:hug: - olen pahoillani suuren menetyksesi johdosta, ap
Niin. Kun kuolema on omansa ottanut, niin jäljelle jää se fyysinen kuori, ruumis. Sen kuoren sielu, henkisyys on kaikonnut ja elää jäljelle jääneiden sydämissä ja muistoissa. Ja silloin kun se suru on suurimmillaan, tuoreimmillaan, niin että tuntuu pakahtuvan sen alle - silloin mua ainakin lohduttaa se ajatus, jonkinlainen kuvitelma siitä, että vielä kohtaamme. Siellä jossain.
Ja ainahan minä nämä ihanat ja kovin rakkaat, minusta palasen mukanaan ottaneet, kohtaankin, kun tässä taaperran omaa elämääni eteenpäin :heart:. Mukanani he ovat, tilanteissa ja sanomisissa, juuri niissä muistoissa ja hetkissä ja flash backeissä, déjà vuissa. Ja unissani.
Kuolema itsessään on aina läsnä, yhdessä tämän elämän kanssa. Olkapään yli kuikuilee, omaa vuoronsa odottaa. Enää en koe kuolemaa ahdistavana, kiitos koettujen kokemusteni, vaan ikään kuin vapauttavana sitten aikanaan. Ja sitten, sen jälkeen, kenties, alkaa uusi matka jossakin. Mihin olemme valmiita tämän elämämme oppien ja kokemusten kasvattamina.