Puhutaanko kuolemasta? Mitä ajattelette että tapahtuu kun ihminen kuolee? Onko sinulta joku läheinen kuollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kajsa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulta kuoli äiti, sitten isosisko, sitten isä, sitten puoliso, että surua on ollut paljon.
Minulla taitaa olla joku vika, koska en itkenyt näiden kenenkään haudalla.
Ajattelen, että taivaassa kivut kaikkoavat, että kohtaamme vielä. Ajattelen myös niin, että jos maan päällä on tehnyt pahojaan, joutuu tilille tekosistaan.

Kyllä astraalitaso on olemassa ja kyllä, tapaat läheisesei, kun siirryt henkimaailmaan. Siinä maailmassa "näemme" toisemme aina sen ikäisinä, joina olemme tottuneet toisemme näkemään. Onhan siitä kirjoja kirjoitettu, yksi parhaista on Gina Cerminara Monta asuinsijaa. Sitä saa kirjastosta.

[QUOTE="Helmi";30161423]Minulta kuoli äiti, sitten isosisko, sitten isä, sitten puoliso, että surua on ollut paljon.
Minulla taitaa olla joku vika, koska en itkenyt näiden kenenkään haudalla.
Ajattelen, että taivaassa kivut kaikkoavat, että kohtaamme vielä. Ajattelen myös niin, että jos maan päällä on tehnyt pahojaan, joutuu tilille tekosistaan.[/QUOTE]

Ohhoh, onpas siula paljon kuollut läheisiä.

Mä niin haluaisin uskoa tuohon samaan, mutta en vain pysty siihen.

Olen aina ajatellut, että ihminen vain kuolee, mitään muuta ei jää kuin ruumis mätänemään tai tuhkana maan alle.
Mutta nyt kun mun elämä on ihan syntymästä asti ollut täyttä paskaa, niin olen ajatellut, että olenkohan joku uudesti syntynyt. Ollut edellisessä elämässäni täys kusipää, ja nyt olen siellä helvetissä...

Minulta on kans kuollut useampi tärkeä/läheinen ihminen. En valitettavasti usko mihinkään tuonpuoleiseen, kyllä ihmisen elämä sieluineen päättyy kuolemaan. Tai ehkä elää läheisten mielissä vielä, mutta muuten ei. Ymmärrän uskontojen tarpeen tässä suhteessa - onhan esim. taivas paljon lohdullisempi tulevaisuudennäkymä.

saarnaaja9.5,10main.raamatussa-silläelävät-tietävätkuolevansa,muttakuolleet-eivättiedä-yhtäänmitään...eioletyötä-eikäsuunnittelua-eikätietoa,-eikäviisautta-haudassa,johonoletmenevä.kuolema-mainitaanraamatussa-viimeisenävihollisena,1.korinnttil.15.26.jokatehdäänjumalan-toimestaryhjäksilopulta.jeesus-jumalanpoika-tiesijesajan26.19ennust.maanpäällisenylösnousemuksen,-herättäessäänystävänsä-lasaruksenkuolleista,johann.evank.11.39-47.kunlopullisesti-kuolema-ontehtytyhjäksi-harmagedoninsodanj-johann.ilmestyksen11.18ja16.14-16jälkeen,lupaaraamattu-loistaviauutisia,-nykyistenjatkuvien-huonojenuutisten-vastakohtana,kun-semainitsee-katso.-jumalanteltta-onihmistenluona,-jaheovat-hänenkansojaan..eikäkuolemaa-enääole.sevaatii-jumalaltaylivertaista-muistia,myösgeenikoodistosta,psalmi139.16.jumalanmuistin-rajattomuudesta-onmaininta-jesajan40.26sanoin-kohottakaa-katseennekorkeuteen-jakatsokaa.kuka-onnämäluonut.hän,joka-luvunmukaan-tuoesiin-niidenarmeijan,vieläpänimeltä-kutsuu-niitäkaikkia.nämäovat-luotettavia-lupauksia,koskaraamattu-mainitsee,senkirjoitetun,2.timot.3.16jumalan,jokaeivoi-valehdella,titukselle1.2-henkeyttämänä.kiitos-jalohdullista-tulevaisuuttaja-jatkoakaikille.

