Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kysyn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mitään.

Mua on kertaalleen kuristettu niin pitkään, että taju lähti. Silloin ei ollut mitään...kaikki oli ikäänkuin mustaa. Vaikkei oikeastaan ollut edes sitä mustaa, kun ei ollut mitään. Ei ollut tietoisuutta.

Kun kuolen, niin käy samoin. Sitten ei vaan enää ole.

Mä haluan ajatella niin, että silloin kun kuolen, niin vaikkakin fyysinen olemukseni on poissa, niin sieluni jatkaa olemistaan rakkaimpieni elämässä ja sydämessä. Tai vaikka sitten siellä pilven reunalla, mistä parhaan kykyni mukaan varjelen tärkeimpieni elämää. Yritän siis elää elämääni siten, että kun olen poissa, niin olisin kuitenkin hyvällä muisteltavissa ja ikävöitävissä...sellaisena, jota ajatellessa saisi voimavaroja ja iloa jokaiseen päivään, eritoten siihen synkempään hetkeen.

Aktiivisesti en suinkaan ajattele kuolemaa mutta tokihan se on siellä mielensyrjässä kiinni. Viime aikoina ehkä olosuhteista johtuen enemmänkin mutta siitä huolimatta kaukaisen läheisenä asiana.

kaikki ajatukset kuoleman jälkeisestä ajasta ovat elävien ihmisten kehittelemiä. saamme todella tietää mitä tapahtuu vasta sitten kun itse kuolemme. jos ei tapahdu mitään, niin sitten ei. jos taas synnymme uudelleen tai muunnumme johonkin toiseen muotoon toisessa ulottuvuudessa tai vastaavaa, niin se on oikein mukava yllätys :)

Miten niistä rangaistaan maan päällä? Tapat esim 6 miljoonaa ihmistä, niin millainen rangaistus riittäisi sovittamaan? 12 v linnaa, ekakertalaisena 6 v?
Näinpä. Mutta ei kai sulle kukaan ole luvannutkaan että elämä olisi reilua?
Kuolemasi jälkeen et ole katkera tästä, vaan kaikki on tasoissa, murhaajat ja äiti Teresat. Ja hyvä niin

Kuten Chef kuvasi, tietoisuus lakkaa. Ajatus hiljenee, ruumiintoiminnot eivät tunnu, kuin sammuisi. Olen kerran kuollut unessani ja se oli vapauttava tunne. Kaikki jännitys suli kehosta ja ajatukset hiljalleen vaimenivat. En pelännyt lainkaan. Viimeinen ajatus oli, että harmi kun en saa sanottua läheisille että kuolema on hyvä ja rauhallinen.

Helvetti on sitä, kun ihmisestä jäädään puhumaan pahaa hänen kuolemansa jälkeen.
Taivas on sitä, kun ihmiselle jää hyvä maine ja hänen hyvät tekonsa jäävät elämään.

Osin tästä uskomuksestani johtuen minulle on todella raskasta, jos minusta puhutaan aiheetta pahaa. Yritän tehdä niin paljon hyvää maan päällä kuin suinkin voin. Tärkeimpänä elämässä on oma perhe ja heistä huolenpitäminen ja sen lisäksi kutsumustyö.

[QUOTE="Kysyn";28590260]Niin siinä se siis kysymys. Mitä teidän mielestänne tapahtuu, kun ihminen kuolee, mihin sinä menet kun kuolet? Ajatteletko kuolemaa usein? Jos, niin miten usein?[/QUOTE]

Kun kuolen niin tämä maallinen majani hajoaa, ja mikä minusta on jäämisen arvoista, se jää, jonnekin ja jotenkin.

Mutta se esimerkiksi, miten minut haudataan, minne, ja miten minua muistellaan tai ei muistella, ei kiinnosta minua ollenkaan. Se on ihan täysin tänne jääneiden asia.

En usko että kukaan tietää mitä tapahtuu kuoleman jälkeen ennen kuin kuolee. Joka muuta väittää puhuu potaskaa.

Ei tietenkään tiedä, mutta ihmisillä on mielikuvia asiasta. Minua hämmästyttää edelleen se, miksi äitini tiesi parikymmentä minuuttia ennen kuolemaansa kuolevansa. Hauska olisi ajatella että isäni ja veljeni "olomuodot" olivat häntä siinä vieressä odotamassa. Kuka tietää??
Kuolevat lapset ovat nähneet hahmoja, mutta en voi tietää olisiko ne "oikeita" vai pettävän elimistön aiheuttamia hallusinaatioita. Yksi tyttö kyllä totesi aamulla "enkö mä vieläkään kuollut..."

