Mitä on Suomeksi White collar?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No kun puhutaan ihimisistä, niin tarkoitetaan valkokauluksista, tiedätkö mitä sillä tarkoitetaan?

Kyllä. Enemmän mietin tarkoitetaanko ko. termillä yleensä enemmän ylempiä vai alempia toimihenkilöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No kun puhutaan ihimisistä, niin tarkoitetaan valkokauluksista, tiedätkö mitä sillä tarkoitetaan?

Kyllä. Enemmän mietin tarkoitetaanko ko. termillä yleensä enemmän ylempiä vai alempia toimihenkilöitä.

Njaa. Määrittelpä nuo termit tarkasti. Itse olen ns. ylempi toimihenkilö ja voisin katsoa kuuluvani tuohon white collar -kategoriaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Njaa. Määrittelpä nuo termit tarkasti. Itse olen ns. ylempi toimihenkilö ja voisin katsoa kuuluvani tuohon white collar -kategoriaan.

Ei valkokaulustyöläinen-termissä mun käsittääkseni mitenkään erotella onko se ylempi vai alempi, pääpointti on, että on toimistotyöntekijä tai vastaava.

Kielitoimisto sanoo näin:
valkokaulustyöläinen: kuv. toimisto-, virasto- tms. työtä tekevistä (teollisuustyöläisen vastakohtana), valkokaulustyöntekijä.

Yhteistyössä