Mitä olet ostanut viime aikoina häälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Auttakaa mua ja kertokaa, mitä olette ostaneet häälahjaksi viime aikoina / edellisen kerran häihin.

Pariskunnalla ei ole lahjalistaa ja rahaa en haluaisi antaa. Mitä siis voisin viedä?

Häät vasta syyskuussa, mutta en haluaisi jättää asiaa viime tippaan.:)

Tietääkseni ei kerää mitään astiastoa.

Morsian on just hiljattain ostanut heille kylpytakit (tiedän, kun kehui löytäneensä hyvät halvalla), joten se vaihtoehto ei nyt käy.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja apuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ostettiin erään hotelliketjun sadan euron lahjakortti ystäväpariskunnalle, jotka menivät lauantaina naimisiin, tykkäsivät tosi paljon :)

Toihan voiskin olla hyvä idea!

Pelkkää rahaa ei haluttu antaa, vaan ennen kaikkea yhteistä aikaa tuoreelle avioparille. :heart:

Itse vien yleensä rahaa tai lahjakortin jos parilla ei ole häälahjalistaa. Tavaraa vain siinä tapauksessa että tunnen parin ja heidän makunsa todella hyvin, koska itse ainakaan en voi sietää sitä että ostetaan jotain aivan turhaa tai jotain mikä ei vaan omaan makuun istu, lahjan hinta ei sinällään merkitse.
Juuri luin jostain häälehdestä jutun tuosta rahan antamisesta (tai vastaavasti lahjan arvosta) ja siinä oli ohjeistuksena sopivasta summasta 35-45 euroa per aikuinen henkilö, toki harkitsisin asiaa sen mukaan kuinka läheisiä ovat.

Kiitos vinkeistä. Pari on kyllä hyvin läheinen, että siksi en sitä rahaa haluaisi antaa, mutta toisaalta astioidenkin osto on niin vaikeaa.

Lahjakortti vois siksikin olla kiva.. Just joku hotelli/kylpylä ym..

Viimeksi laitettiin rahaa häämatkatilille, edellisissä vietiin Pentikin uuni/tarjoilukulho siitä sarjasta, jota morsian kerää sekä Pentikin keittiöpyyhe ja kauniit puiset paistinlasta ja -haarukka.

Olen aina pyrkinyt noudattamaan hääparin omia toiveita, enkä pidä tökerönä "rahankerjuuta" tai lahjalistaa hääkutsussa. Mielestäni on nimenomaan tökeröä se, että pitää väenväkisin rontata hääparille jotain pyyhkeitä tai astioita, mikäli heillä ei sellaisille ole tarvetta. Esimerkiksi 10 v yhdessä asunut hääpari on varmastikin yhteisen avotaipaleensa varrella jo hankkinut tarvitsemansa astiat, liinavaatteet ja muut tykötarpeet - ja ihan oman makunsa mukaiset. Ei varmaan paljoa mieltä lämmitä, jos Terttu-täti ronttaa epämääräisen lukumäärän verran jotain aivan muuta astiastoa ja Pekka-eno tuo tuplavuoteen lakanat, vaikka pariskunnalla on omat erilliset täkit. Puhumattakaan niistä IHASTUTTAVISTA Martta-tädin Robin Hoodista löytämistä hempeän persikan värisistä pitsiverhoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Olen aina pyrkinyt noudattamaan hääparin omia toiveita, enkä pidä tökerönä "rahankerjuuta" tai lahjalistaa hääkutsussa. Mielestäni on nimenomaan tökeröä se, että pitää väenväkisin rontata hääparille jotain pyyhkeitä tai astioita, mikäli heillä ei sellaisille ole tarvetta. Esimerkiksi 10 v yhdessä asunut hääpari on varmastikin yhteisen avotaipaleensa varrella jo hankkinut tarvitsemansa astiat, liinavaatteet ja muut tykötarpeet - ja ihan oman makunsa mukaiset. Ei varmaan paljoa mieltä lämmitä, jos Terttu-täti ronttaa epämääräisen lukumäärän verran jotain aivan muuta astiastoa ja Pekka-eno tuo tuplavuoteen lakanat, vaikka pariskunnalla on omat erilliset täkit. Puhumattakaan niistä IHASTUTTAVISTA Martta-tädin Robin Hoodista löytämistä hempeän persikan värisistä pitsiverhoista.

Juurikin näin, toisten toiveita pitää kunnioittaa ja naimisiin mennään (yleensä) vain kerran joten on sopivaa että myös lahja on juhlaa kunnioittava.

Yhteistyössä