USKON, että kuollessaan ihminen irtaantuu fyysisestä ruumiistaan ja sielu (tajunta tai miksi sitä kutsutaankaan) pääsee unenkaltaiseen, tiedottomaan tilaan. Kun ihminen on kerran kuollut ja mennyt, emme enää tapaa kuin muistoissa

Ennen uskoin Jumalaan ja taivaaseen..nykyään en oikein usko mihinkään. Jotenkin sitä ajattelee, että kun jokin elollinen kuolee, se kuolee, eikä sen jälkeen ole mitään. Kai se sitten on samanlaista kuin ennen syntymää? Eli..ei mitään?

Minulta kuoli äiti 3 kk sitten ja vasta nyt olen itseni antanut syvällisemmin ajatella kuolemaa...mitä tapahtuu sinä hetkenä kun ihminen vetää viime henkäisynsä? Onko se pelottavaa? Minne sitten mennään? Onko siellä jo kuolleet omaiset vastassa?

Entä miten ajattelette kun te kuolette, tapaatteko aiemmin täältä poistuneet rakkaanne uudestaan? Entä onko ihminen sitten ikuisesti sen ikäin kun oli kuollessaan,,,tyssääkö vanheneminen siihen kun kuolee? Ovatko lapsena kuolleet siellä jossain edelleen lapsia jne?

Olisi mielenkiintoista kuulla teidän ajatuksianne kuolemasta.
suurin osa syntyy uudestaan ja jatkaa elämänkiertokulkua. Hyvin harva pääsee isän luokse pyyteettömät ihmiset ja hyvän tekijät. mua ei pelota se koska nyt jo tiiän et tyttöni elää minua pidempään. se on ehkä hullua mut niin monta muutakin juttua tulevaisuudessa on tapahtunut kuin se on "kerrottu" sattumiin uskon mut en niin moneen. joka aamu ja päivä tiädän monta lintua on puussa kun avaan partsin . tunnen kuinka monta lintua lentää ylitse ja aina oikein. kun pääsee taivaisiin sen jälkeen on kaikkialla eikä siellä ole mitään ruumista tai ulkonäkyä.

suurin osa syntyy uudestaan ja jatkaa elämänkiertokulkua. Hyvin harva pääsee isän luokse pyyteettömät ihmiset ja hyvän tekijät. mua ei pelota se koska nyt jo tiiän et tyttöni elää minua pidempään. se on ehkä hullua mut niin monta muutakin juttua tulevaisuudessa on tapahtunut kuin se on "kerrottu" sattumiin uskon mut en niin moneen. joka aamu ja päivä tiädän monta lintua on puussa kun avaan partsin . tunnen kuinka monta lintua lentää ylitse ja aina oikein. kun pääsee taivaisiin sen jälkeen on kaikkialla eikä siellä ole mitään ruumista tai ulkonäkyä.

Kuoliko sun tytär? Otan osaa.

Kun ihminen ajattelee näin että kuoleman jälkeen ei ole mitään ihminen lakkaa olemasta että ei ole taivasta eikä helvettiä.
Ajattelemme että luomakunta ja ihminen on syntynyt jostakin alkuräjähdyksen tuottamana tuloksena on niin kaukaa haettu ajatus mikä on mahdotonta sillä kuinka on mahdollista että alkuräjähdys voisi tuottaa jotakin näin valtavaa että taivaankappaleetkin ovat juuri oikeassa paikassa jos ei olisi ei täällä olisi mitään elämää.
Se on matemaattisestikkin mahdoton ajatus ollakseen totta.
Kun ihminen näin ajattelee että ei ole mitään kuoleman jälkeen että hajoamme jonnekin avaruuteen tuhansiksi atomeiksi leijailemaan olemattomiin saa väistämättä mieleen että eihän elämässä ole mitään järkeä minähän voin elää täysin vastuuttomasti koska aivan sama kaikki päättyy tyhjyyteen elin hyvin tainnut huonosti siispä otetaan elämästä kaikki ilo irti välittämättä mistään voin elää itsekkäästi jne.

Kyllä kuoleman jälkeen on elämää sillä jumala on luonut sinut ja minut kun tarkkaan luomakunta niin sekin jo todistaa älykkäästä suunnitelijasta.
Ulkomailla jumalan poikaan jeesukseen pääsemme taivaaseen jos emme ota jeesusta syntiemme sovittajana vastaan niin elämä päättyy synnin seurauksena ikuiseen eroon jumalasta helvettiin.
Sillä niin on jumala ihmistä rakastanut että antoi ainokaisen poikansa jeesuksen ristiin naulittavaksi ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.

Yhteistyössä