R
Rva Harmaa
Vieras
Lyhyesti, kyseessä 5½vuotias eskarin syksyllä aloittava neiti ja pikkusisko 3v. Isompi lähes riippuvainen telkkarista ja nykyisin innostunut myös pleikkarista, kun kaverilla saanut pelata. (isoveljen kone kotona, ei hänelle hankittu) Rajoitettu on ettei määräänsä enempää katsota/pelata, ja silti se kysely "Saako pelata/katsoa elokuvan/ohjelman?" on jatkuvaa. Leikkiminenkin onnistuu, mutta sitten se siivous.. Kaikki levitetään lattioille, mitään ei viitsitä siivota. Pyydän nätisti, vastaus joojoo, ja mitään ei tapahdu. Käsken jo äkäisemmin, sama juttu, kaks tavaraa laatikkoon ja sen jälkeen leikkiminen ja sotkeminen jatkuu. Lopputulos on se, että seison vieressä ja huudan kuin hinaaja, ja uhkailen ties millä että tavarat löytyy paikoilleen, tässäkin vaiheessa EDELLEEN vitkastellaan ja kurkitaan josko ei kuitenkaan tarttis siivota... Pienestä pitäen on otettu mukaan tekemään normaaleja kotitöitä, ja opetettu siivoamaan omat jäljet. Pienempi on vielä innokkaampi korjaamaankin jälkiään, mutta tottakai ottaa isosiskosta mallia ja aloittaa emmäviitti/jaksa/haluu-virren kun toinenkin.
Nyt tuli mitta lopullisesti täyteen. Otin jätesäkin, keräsin lattioilta ja lelulaatikoistakin kaiken säkkiin jonka uhkasin viedä roskiin tai antaa lapsille jotka oikeasti osaa huolehtia niistä. Samaan säkkiin pääsi myös dvd:t. En tietenkään henno roskiin heittää monen sadan euron edestä tavaraa, mutta mitä mä enää voin tehdä????? Itkua väännän kun olen näin toivoton äiti, etten saa lapsiaan yhtä leikkiä korjaamaan.. Uhkailtu, kiristetty, lahjottu on, mikään ei tehoa. Käskyt kaikuu kuuroille korville. Aiemminkin on otettu tavarat takavarikkoon, palautettu pikkuhiljaa leikkiin ja taas sama toistuu, jokaikinen kerta.
MILLÄ IHMEELLÄ NOILLE SAA JOTAKIN LAKIA?????
Isoveljen (esikoisen) kanssa tälläsiä tappeluita ei ole koskaan tarvinnu käydä. On tunnollisesti siivonnut jälkensä jo pienestä pitäen ja tekee sen edelleen huutamatta ja jo pienestä kehoituksesta, vaikka murrosikä jo lähestyy..
Nyt tuli mitta lopullisesti täyteen. Otin jätesäkin, keräsin lattioilta ja lelulaatikoistakin kaiken säkkiin jonka uhkasin viedä roskiin tai antaa lapsille jotka oikeasti osaa huolehtia niistä. Samaan säkkiin pääsi myös dvd:t. En tietenkään henno roskiin heittää monen sadan euron edestä tavaraa, mutta mitä mä enää voin tehdä????? Itkua väännän kun olen näin toivoton äiti, etten saa lapsiaan yhtä leikkiä korjaamaan.. Uhkailtu, kiristetty, lahjottu on, mikään ei tehoa. Käskyt kaikuu kuuroille korville. Aiemminkin on otettu tavarat takavarikkoon, palautettu pikkuhiljaa leikkiin ja taas sama toistuu, jokaikinen kerta.
MILLÄ IHMEELLÄ NOILLE SAA JOTAKIN LAKIA?????
Isoveljen (esikoisen) kanssa tälläsiä tappeluita ei ole koskaan tarvinnu käydä. On tunnollisesti siivonnut jälkensä jo pienestä pitäen ja tekee sen edelleen huutamatta ja jo pienestä kehoituksesta, vaikka murrosikä jo lähestyy..