ehkäisy pohdintaa/ongelmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mother&baby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
dechs, et voi tietää miltä se tuntuu, ellet itse ole ollut vastaanottavana osapuolena. Ja juu, toiset siitä tykkää, toiset ei. Silti se EI ole ehkäisykeino. Ja jos nainen ei halua peppuseksiä, hän ei eole ahdasmielinen. Ethän ilmeisesti itsekään halua, oletko siis ahdasmielinen?

Alkuperäinen kirjoittaja dechs:
mistähän syystä koulujen seksuaalivalistuksessa ei ikinä puhuttu anaaliseksistä? jos on parisuhteessa ja partneri todettu taudittomaksi, peppuun paneminenhan on hyvin toimiva ja ennenkaikkea luonnollinen ehkäisykeino. ei tarvitse hormonipillereitä syödä, laittaa ampulleita ihon alle tai työntää herraties mitä kuparikappaleita alapäähän.

offtopic, onko kellään tietoa onko tässä valistusasiassa tullut muutosta, vaikka jollakulla koulussa töissä olevalla? useimmilla täällä on varmaan hetki kulunut jo siitä kun seksivalistus oli ajankohtaista.

kaikki ei kuule mitään perseseksiä halua.yök

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hormonikierukka on ehkä kerralla iso paukku, mutta on kuitenkin huoleton ja pitkäikäinen, joten varmasti tulee halvemmaksi kuin esim. pillerit.

mut ei varmaan kovin huoleton mikäli aiheuttaa jotain vaivaa....

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijjaa:
dechs, et voi tietää miltä se tuntuu, ellet itse ole ollut vastaanottavana osapuolena. Ja juu, toiset siitä tykkää, toiset ei. Silti se EI ole ehkäisykeino. Ja jos nainen ei halua peppuseksiä, hän ei eole ahdasmielinen. Ethän ilmeisesti itsekään halua, oletko siis ahdasmielinen?
huoh. jos joku sanoo "minä en ainakaan pitäisi anaaliseksistä", se on suunnilleen yhtä avarakatseista kuin alabaman juntti joka sanoo "minä en pidä mustista" vaikkei ole koskaan sellaista nähnytkään. ei kyse ole siitä etteikö sitä saisi olla haluamatta, se on jokaisen oma valinta mitä kokeilee ja mitä ei, vaan siitä että väittää ettei pidä siitä vaikkei ole mitään kokemuspohjaa asiasta. se on puhdasta ennakkoluuloisuutta pahimmillaan.

jos nyt haluat vängätä olemattomilla argumenteilla, vastaan yhtä tasokkaasti: Silti se ON ehkäisykeino. Onko nyt hyvä?

Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Hormonikierukka on ehkä kerralla iso paukku, mutta on kuitenkin huoleton ja pitkäikäinen, joten varmasti tulee halvemmaksi kuin esim. pillerit.

mut ei varmaan kovin huoleton mikäli aiheuttaa jotain vaivaa....

Ainakin Mirenasta saa puolet hinnasta takaisin, jos ei sovikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hdh:
Siis mä en kyllä mitenkään ylläty siitä, että mammapalstalla kaiket päivät roikkuva mies on noin saatanan yksinkertainen.
onneksi henkilökohtaiset solvaukset ovat ylitsevuotavan älykkyyden merkki!

Katso vaan omaa kielenkäyttöäs, onko se asiallista ollut? Ja hei vastaas tohon mitä joku kysyi. Sanot että nainen on ahdasmielinen kun ei halua että häntä pannaan perseeseen, etkös säkin sit oo kun säkään et halua?

Siis mä en kyllä mitenkään ylläty siitä, että mammapalstalla kaiket päivät roikkuva mies on noin saatanan yksinkertainen.

Katso vaan omaa kielenkäyttöäs, onko se asiallista ollut? Ja hei vastaas tohon mitä joku kysyi. Sanot että nainen on ahdasmielinen kun ei halua että häntä pannaan perseeseen, etkös säkin sit oo kun säkään et halua?
voi elämän karut kävyt. luepa se vastaukseni siihen kysymykseen.

