Mitä ruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Mitä ruokaa annatte taaperolle, jolla vasta 8 hammasta, eli ylhäällä ja alhaalla 4, ei kulmureita tai poskihampaita? Annatteko esim. leipää (josta siis haukaa itse) tai keksejä? Muussaatteko kaiken ruuan vai osaako tämänikäinen jo itse "pureskella" vaikka ei niitä poskihampaita olekkaan? No siinäpä tuli monta kysymystä, ihmettelen vain.
 
Me on annettu leipää jo ennen kuin hampaita oli yhtään. Nykyään on alhaalla 2 ja ylhäällä 2 eli yhteensä 4 ja annetaan kaikenlaista. Kovaa porkkanaa ei saa syötyä, mutta muuten pehmittää suussaan, jos ei heti saa purtua.
 
Kokeilemallahan se selviää, että mitä lapsesi kykenee syömään. Kannattaa harjoitella aina vähän karkeampaa ja pureskelua vaikkei niitä hampuja olisikaan. Meillä on just puhjennut poskihampaat ja pitkään on jo syöty pureskeltavaa ruokaa, mm. leipää.
 
Juu, omat muksut kyllä ovat saaneet vähän kovempaakin pureskeltavaa vaikkei kaikkia hampaita ole vielä tullutkaan. Ihmettelen vaan kun eräs tuttavani ei uskalla antaa lapselleen muuta kuin soseutettuja ruokia ja ihan pehmeää leipää pieninä paloina, pelkää, että lapsi tukehtuu kun ei vielä voi pureskella. Tuli vaan mieleen, että olenko ollut liian "ronski" tässä ruokailuasiassa, tuttavalleni en ole tästä puhunut sen enempää...kukin tyylillään...
 

Yhteistyössä