan ja lähden viemään lasta hoitoon ja itse menen kouluun.

Arkiaamuisin: herätys -> pissille -> suihkuun -> hampaidenpesu -> vaatteet päälle -> meikkiä naaman -> hiukset kuntoon -> laukun pakkaus -> ulkovaatteet päälle -> töihin. Ehtii myös datailla vähän, herään noin 55min ennen lähtöä.

Viikonloppuisin menee miten menee. B) Niin ja lapsia ei vielä ole.

Herätys, tupakka+kahvi, meikkaus ja mahdollinen tukan laitto, pojan herätys jos ei herännyt minun touhuihin, aamupala, vaatteet päälle ja menoksi. Niin herään klo 5.15 ja lähtö on klo 6.30

kohtahan nuo aamurutiinit sitten muuttuu, on joko herättävä tosi aikasin tai sitten luovuttava ainakin tosta aamusiivouksesta.. :/ tosin onneksi lapsi saa sitte hoidossa aamupalan. meillä kun se syöminen on ikuisuusongelma johon menee aikaa ihan liikaa.

Mulla menee sängystä ylösnousemiseen tällä hetkellä noin tunti, pukemiseen toinen mokoma. Onneksi lapset on jo niin isoja et osaavat itse kaivaa aamupalan kaapista, etsiä omat vaatteet päälle ja keittävät vielä mulle aamukahvinkin valmiiksi :)

Silloin aikoinaan kun olin paremmasssa kunnossa, siihen heräämiseen meni silti se tunti helposti... Ja pannu kahvia :ashamed:

Herään ennen muita, käyn juoksemassa ja sen jälkeen suihkussa. Sitten muut ovatkin jo suunnilleen hereillä, syödään aamupala ja päivän töihin. Ja juu, ehtisin meikkaamaan, mutta en tee sitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Piristää omaa mieltä kummasti, kun käy pesulla, laittaa tukan nätisti ja vaihtaa päivävaatteisiin. Ihan tsempitys juttu.

mulla kans sama juttu, kun vaihtaa yöpaidan päivävaatteisiin, en kyllä käy aamulla pesulla.

Vaihdan vaippaa, laitan aamiaista, etsin vaatteita esikoiselle eskariin ja pienemmille pihalle.
Ruokin muksuja, pakataan eskarireppua, puen pienemmät ja itseni siihen tahtiin, että ehditään pihalle samaan aikaan kun eskaritaksi tulee.

Sitten viedään pienten kanssa heinät tarhoihin, jaetaan väkirehut hevosille, puetaan ja viedään ulos ne hevoset, jotka eivät pääse kulkemaan itse.
Siivotaan talli ja laitetaan iltapöperöt valmiiksi.

Sitten, ehkä, jos ollaan lähdössä kaupoille tjtn, saatan käydä suihkussa ja sipaista ripsaria ja vähän pöyhiä hiuksia.
Jos ei olla menossa mihinkään ehdin sinne suihkuun illallakin ja ripsivärikin unohtuu.

ei tänne sit tullu vastaamaan ne jotka ei esim ehdi itseään pukea. jännä juttu vaan, et ne ehtii koneella notkua. mä vähennän eka netissä viettämääni aikaa jos aikapula iskee. mut joo, ei tästä pitänyt tulla mikään muu ketju, kuin et mitä teet aamuisin. sä, joka ilmoitit hoitavas lapsia, niin mitä siis teet? etkö ehdi itse esim. syödä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
ei tänne sit tullu vastaamaan ne jotka ei esim ehdi itseään pukea. jännä juttu vaan, et ne ehtii koneella notkua. mä vähennän eka netissä viettämääni aikaa jos aikapula iskee. mut joo, ei tästä pitänyt tulla mikään muu ketju, kuin et mitä teet aamuisin. sä, joka ilmoitit hoitavas lapsia, niin mitä siis teet? etkö ehdi itse esim. syödä?

