Mä en jotenkin saa tätä kämppää kuntoon, tavaraa ja roskaa ihan joka puolella, kaapit tursuaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cgn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cgn

Vieras
aamulla jos siivoan, illalla on jo jos jonkinmoista tavaraa ja roskaa lattiat täynnä. Tuota vain tulee, lapset kaivaa kaapeista tms. Kaiken myytävän olen jo vienyt kirpparille, tuntuu että tavara on sellaista jota ei voi edes myydä.

Mihin mä alan noita "roskakamoja" viemään? Ei kehtaa kaikkea tuohon taloyhtiön roskikseenkaan laittaa. Kaapit on täynnä vähän kaikenlaista enkä ikinä saa kaikkia siivotuksi kun taas toiseen kaappiin jo kertyy..

Pitäisi yksi "kohta" siivota kokonaan kerrallaan ja sitten siirtyä toiseen, mutta mihin vien nuo kaikki? Nytkin näen vieressä vanhan kirjoituspöydän, laatikot täynnä kamaa, päällä vanha matto (joutais roskiin), tavarat ei voi kaikki mennä roskiin kun on sellaista mitä joskus kuitenkin voi tarvita, mihin vanha kirjoituspöytä? En mä osaa

Iiiiik, mulla täällä sormet syyhyää, haluaisin päästä siivoamaan jotain oikein sekavaa paikkaa! Mä jostain syystä tykkään järjestää paikat kuntoon, heittää vanhat ja rikkinäiset tavarat pois ja saada paikat järjestykseen ja siistiksi! :)

Alkuperäinen kirjoittaja asd:
Iiiiik, mulla täällä sormet syyhyää, haluaisin päästä siivoamaan jotain oikein sekavaa paikkaa! Mä jostain syystä tykkään järjestää paikat kuntoon, heittää vanhat ja rikkinäiset tavarat pois ja saada paikat järjestykseen ja siistiksi! :)

mäkin haluaisin, mutten tiedä mihin nämä kaikki heittäisin :(

Kaatis olis tuossa lähellä, mutta isojen jätesäkkien vieminen sekajätteeseen maksaa aivan tuhottomasti

Viet kaiken käyttökelpoisen kierrätyskeskukseen, kai teiltä sellainen löytyy? Ja oikeat roskat syötät pikkuhiljaa omaan roskalaatikkoonne. Ei niitä tarvitse sinne kerralla vyöryttää. Ota huone kerrallaan tai kaappi kerrallaan. Kun pääset alkuun, niin jatkaminen onkin jo helppoa ja ennen kaikkea palkitsevaa!

Kierrätykseen tietenkin!!!!

Käyt kaikki tavarat läpi ja jaat pidettäviin ja poislaitettaviin. Jo tässä vaiheessa pidettävien kasan pitäisi olla huimasti pienempi. Sitten käyt vielä sen pidettävien kasan kerran läpi ja karsit uudemman kerran.

Ihminen käyttää keskimäärin vain noin 20 % omistamistaan tavaroista.

Olet NIIN tervetullut vieras tähän sekamelskaan. Ei muuton järjestäminen kiinnostaisi? :D

Nimimerkillä tulen hulluksi

Tervetuloa meille! Oliskin joku tuollainen jota vois pyytää tänne kaveriksi.

Ap:lle; Päätä ensin mistä huoneesta aloitat (se pahin sotku). Raivaat yhden kaapin/pöydän tms kerralla. Tee jonkin näköinen aikataulu. Esim kaappi per päivä/ kaks kaappia per viikko tms.
Ja jos et ole vuoteen tarvinnut jotakin todennäköisesti et tule sitä enää tarvitsemaan jatkossakaan. Tunnejutut sit erikseen mutta joskus voi joutua niitäkin karsimaan.
Ite osaan tän teoriassa. Käytäntö onkin sit eriasia.

Miekin haluisin, ja ois oikeesti tarviskin saada järjestettyä joku megasiivous, kaikki ylimääränen pois! Sitä yritellään piakkoin =)

tuukko tänne :D :D

mää just kannoin taloyhtiön roskikseen 4 jätesäkillistä roinaa,kaikki kierrätyskelpoiset tosin laitoin kiertoon.mä aloitin keittiöstä sitten eteinen,vaatehuone,makuuhuone ja lastenhuoneet viel olis kellarikomero

Jos on tapana hamstrata tavaraa vuosikausiksi, niin mieti joka tavaran kohdalla tarvitsetko sitä vuoden sisällä. Jos et pistä pois. Jos epäilet, että sille voisi joskus olla käyttöä, mieti onko se niin korvaamaton etteikö sitten voisi ostaa uuden. Eli jos tavaran saa kaupasta tarvittaessa, miksi säilyttää tilaa viemäss varmuuden vuoksi vuosia.
Tuon ajatuksen kanssa mie olen saanut vihdoin enempi tilaa kaappeihin. Vihdoin olen raaskinut hävittää vuosia vanhat silmälasikotelot, joille voisi kuitenkin joskus olla käyttöä...

Yhteistyössä