Ensimmäisen hormonikierukan saa ilmaiseksi.

Ei ainakaan meilläpäin (Espoossa ) saa.

Itse kävin viime viikolla paikallisessa terv.keskuksessa (Keski-Suomessa) hakemassa hormonikierukan, ja itsellenikin yllätyksenä kuulin, että ensimmäinen on ilmainen.

Niin, mäkin vielä odotan vastausta siihen, että oletko harrastanut ottavana osapuolena, ja nautitko siitä? Ja voitko sanoa miksi et jos et ole, ja tekeekö se sinusta ahdasmielisen? Ja en todellakaan tarkoita homoseksiä ( jos et siitä pidä ) vaan ihan vaikka dildo,strapon, tms. Ja onko siis myös oraaliseksi tai vaikka tissienväliin panemien myös mielestäsi ehkäisykeino?

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Keskeytetty yhdyntä, jos kerran sterilisaatioon et halua vielä ryhtyä.

Pliis älkää tämän varaan laskeko ehkäisyä.

AP, jollei ehkäisy huvita (siltä se kuulostaa, kun ei mikään kelpaa, keksit vain ongelmia, mutta et ratkaisuja), niin sit sun pitää valita: vauvoja tai ei seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Anaaliseksi ei ole ehkäisykeino vaan yksi seksin muoto. Aivan kuten suihinotto, sormettaminen jne. Keskeytetty yhdyntä ei myöskään ole ehkäisykeino.

Jos parille raskaus ei ole kauhistus ja mikään muu ehkäisymuoto ei sovi niin keskeytetty yhdyntä on ihan harkitsemisen arvoinen.

Mitä ihanaa siinä on jos aina joutuu oleen varuillaan ja keskeyttään parhaalla hetkellä ja silti aina pelkäämään raskautta. Sit on kyl oikeasti mieluummin ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Anaaliseksi ei ole ehkäisykeino vaan yksi seksin muoto. Aivan kuten suihinotto, sormettaminen jne. Keskeytetty yhdyntä ei myöskään ole ehkäisykeino.

Jos parille raskaus ei ole kauhistus ja mikään muu ehkäisymuoto ei sovi niin keskeytetty yhdyntä on ihan harkitsemisen arvoinen.

Mitä ihanaa siinä on jos aina joutuu oleen varuillaan ja keskeyttään parhaalla hetkellä ja silti aina pelkäämään raskautta. Sit on kyl oikeasti mieluummin ilman.

No olemme harrastaneet vuosikausia keskeytettyä yhdyntää eikä siinä ole mitään parhaan hetken menetyksiä kun käyttää hiukan mielikuvitusta yhdynnän suhteen.

Keskeytetty yhdyntä, jos kerran sterilisaatioon et halua vielä ryhtyä.

Pliis älkää tämän varaan laskeko ehkäisyä.

AP, jollei ehkäisy huvita (siltä se kuulostaa, kun ei mikään kelpaa, keksit vain ongelmia, mutta et ratkaisuja), niin sit sun pitää valita: vauvoja tai ei seksiä.

valitan? johan tulimme siihen tulokseen että mulla on tasan 3vaihtoehtoa jäljellä jos ei niistä mikään passaa sitten mulla vasta SUURIA ongelmia onkin...

Keskeytetty + varmat päivät on toiminut vuosia täälläkin. Kaksi lasta on tärpännyt heti kun ollaan keskeytetty jätetty pois. Mutta kuten jossain lehtijutussa sanottiin, keskeytetty on ehkäisykeinona juuri niin luotettava kuin sitä käyttävä pariskunta. Mieheltä vaaditaan suurta itsehillintää että vetää ajoissa pois ja mällit lentävät muualle kuin sisään (ei siis tarvitse jättää tulematta, niin kuin joku taisi luulla). Naiselta vaaditaan taas oman kroppansa tuntemista. Ei voi siis suositella kaikille, etenkään jos lapsi olisi katastrofi.

Yhteistyössä