En tiedä mihi sitä mennään, mutta ei ainakaan kuolla, ei lakata olemasta. Kenties ollaan toisessa ulottuvuudessa, kenties seikkaillaan alienien kanssa... Ja sitte tullaan takasi tänne, jos on tarve tai halu tulla. Luultavasti sielä jossakin ollaan paljon viisaampia kuin täälä ollessa, mutta millanen se tila on, ja ollaanko siinä välillä yhtä jumalan/alkulähteen/tms kanssa, en tiedä. Se selviää sitte. Mitä ikinä se onki, se on varmasti parempaa kuin täälä.

Mutta eikö tuossa ole jotain loogista ongelmaa? Ajatteletko, että on siis periaatteessa sama, miten elämme? Ettei ole mitään kuoleman jälkeen, jossa tilit jollain tavalla tasattaisiin? Esim joku hirmumurhaaja, hänkö saa saman kohtalon kuin esim Äiti Teresa?

Miten se olisi yhtään sen loogisempaa että elämästä sen loputtua vielä joko palkittaisiin tai rangaistaisiin?
En oikein ymmärrä tuota ajattelutapaa että elämä on samantekevää jos siitä ei ole seurauksia vielä kuoleman jälkeenkin.

Ja siis itse aika vähän ajattelen kuolemaa sen suhteen että mitä sen jälkeen tapahtuu, varmaankin juuri siksi että koen asian edestakaisin veivaamisen olevan turhaa ja pahimmillaan tosi ahdistavaakin. Pääosin uskon kuitenkin että ihminen lakkaa olemasta, vaikka ajatukset "kuolleiden ulottuvuudesta" tms ihan hauskoja ja lohdullisia ovatkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28590431:
Kuolemasi jälkeen et ole katkera tästä, vaan kaikki on tasoissa, murhaajat ja äiti Teresat. Ja hyvä niin

Elämä ei kyllä ole reilua ei. Tultuani uskoon helpotti, nimittäin ymmärsin, että kaikki tekomme ja jopa ajatuksemme rekisteröidään korkeammalla taholla ja niistä tehdään sitten tili viimeisellä tuomiolla. Juu, kyllä. Ja kuoleman jälkeen hyvää tehneet, Jeesuksen tuntevat, saavat palkkansa. Pahaa tehneet saavat myös palkkansa. Ja hyvä niin :heart:

Eli toisin sanoen, vaikka täällä maan päällä toimisit tosi törkeäsiti, elämää tuhoten, et joudu vastaamaan asiasta kuolemankaan jälkeen. Karua.

Kuolema tasaa tilit, niin se vain on. Kostoko olisi oikea ratkaisu? Ei kuollut tee pahaa kärpäsellekään, tosin toimet ennen kuolemaa voivat vielä vaikuttaa. Kuoleman jälkeen ei ole mitään.

Laajemmin ajatellen koko elämä maailmankaikkeudessa on väliaikaista, ihmiselämästä puhumattakaan. Ajattele asiaa koko maailmankaikkeuden ja koko ajan tasolta, niin huomaat kuinka pieniä kohtalomme ovat.

Viimeksi muokattu:
Mä uskon Raamattuun, ja siellä sanotaan, että Saatana tuomitaan kadotukseen ja sidotaan. Eli ei varmaan saatana siellä kiusaa, mutta puhutaan kuitenkin ikuisesta tulesta, joka ei ikinä sammu. Musta ois oikeesti kauheeta olla taivaassa murhaajien kanssa, jotka tulevat sinne ihan itsenään, ilman että ovat katuneet pahoja tekoja ja saaneet ne anteeksi. maan päällinen helvetti vain jatkuisi.

Voishan tuon tulkita niinkin, että se ihmisen saatanallinen puoli häviää ja hyvä puoli jää jäljelle. Pääsemme siis eroon itsessämme asuvasta negatiivisuudesta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28590431:

Näin mäkin ajattelen. Että tässä elämässä täällä maan päällä elo on joskus hyvinkin epäreilua, mutta taivaassa sielut on ikään kuin neutraaleja. Kukaan ei ole toista parempi tai pahempi, eikä sielut kykene pahaan.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28590464:
Ei tietenkään tiedä, mutta ihmisillä on mielikuvia asiasta. Minua hämmästyttää edelleen se, miksi äitini tiesi parikymmentä minuuttia ennen kuolemaansa kuolevansa. Hauska olisi ajatella että isäni ja veljeni "olomuodot" olivat häntä siinä vieressä odotamassa. Kuka tietää??
Kuolevat lapset ovat nähneet hahmoja, mutta en voi tietää olisiko ne "oikeita" vai pettävän elimistön aiheuttamia hallusinaatioita. Yksi tyttö kyllä totesi aamulla "enkö mä vieläkään kuollut..."

