Mun mielestä se on vaan sellanen ilmoitusluontoinen juttu, jos haluaa omaa aikaa. Niinhän miehesikin tekee. Ilmoittaa varmaan, että "menen nyt autotalliin". Mistä se vois tietää, että sä olisit halunnut omaa aikaa, jos et sitä ilmoittanut. Sanot vaikka nyt heti, että ensi viikon lauantaina on sun vapaapäivä ja sillon mies hoitaa lapset. Lähdet vaikka kaupunkiin kavereita tapaamaan tai muuta vastaavaa. Etkä välitä vaikka kuinka olis naama norsun v*****a. Olaethan sinäkin ja hän ei välitä.
Mun on jotenkin silti pikkusen vaikea käsittää tota vinkumista jostain viikonloppuvapaista. Oikeesti sä tarviisit kerran kuukaudessa viikonlopun vapaata? Ei se vaan nyt ole mahdollista. Helpottaa, kun hyväksyy sen tosiasian, että pienten lasten äitinä, ei ole vapaita viikonloppuja kovin usein. Saat ne vapaasi sitten, kun lapset kasvaa. Koita nyt vaan nauttia näistä hetkistä, kun lapset on pieniä. Aika menee nopeesti ja kohta ne ei tarvitse sua ollenkaan. Sit sitä vapaata riittää. Ja oikeesti se ei ole yhteiskunnan tehtävä tulla apuun ja antaa äideille lepoaikaa ja vapaita viikonloppuja. Ei ihme, että tää hyvinvointivaltio on menossa konkurssiin, kun ihmiset olettaa yhteiskunnan maksavan vielä kotiäitiyden lisäksi sille äidille viikonloppuvapaitakin.
Tohon lapsille tiuskimiseen oikeesti auttais se, että menet töihin. Itse olen ollut nyt yli 2 vuotta putkeen kotona ja talvella alkavat työt tuovat helpotusta tähän kotona "tylsistymiseen". Usko vaan se helpottaa. Niitä lapsia ja kotitöitä jaksaa paljon paremmin, kun käy välillä töissä. Ja sitten voi hyvällä omalla tunnolla käskeä sitä miestä auttamaan, kun säkin olet töiden jälkeen väsynyt.