mitä on rakkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
aloin jokin aika sitten epäillä, etten rakasta miestäni enää. sen jälkeen aloin epäillä että olenkohan koskaan rakastanutkaan, vaikka rakastunut olinkin? tai olinko sitteenkään? tai jos rakastankin rakastamista?

en ole montaa ihmistä elämäni aikana rakastanut, ja senkin tajusin vasta kun olivat menneet. ja kun on niin monenlaista rakkautta, on sitä jota tuntee perhettään kohtaan, ja on sitä jota tuntee miestään/naistaan kohtaan.vai onko se kuitenkin samanlaista rakkautta?

jos miettii raamatun rakkauden kuvausta, niin en kai ole koskaan sitten rakastanut ketään, koska useinkin muistelen kärsimääni pahaa. voiko toista rakastaa jos ei pysty antamaan anteeksi?

mitä on rakkaus?

Rakastamiseen kyllä kuuluu anteeksianto. Muutenhan se rakkaus olisi ehdollista. Kaikista teoista ei varmaan ole mahdollista päästä yli, mutta siinäkin voi miettiä, että joskus vain lopputuloksen (= oman onnensa) kannalta kannattaisi.

On se aika taito rakastaa epätäydellistä ihmistä. Mutta ajatella kuinka hienoa on, että joku rakastaa sinuakin vaikka tuntee huonotkin puolesi.

Kun sanot, että olet tajunnut rakastavasi vasta kun ne ihmiset ovat menneet, kuulostaa siltä, ettet uskalla rakastaa todellisia, epätäydellisiä ihmisiä vaan mielikuvia, ja kenties se johtuu siitä, ettet kestä omaa epätäydellisyyttäsi?

Rakastatko itse itseäsi?

Aluksi kohtaat ihmisen joka vetää puoleensa ulkoisesti, kasvot, peppu, pukeutuminen, eleet ja liikkeet, tuoksu ja puhe..sitten tapailet ja otat selvää statuksesta, yksityiselämästä, elintavoista jne..sitten astu kuvaan seksuaalinen vetovoima ja seksi ja sitten huomaakin että suhteessa ollaan..naps!

Aika kuluu..intohimo rupeaa hälvenemään 6 kk- 2 v aikana noin..astuu kuvaan arki ja toisen huonot puolet joita ei ennen oikein huomannutkaan rupeavat haittaamaan..ensimmäinen kunnon riita-onkohan keskustelutaidot tallella , toivottavasti. Okei jos on niin suhde jatkuu paremmin..aika menee..tunteet tasaantuvat..toivottavasti on ystävyyttä, jos ei niin huono juttu jos on niin melkeimpä mistä vaan selviää yhdessä..aika kuluu taas..alkaa olemaan kaikki liian turvallista ja tasaista, tylsää jopa ja haluttomuuttakin voi esiintyä..Miksi olla yhdessä, mikä pitää ihmisiä yhdessä?

Rakkaus-on mielestäni sitä että hyväksyy toisen hyvine ja huonoine puolineen, että välittää aidosti toisen hyvästä ja on toisen rinnalla, on kiinnostunut siitä kuinka puoliskolla menee..Rakkaus muuttuu ajan kanssa, suhteen vanhetessa, ja jos on hyvä ystävyys jos alussa niin se kantaa suhteen vuosien ja vuosien yli..

Ei saa helpolla luovuttaa..toiseen voi rakastua uudestaan ja intohimo tulla takaisin, mutta töitä on molempien tehtävä!

marika kirjoitit hienosti.

Jostain kumpuaa ne sanat, mitä rakkaudesta sanotaan vihkikaavassa.

Jostain syystä minulle tulee kuva oikeasta rakkaudesta kuitenkin raamatusta. Siinä minä voin olla kuinka virheellinen tahansa ja siitä huolimatta minua ajatellaan lämmöllä ja voin saada syntini anteeksi. Eikö se ole oikeaa rakkautta.

Jos taas ajattelen samalla kaavalla rakastamaani ihmistä, niin minun rakkauteni häntä kohtaan on hänen lämpönsä minua kohtaan. Merkitseekö se sitten sitä, että yksipuolinen rakkaus on jotakin muuta?

Toiset rakastaa kissaa, ei kissa sinua vihaa...

Äidinrakkaus lasta kohtaan myös palkitsevaa...

Minullekin selvisi jotakin rakkaudesta, mutta älkää tulkitko toista väärin; kaikki miehet eivät osaa näyttää rakkauttaan tunteillaan, vaan pienillä teoilla.

Rakkaus on sitä, että maailman turvallisin paikka on toisen kainalossa. Sielu lepää ja aika menettää merkityksensä. Jos rakkaus rakoilee, niin mene lähemmäs. Kun rakkaus on voimissaan voit mennä vaikka maailman ääriin, mutta silti hän on läsnä. Kaipuu takaisin on suuri ja jälleenäkemisen ilo syrjäyttää kaiken muun. 1+1= 3, yhdessä olette enennän kuin molemmat yksinään.

Minä rakastan vain lapsiani.Olisi ollut mukavaa rakastaa lapsieni isää,mutta hän ei minun rakkauttani tarvinnut halunnut.
Jaa sisarukset ovat myös minulle aika rakkaita ja haluan heidän parasta.

""Kun rakkaus rakoilee, mene lahemmas. Kun rakkaus on voimissaan voit mennä vaikka maailman ääriin, mutta silti hän on läsnä. ""

Tuo oli todella hienosti sanottu.

Jääkaappi täynnä, en kaipaa ruokaa, lompakossa rahaa, en tarvitse sitä, sinä olit läsnä.... Hullu yksinäinen sydän. Nyt rakastaisin sinua naiseni, rakkaudella.

Rakkaus on se katse jonka han luo sinuun, joka tuntuu elvyttavan kaikki huolet, joka saa sadekehan ymparillensa ja sinut vastaamaan siihen samalla katseella, samalla hymylla. Se katse mika tuntuu sydammessasi niin kauniilta etta se melkein sattuu.

Rakkaus on sita kun uskalsit olla alasti toisen edessa, pelkasit nayttaa epataydellisyytesi, henkisen tai fyysisen ja han vei huolesi pois pyytteettomalla hyvaksynnallaan

Rakkaus on sita miten kehonne kietoutuvan vaivatta yhteen nukkuessanne, miten helppo toisen lahella on hengittaa

Rakkaus on sita miten tunnet hanen tuskansa, ja han tuntee sinun

Rakkaus on sita miten yhdessa nousette alueille joista ette tienneet mitaan, kahden ihmisen kohtaamisen kauniiseen maailmaan

Rakkaus on sita miten tarkeaa sinulle on se, etta han voi hyvin

Rakkaus on sita etta han nakee sinut aidosti virheittesi ja pahojen puoliesi lavitsekin, ja sina hanen.

Rakkaus ymmartaa, sydammella silloinkin kun jarki ei nae

Rakkaus saa sinut epaitsekkaaksi

Rakkaus elvyttaa