Jep. Kyllä mustakin tollaset jutut ovat tavallaan mielenkiintosia ja varmasti herättää ajatuksia asiasta ja tottakai aiheesta saa keskustella. Mut edelleen, kaikki on vaan spekulaatiota, kun kukaan ei oikeasti tiedä.

Alussa Jumala loi maailman ja ihmisen. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ja asetti heidät asumaan Eedenin puutarhaan. Paratiisissa kaikki oli hyvin ja synnitöntä. Oli vain yksi asia, mitä ihminen ei saanut tehdä: maistaa hyvän ja pahan tiedon puusta. Kavala käärme houkutteli kuitenkin ihmisen syntiinlankeamukseen. Ihminen rikkoi Jumalan tahtoa vastaan ja saattoi itsensä perisynnin alaiseksi. Ihminen karkotettiin Eedenin paratiisista tähän maailmaan, jossa on läsnä myös synti ja pahuus.

Jumalalla oli kuitenkin suunnitelma ihmisen pelastamiseksi, tämä suunnitelma toteutui Jeesuksessa, Jumalan Pojassa. Syntyessään maailmaan Jeesus oli sekä tosi ihminen että tosi Jumala. Hän on ihmisestä syntynyt ihminen, mutta Jumalan Poikana myös täysin synnitön. Siksi Jeesus on kykenevä sovittamaan ristinkuolemallaan koko maailman syntivelat, ja niin myös kävi toteen. Jeesus sovitti ristillä kaikki maailman synnit, Hän kuoli ja Hänet haudattiin, ja kolmantena päivänä Hän nousi ylös kuolleista Taivaaseen. Jeesus voitti synnin ristinkuolemallaan. "Kristus nousi kuolleista, kuolemalla kuoleman voitti ja haudoissa oleville elämän antoi."

Nyt tänäpäivänä voi jokainen ihminen turvautua tähän Jeesuksen sovitustyöhön ja saada kaikki syntinsä anteeksi. Jokainen joka turvautuu Jeesukseen ja antaa hänelle syntitaakkansa kannettavaksi, pelastuu ja kuoleman jälkeen hän saa iankaikkisen elämän. Yksin armosta, yksin Jeesuksen tähden.
Vastaavasti jokainen joka kääntää selkänsä Jeesukselle eikä suostu ottamaan sovitustyötä vastaan, joutuu itse maksamaan omat syntivelkansa. Hänen paikkansa on kuoleman jälkeen iankaikkinen kadotus.

Voisin ehkä uskoa sellaiseen, että kuoleman jälkeen käydään läpi kaikki se mitä tuli tehtyä, suuremman ymmärryksen kera. Ja tunnetaan kaikki se mitä tunteita aiheutettiin toisille ihmisille. Sen olis lyhytaikainen helvetti.

Jep. Kyllä mustakin tollaset jutut ovat tavallaan mielenkiintosia ja varmasti herättää ajatuksia asiasta ja tottakai aiheesta saa keskustella. Mut edelleen, kaikki on vaan spekulaatiota, kun kukaan ei oikeasti tiedä.

Mutta jos ajatellaan, että on olemassa joku, joka on laittanut kaiken tämän alulle, luonut koko systeemin ja sen lait ja myös rajat. Ja se sama joku olisi myös antanut meille ihmisille käsikirjan, jossa kerrotaan tästä. Eikö tämä joku voi silloin ilmoittaa meille, mitä tapahtuu? Ja etenkin jos tällä jollakin on hyvät ajatukset meitä kohtaan ja hän myäs haluaa varoittaa meitä siitä, mitä kuoleman jälkeen voi tulla. Oikeesti kannattaa todella miettiä asiaa, rukoilla, että totuus paljastuu. On vain yksi, eräs, joka sanoo itsestään: Minä olen "Totuus", samalla hän sanoi olevansa "Tie ja Elämä"

Yhteistyössä