Mitä teette lapsen ns. rönttävaatteille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gilleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gilleri

Vieras
Joskus vaatteisiin tulee tahroja ja joskus voi tulla reikä ja sitten lapsi kasvaakin jo koosta ulos.

Hyväkuntoisille vaatteille nyt aina löytää ottajan, vaikka ei sekään ole itsestäänselvää että vaatteet lahjaksi saava tulisi ne hakemaan tai edes ilmoittaisi jos ei tule. Kaikenlaista tavaraa on tullut annettua pois ja noin puolet ei edes ole kiittänyt tai tullut paikalle. Sitten taas on ollut onneksi myös niitä, joiden kanssa asiointi on ollut tosi mukavaa.

Niinpä nykyään laitankin pääasiassa vaatteet Venäjälle orpokotiin ja sosiaalisille orvoille, mutta sinne on tietyt säännöt vaatteiden kunnosta. Mitä ihmettä siis teen noille? Hyviä vinkkejä kaipaisin, niiden roskiin heittäminen tuntuu ajatuksena pahalta, kun kyllähän ne meilläkin ihan hyvin hiekkiksellä ym. toimivat. Mahtaako kukaan muu ajatella samoin?

Miksi minusta tuntuu, ettei meillä ole ns.rönttävaatteita ollenkaan tai sitten kaikki ovat sellaisia =) =) en ole varma.

Annetaan sukulaislapsille kaikki mikä jää pieneksi, tehkööt mitä lystäävät niille.

Mä heitän ne pois. Olen sitä mieltä, että ne vaatteet on sitten jo olleet tarpeeksi käytössä jos reikiäkin tulee. Ehjät ja siistiti vaatteet lahjoitan kavereiden lapsille tai spr:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja gilleri:
Joskus vaatteisiin tulee tahroja ja joskus voi tulla reikä ja sitten lapsi kasvaakin jo koosta ulos.

No hirveän montaa tahraa ei ole, joille ei mitään voi tehdä. Reiätkin voi paikata.

Jos joku vaate on nyt kertakaikkiaan käyttökelvoton (= ei korjattavissa tai muuten aivan törkeän näköinen), niin sitten roskiin. Kovin montaa vaatetta en ole roskiin heittänyt ja kun ovat lähteneet kiertoon, ne on otettu kiitollisina vastaan.

Vaatehuolto on ihan normaalia toimintaa.

Voisin ottaakin rönttävaatetta vastaan ja olen ottanutkin. Jos ei nyt ihan täysreikäistä ole. Jos joku haluaa lahjoittaa pojalle 80cm->, ilmoittakaa :), voin laittaa yv:n!

No osa vaatteista on reikäisinä tai tahraisina tullut ja kaikista olen kiittänyt, vaikken mitään vaatteita olekaan pyytänyt. Tutuilla on kaikilla vanhempia lapsia ja antavat vanhoja eteenpäin. Joukossa on mukan myös aina helmiä.

Olen kokeillut sappisaippuaa ja marseillesaippuaa ja vanishia, mutta yleensä ilman tulosta. Kokemukseni mukaan jos tahraa ei saa ekassa pesussa pois niin sitten se jää. Ja paikkaan kyllä vaatteita, mutta jälki ei ole kaunista vaikka parhaani tekisin eli osalle ei varmaan kelpaisi.

Viimeksi laitoin osan roskiin ja osan seurakunnan kirppikselle. Tosin kirppikselle menneet eivät olleet likaisia tai rikkinäisiä, mutta vanhoja, käytettyjä tai muuten ei niin muodikkaita.

Öö, mitä on rönttävaatteet? Meillä lasten vaatteet on käytettyinäkin siistejä? Ja kyllä meiltä löytyy poika joka menee joka kolossa..
Mutta vaatteet menee kirpparille, kaikki hyvät merkkivaatteet menee tutun pojalle. Jos joku en sellaiseksi mennyt etten sitä enää oman lapsnei päälle laittaisi (rikki, likainen ym) niin kyllä se sitten joutaa roskiin..

pieni reikä ei haittaa mitään, jos on iso reikä tai muuten siinä kunnossa, ettei tee mieli enää laittaa päälle, niin rätiksi.

Ja jotkut tahrat lähtevät siinä "sadannessa" pesussa, esim. vesiväri ja vauvankakka. Ja porkkana&paprika lähtee auringossa kuivaamalla.

Yhteistyössä