mitä noilla mariskooleilla on tarkotus tehdä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yök mikä hirvitys!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä käytän osaa mariskooleista tarjoiluastioina, ja osassa oon poltellu joskus kynttilää niin että siellä on koristehiekkaa pohajlla ja sit kynttilä palamassa. Tykkään, on hieno, tykkään kyllä muutenkin mariskooleista vaikka itse en koskaan niistä moista hintaa maksaiskaan...

Yhdessä perheessä niitä oli kissojen kuppeina :D En tiedä oliko käteviä siihen vai ei. Ja emäntä erityisesti mainitsi, että kun anoppi,skoolien antaja tulee kylään, kupit siirtyvät sokerikupeiksi. Olin haistavinani jotain antipatioita....

No mitä nyt tarjoiluastioilla yleensä tehdään?

Voi nuita toki koristeinakin pitää,mutta yleensä niistä kait tarjoillaan esim.keksejä.
Ihan samanmoinen kippo ku kaikki muutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Mulla kans 1 lahjaksi saatu Mariskooli, itse en osta noita.
Kait niis vaikka jouluna suklaakonvehteja tai keksejä vois pitää.
Pentikin porokin löytyy, samalta sain kun skoolinkin :D
Ihan jees mut en ite ostais :D

mikä on pentikin poro??? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:

images

Tuollainen. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

images

Toi poro ei musta ole käytännöllinen, ainakaan sellainen pieni. Nimittäin niitä ohuita kynttilöitä ei helposti löydy lisää (toki Pentikillä on..). Jeps löytyy poro, jota ei tule käytettyä. Kivituikut on parempia käytännössä.

En tiedä ja siksi en ole niitä hankkinutkaan ja luojan kiitos olen sellaiselta lahjaltakin välttynyt :D Tuon perhanan pentikin poron sai duunista viime vuona lahjaksi...kaapissa on piilossa ja pysyy!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä ja siksi en ole niitä hankkinutkaan ja luojan kiitos olen sellaiselta lahjaltakin välttynyt :D Tuon perhanan pentikin poron sai duunista viime vuona lahjaksi...kaapissa on piilossa ja pysyy!

Minun kauhein lahjani oli aikoinaan sellainen juomasarvi, lasinen jossa oli kullanvärinen jalusta! löytäisinköhän semmoisen kuvaa jostain? :D

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minun kauhein lahjani oli aikoinaan sellainen juomasarvi, lasinen jossa oli kullanvärinen jalusta! löytäisinköhän semmoisen kuvaa jostain? :D

Meiltä löytyy sellainen myös! Taitaa olla Iittalan valmistama. Miehen vanhemmat olivat saaneet niitä 2kpl häälahjaksi joskus muinoin. Anoppi antoi pojallensa toisen sarven kun erosivat. Jossain kaapin perukoilla se on.. :D

Mulla on vain kirkas Mariskooli. Haluaisin muutaman lisää :) Meillä siinä on tarjolla piparia, munavoita. voihan siihen laittaa vaikka juhlapöytään, munanpuolikkaita, punajuurisalaattia, rosollia ym...

Jos et tykkää omastasi niin myy pois. varmasti löydät sille ostajan jos on aito Mariskooli.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

images

Tuollainen. :wave:

ei mulla tollasta ole mutta joku pentikin poro tossa takan reunalla kököttää,,ei siihen saa kynttilää,anoppi sen toi jostain niin kuin sen mariskoolinkin joka meillä on.... :D