Valitsenko häät vai hautajaiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
menet sinne mihin sydämesi sanoo. eli menet hautajaisiin, ja muu perhe häihin. muista ilmottaa hääparille. jos muukaan perhe ei mene häihin, olisi minu mielestä korrektia tarjoutua maksamaan menetetty raha.
ja oppivathan lapsetkin samalla miten elämä/suunnitelmat muuttuu hautajaisten vuoksi.

Valitse häät ja lomareissu. Kummitätisi ei voi enää loukkaantua siitä, ettet mene hänen hautajaisiinsa, ja muiden mahdollinen loukkaantuminen on heidän ongelmansa. Joskus ei vaan voi sille mitään, että tulee kaksi tilaisuutta päällekkäin. Ja tässä tapauksessa ratkaisee mun mielestäni myös se, että hääpari on maksanut teidän majoituksenne. Eli heiltä menee rahat ihan hukkaan.

Jos hautajaiset olisi arkena, et monien työehtosopimusten mukaan saisi edes (palkallista) vapaata siihen. Etkä ehkä palkatontakaan, jos ei työnantaja ole myötämielinen. Silloinkin joutuisit jättämään väliin.

Kerran hautajaiset sinulle läheisemmän (kummisi) ja häät miehelle läheisemmän (serkkunsa) niin miksi ette voisi jakaa niin että sinä menet hautajaisiin ja mies häihin ja sinä sitten hautajaisten jälkeen matkustat muun perheen luokse jatkamaan lomailua?

Mies ei lähde lasten kanssa yksin häihin ajamaan n. 6 tuntia. Valitsemme siis jomman kumman tilaisuuden. Loukkaanko (ehkä, enhän tiedä loukkaantuuko kukaan) hautajaisista poisjäämiselläni ihmisiä, joita en näe juuri koskaan nykyisin vai aiheutanko pettymyksen lapsilleni? Itse käyn henkistä kädenvääntöä asian kanssa.

Mä menisin hautajaisiin, hääpari voi erota ja järjestää uudet häät mutta hautajaiset tulee yhdelle ihmisille varmasti vain kerran.

Onpas avuton mies jos ei voi yksin lähteä reissuun lasten kanssa.

Yhteistyössä