Mitä suomalaisia karkkeja ulkomaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SammyJO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SammyJO

Vieras
Ystäväni on asunut kauan jenkeissä ja kaipaa suomalaista salmiakkia. Ajattelin lähettää pienen paketin jouluksi ja laittaa sinne perinteistä salmiakkia ja fazerin sinistä suklaata. Mitä muuta? Mitä laittaisitte itse? Muutakin kuin karkkiehdotuksia saa laittaa :) Jotain jouluista ja suomalaista pitäisi olla! Nestemäisiä ei saa lähetellä...

Munkin yks tuttu asuu ulkomailla ja ajattelin, että voisin lähettää hänelle jotain salmiakkia ja suklaata jouluks. Mut mietin, miten ne menee, että saako lähettää ja mitä saa ja sulaako suklaa?

Kiitti vinkeistä.. lisää vaan =) Hapankorput voisivat olla hyvä juttu. Leipä homehtuisi matkalla. Lisäksi muistan ystäväni maininneen, että leipoo siellä joskus itse ruisleipää. Ruista sieltä ilmeisesti saa vaikkei sitten leipiä.

Suurena salmiakin rakastajana väitän, että perinteinen salmiakki on sitä surkeinta salmiakkia. Kaikki salmiakista tietämättömät aina tarjoaa sitä.
En tiedä ovatko välttämättä suomalaisia, mutta salmiakkifanina ilahtuisin enemmän Dracula pillereistä, Rainbown Hot Mix pussista tai Lidlin sammakkopussista. Apteekin salmiakkikin menee juuri ja juuri.

Ystäväni on reilu 50 v ;) joten en usko että mitkään draculat innostaa... vaan vanha ja perinteinen, mitä ollut kauan sitten suomessa. Apteekin salmiakkia laitan myös!

[QUOTE="vieras";22402306]Suurena salmiakin rakastajana väitän, että perinteinen salmiakki on sitä surkeinta salmiakkia. Kaikki salmiakista tietämättömät aina tarjoaa sitä.
En tiedä ovatko välttämättä suomalaisia, mutta salmiakkifanina ilahtuisin enemmän Dracula pillereistä, Rainbown Hot Mix pussista tai Lidlin sammakkopussista. Apteekin salmiakkikin menee juuri ja juuri.[/QUOTE]

Minä taas olen sitä mieltä, että supersalmiakki on ehdottomasti parasta. Lidlin salmiakki ei ole nähnytkään salmiakkia ; )

Ap: laita paketti geishoja tai fazerminteja, juliat ovat jouluisia. Kaikki ulkomailla asuvat tuttavat ovat heikkoina fazerminteihin ja geishoihin ja ostavat aina niitä laatikoittain, kun käyvät Suomessa. Myös vihreät kuulat tuntuvat olevan kova sana. Kettukarkkeja jotkut rakastavat, jotkut inhoavat. Itse kuulun jälkimmäisiin.

Jenkeistä saa suomalaisia oululaisen hapankorppuja, niiden nimi siellä on finncrisps, tai jotain sinne päin mitä muistan. Ainakin siellä missä mä olin, etelävaltiossa. Mä kaipasin kunnon suomalaista suklaata, salmiakkia , kahvia ja sitä reissaria, mistä tuolla aiemmin kirjotin.