Meille tehtiin joskus lastensuojeluilmoitus neuvolan terv.hoitajan toimesta,oli varsinainen urpo tää täti.
Syyt miksi oli huolestunut lapsistamme:
1) 9kk ikäinen vauvani suostui syömään pelkkää makaronijauhelihakastikesosetta,oli vissiin hankalaa hampaiden vuoksi ja en viittinyt nälässäkään pitää niin söi n.1kk ajan ruoaksi pelkästään sitä-tiesin että menee ohi,mutta neuvolan th huolestui.
2)2½v. lapseni vastasi "hauh" matkien koiraamme kun th kysyi lapsemme nimeä,lapseni oli silloin ajatuksissaan/leikki päällä eikä tosissaan keskittynyt siihen terkkaan,ei ole sen sortin kaveri että pälpättäisi sen kanssa kun hyvin harvoin edes käytiin,sattumaa vain tuo haukahdus kun meillä koira ja lapseni oli juuri alkanut kiinnostua matkimaan koiraa,tästä terkka huolestui (vissiin luuli että lapsen vuorovaikutus perustuu koiran kanssa telmimiseen ja lapsi oppi puhumaan sujuvasti 3v.
3)olin yh,mutta mulla on tukiverkosto jonka tietenkin selvensin,mutta ei auttanut.
Ei se mitään toivotin tervetulleeksi,mutta hauskinta tässä oli se että sossut tulivat vasta kun lapseni oli 12kk ja esim.tuo makaronin syömisvaihe oli jäänyt aikaa sitten taa ja vauva söi kaikenlaista hyvällä ruokahalulla ja esikoiseni oli oppinut puhumaan ja saattoi hiukan jutustella tädeille vaikka on ujo
Olivat tosi mukavia sossuja ja perään ei epäilty enää mitään

Olen törmännyt myös muissa asioissa katalaan ja kieroon sossuun,mutta onneksi olemme muuttaneet paikkakunnalta ja tämä hirveä tantta jäänyt pois sotkemasta asioitamme (silloin ennen lapsia,teki kiusaa toim.tuloasioissa vaikka olimme kunnollisia kansalaisia,oli vissiin pipi päästään tahallaan kadotti tärkeitä papereita yms.että uskon että ihmisiähän nekin ovat mutta sillloin voi ottaa yhteyttä korkeampaan esimieheen.
Lastensuojelu sossut kyselevät varmasti myös lapsilta kaikkea,esim.mikä on lempiruokaasi?mitä teet äidin kanssa päivällä?pelkääkö jotain?ym.mutta lapsen mielikuvitus toki huomioonottaen