mitä nyt tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt.

Vieras
olis pieni ongelma ehkäisyn kanssa... en voi käyttää yhdistelmäpilleretä tai mitään muutakaan joka sisältää estrogeenia mm aurallisen migreenin takia... Minulle on määrätty vain minipillereitä. Olen nyt kokeillut kahta eri minipilleri merkkiä ja molemmista on ollut haittaa esim haluttomuus, kuivuus, virtsatietulehduksia, hiustenlähtöä ja lähes joka päiväistä vuotoa.. Lääkäri oli sitä mieltä että eivät sovi mulle koska minipillerit laskevat estrogeeni tasoja ja jos on jo ennenstään matalat tasot se aiheuttaa ongelmia... Sain silti vielä reseptin minipillerehin.. nämä olis sitten se viimeinen mitä on olemassa sitten ne kaikki on kokeiltu.. epäilen suuresti että nämäkään sopii... mitä sitten? kondomiko vaan? :( sterilisaatio ja kuparikierukka ei käy...

No luotettavista ehkäisykeinoista ei oo sitten jäljellä kuin kondomit. Apteekista taitaa saada jotain puikkoja, jotka laitetaan ennakoon emättimeen ja niiden tarkoitus olisi tappaa ne siittiöt ennen kuin pääsevät lähellekään munasolua, mutta ovat ilmeisesti suht epävarma ehkäisy. Ja voivat aiheuttaa muitakin oireita. Puhumattakaan varmoista päivistä tai keskeytetyistä yhdynnöistä...

Mulle ei käy ees minipillerit (ja normi migreeni pitäs olla), kun ne aiheutti migreejä :/ Yhdistelmiä ei anneta migreenin takia, kondomeista taitaa yksi lateksittomista olla enää testaamatta mutta sekin tod.näk. aiheuttaisi oireet. Jäljellä tulevaisuudessa kun taas tarvetta enää kuparikierukka ja sterilisaatio. Että teillä sentään hieman helpompi ehkäistä sitä raskautta.