Mitä nimeä et IKINÄ antaisi lapsellesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei nimi miestä jne.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En antaisi nimeksi mm. Onni ja Sofia, ei siksi että olisivat inhoja vaan koska pihoilla pyörii aika monta sellaista. Ehkä yrjöt ja arjat ovat myös ei-listalla. Mutta ei minusta mikään nimi ole varsinaisesti ruma.

Nico, Mico, Roni, Joni, Toni, Leevi, Veeti... Sit tytöistä kaikki prinsessanimet kuten Jasmin, Josefiina ja muut -iinat. Janica, Jessica... Tyttöjen nimiä on kauheesti rumia mun makuun. Myös joku Adele, Elyse, Amelie jnejne jotka eivät millään istu suomalaiseen suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja niitä on monta;29283042:
Nico, Mico, Roni, Joni, Toni, Leevi, Veeti... Sit tytöistä kaikki prinsessanimet kuten Jasmin, Josefiina ja muut -iinat. Janica, Jessica... Tyttöjen nimiä on kauheesti rumia mun makuun. Myös joku Adele, Elyse, Amelie jnejne jotka eivät millään istu suomalaiseen suuhun.

Miksi ei istu Suomalaiseen suuhun? Kaikilla viidellä lapsellani on jenkki nimi koska isänsä on kotoisin Ameriikan mantereelta. Ollaan valittu sellaisia nimiä jotka nimenomaan taipuvat Suomalaiseen suuhun ihan hyvin, mutta ovat myös Englanninkieliselle suvulle helppo lausua. Kuten Isabel. Suomi kansainvälistyy hurjaa vauhtia ja pian on pihoilla paljon muitakin lapsia kuin Ainoja ja Onni-poikia. Kannattaa karistaa tuollainen asenne ajoissa pois.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
arttu, kaapo, yasmin, janica, janika, janita, janina, mico, milo, mio, luca, matti, teppo, pälvi, pujo, nemo, anita, leila, kyllikki, tahvo, taavi, jorma... Suomessa on paljon aika rumI nimiä! Ei ole montaa nimeä, joita antaisin :)

Inhon väreitä saavat mulla aikaan myös Jessica, Janica, Nico... Kaikki mitkä väännetty jenkkityyliin c:llä ryyditettynä. Ja myös nimet Veeti ja Leevi. yöks. Tulee ihan mieleen sellainen laiskanpulskea nynnerö.

No näitä on ihan hirviän monia mutta päälimmäisinä mieleen tulee Yrjö, Homo, Muna ja sen sellaset.:x

mullakin pahimmat inhokit on noita y:llä ja c:llä kirjotettavia. en ymmärrä miksi pitää sellasia vääntää (poikkeuksena esim. perheet joissa toinen vanhempi tai molemmat ulkomaalaistaustaisia tai sukunimi on ulkomainen). yessica virtanen ei vaan käy mun tajuntaan.
en tykkää myöskään nimistä jouko, jorma yms., tämän uskoisin johtuvan siitä että oon sen ikänen että kaikki joukot on jotain mun isän ikäluokkaa enkä vaan osaa mieltää niitä lapsille. yrjö on vaan karsea.

Opettajana vältän jo aikamoista joukkoa nimiä, jotka on a) sukulaisilla jommankumman suvussa b) jollakin oppilaalla c) jollakin kollegalla ja vielä niitä nimiä, jotka toimivat vain ja ainoastaan Suomessa.

Mulla ei mitään inhokkeja varsinaisesti ole. Mut omalle lapselle en kans mielelläni antaisi mitään c-y nimiä, ellei olisi ulkomaalainen isä. Samaten kaikki Pertit ja Pirjot-tms. mistä tulee voimakkaasti mieleeni omien vanhempieni sukupolvi, sellaisia en antaisi. Ja tietty jos jonkun niminen henkilö aiheuttaisi ikäviä tuntemuksia, niin sitä nimeä en antaisi.

on kauhee nimi, kun tulee mieleen vaan joku känninen ääliö joka jorisee omiaan. siis kuka voi olla niin idiootti, että haluaa "jorisevan" lapsen itselleen? johan nimestä kiusataankin...

En pidä mitään nimeä erityisen rumana. Enkä vois kellekään sanoa, että onpas sulla ruma nimi. Meidän lapsilla on kaikilla vanhat suomalaiset nimet.

Mutta etunimi kannattaa sovittaa sukunimeen. Yhden tutun lapsi nimettiin tyyliin Miina Kenttä. Toivottavasti ei kiusata koulussa, lapset voi joskus olla...lapsellisia :D

Heti kun näin aiheen otsikon niin mieleen tuli Jessica, mielenkiintoista että se näyttää olevan monen muunkin inholistalla. Myös Amanda, saatika Adalmiina on teennäisen oloinen. Itse suosisin aika perinteisiä ja mieluiten kaksitavuisia suuhun sopivia nimiä, eikä niissä mitään hienouksia tarvita.

Yhteistyössä