sitä, mitä sanoin. Arkisin, klo 5.30 - 10.00 mulla ei ole elämässä muuta kuin saada puolet lapsista kouluun ja toinen puolikas rahdattua kodin ja koulun väliä mukanani ja vaatettaa ja vaihdella vaipat yms tietty.
Klo 10.00 jälkeen, kun viimeinenkin kouluun menevä on sinne saatu, mulla olisi ehkä aikaa sitten jopa meikata, kun nuorimmat on päikkäreillä, mutta on montaa muutakin tekemistä, mikä menee meikkauksen edelle ja klo 12.00 pitääkin jo olla koululla hakemassa ensimmäistä ja klo 16.00 haetaan viimeinen, ensimmäinen viedään harkkoihin jo 16.30 ja viimeinen haetaan 20.30. En ehdi syödä joka aamu ennenkuin klo 10.00 jälkeen. Viikonloppuisin sitten on aikaa yllin kyllin, kun ei tarvitse minnekään lähteä, muttei ole haluja meikata... silloinkaan =D.

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Mulla menee sängystä ylösnousemiseen tällä hetkellä noin tunti, pukemiseen toinen mokoma. Onneksi lapset on jo niin isoja et osaavat itse kaivaa aamupalan kaapista, etsiä omat vaatteet päälle ja keittävät vielä mulle aamukahvinkin valmiiksi :)

Silloin aikoinaan kun olin paremmasssa kunnossa, siihen heräämiseen meni silti se tunti helposti... Ja pannu kahvia :ashamed:

Oletko masentunut?

Heräillään rauhassa. Hammaspesu ja aamupalan tekoon. Teen lapsille aamupalan ja syötän sen pienimmälle ja sitten lapsille päivävaatteita päälle. Ja sitten vasta mä syön aamupalan, meikkaan ja laitan hiukset sekä vaihdan päivävaatteet ja tämä tapahtuu vasta n. 1,5 tuntia heräämisestä. Johonkin se aika vaan menee.

Nukun aamuisin niin pitkään kuin mahdollista. Sitten käytän koiran ulkona, kerään töissä tarvitseman tavarat mukaan ja lähden töihin. Mikäli siis en tee etätyöpäivää.
Lisäys: Niin ja koiran lenkityksen jälkeen käyn suihkussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:

Oletko masentunut?

En ole vaan sairastan neurologista sairautta joka rampauttaa aika pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuota meikkausketjua luin ja ihmettelen, että MITÄ ihmettä teidän aamuihin kuuluu kun on niin kiire ettei ehdi hiuksia harjata tai laittaa päivävaatteita?

Itselläni on kaksi lasta, 2v ja 4v. Aamulla annan niille aamupalan, sitten istutaan rauhassa ja syödään ja juon kahvia. Lapset leikkii ja katsoo pikkukakkosta, mä käyn vessassa (ja jopa meikkaan ja laitan hiukset ja menee se vartti). Sit siinä touhutaan ja siivoillaan keittiötä ja laitetaan päivävaatteet ja lähdetään ulos yhdeksän maissa.

Vaatteeni ovat kylppärissä, vaihdan mitä tarvii ja peseydyn, meikkaan, laitan hiukset ja pukeudun. Veskistä en tule ennenkuin kikki on tehty. Ja aamupalojen ja kahvin jälkeen siis, oli arki tai viikonloppu. Ellen laita itseäni on homma kesken ja olen varmaankin sairas.

Herään klo.7, puen vaatteet päälle, keitän ja juon kahvit, meikkaan, laitan hiukset. Keitän aamupuuron ja teen päiväruoan. Annan aamupalan neljälle lapselle klo.8.Korjaan aamupalan jäljet, luetaan kirja, käydään pisuilla ja puen neljälle lapselle ulkovermeet päälle, ja mennään ulos klo.9 aikoihin.

Yhteistyössä