Mitä se tarkoittaa jos hoitsu toteaa

Olen ottanut lukemattomia verikokeita ja tuo ilmaus on minulle ihan uusi. Olisiko sitten jotenkin hyytynyt. Jos oli, on se epäkelpo näyte. Mutta en kyllä nyt osaa vastata kysymykseen, kiinnostaa itsekkin tietää mitä mahtaa tarkoittaa..

[QUOTE="...";29053413]Verikoe on vähän eri asia kuin sormenpäästä otettava näyte :D[/QUOTE]

Muttei ydinfysiikkaa kuitenkaan. Laskimoverinäytteen otto sisältyy mm. lähihoitajien opintoihin.

Luultavasti sormenpäästä otettu verinäyte on reagoinut testiliuskalla siten, että liuskan väri on menny "mustaksi".... Todettiinko sinulla tulehdus tai jotain muuta vastaavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu minäkin;29053528:
Luultavasti sormenpäästä otettu verinäyte on reagoinut testiliuskalla siten, että liuskan väri on menny "mustaksi".... Todettiinko sinulla tulehdus tai jotain muuta vastaavaa?

Joo, ärhäkämmän puoleinen. Spekuloitiin myyräkuumettakin, mutta mulla ei ole esim. päänsärkyä. Tuli kuin tyhjästä, aamulla ei ollut vielä mitään oireita.

+ virtsanäyte.
Antibioottikuuri tuli enshätään. Mulla tuli virtsatietulehduksen oireet aamulla klo 9 jälkeen, ja päivällä alkoi tulla pissan mukana rajusti verta ja hyytymiä. Siksi sain ajan päivystykseen.

"Pissanäyte on ku puolukkamehua ja veri meni ihan mustaks!"* ajattelin että nyt tuli huonot arvostelut. :xmas:

Nyt on vähän lihaskipuja mutta muuten ok. (Paitsi sattuu edelleen pissatessa ihan helv*)

Viimeksi muokattu:
siinä pissatestiliuskassa on myös kohta, joka reagoi vereen... luultavasti hoitsu on tarkottanu sitä. silloin on pissassa verta paljon, kun testiliuska näyttää "mustaa" (meillä on käytössä testiliuskat, jotka menee vihreiksi veren vaikutuksesta, vähän verta=pieniä pilkkuja ja paljon verta virtsassa= koko alue on värjäytynyt )

Yhteistyössä