mitä mun pitäs enään tehdä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämmöiset vastaukset niin yleisiä täällä ja aina niin hedelmällisiä.
Miksi et ole voittanut lotossa ja tehnyt lapsia ridge forresterin kanssa? Hmm.. öö ehkä siksi etten ikinä ole lotonnut ja en ole tavannut ikinä ridgeä..

Miksi et estänyt toista maailmansotaa? Onko kuu juustoa?

Voi helvetti..

No nää sun esmerkit ei ole millään tasolla verrattavissa siihen kuinkan monta lasta kukakin hankkii. Katsos lapsiluvun voi jokainen ihan itse päättää, mutta lotto voiton kanssa ei näin ole.

Voi voi.. nytkin tarttis jaksaa alkaa siivoo mut jotenkin taas vaan iski niin karsee "masennus" ettei ees kiinostais mikään siivoilu varsinkaan kun on toi poika kitisemäs jalois heti kun poistun samasta huoneesta..

Hei nainen! tai sinä joka olet joskus semmoinen ollut. Eihän tossa ole mitään järkeä polttaa itseään loppuun kun miehellä on kivempaa autotallissa? Mitä ihmettä sä ajattelet? Nyt puhut sen ukkos kanssa että ei tuo noin voi mennä eikä kuulukkaan mennä. Lapsen on yhdessä tehty niin ne hoidetaan yhdessä ja sama homma kotitöiden kanssa.

En silt paljoo oo apuu pyytäny kun aina sillon harvoin kun pyydän ollaan naama norsun ****, tarkoitin että olen koittanut varovasti vihjaillen ottaa väsymykseni puheeksi mutta aina on vain todennut minun olevan laiska.. noh täl hetkel korjaa ja tuunailee uutta piha/offroad autoa ja yleensäkin jotain autoi korjaa tai vastaavaa. En ymmärrä kuin sil ees riittää siel tallis niin pal hommii..

Tarttis kai juu uskaltaa ottaa kunnol puheeks asiat. Jaaa jos se mun kans haluu olla ja rakastaa/välittää musta niin luulis tajuuvan ja alkavan auttaa.. vaikkakin kerrankin sanoi kun tuo leivän pöytään ja koittaa saada lisätienistii autonkorjailulla mitä kyl ei paljoo rahasta tee useemmin siel on joku oma projekti tallis kyl mä sen ymmärrän jos joskus joku auto ollu korjattavana mistä on hiukan sit vaivan palkkaa saanut..

Niin just, että omia hommia siellä tekee, no sehän ei käy jos on pieniä lapsia, ainakaan kokopäiväisesti. Viettäkää tänään illalla yhteistä aikaa, ja lempeästi alat hänelle asioista kertomaan.

Voi kun oliskin sitä yhteistä aikaakin.. minä kun en jaksa valvoa näin viikonloppusin niin myöhään mitä mies tallissa on. :/ Mut meinaan koittaa jossain välis puhua..

Ei lapsi mene rikki, jos äiti on huonolla tuulella. Kunhan se nyt ei päällimmäinen tyyli ole. Päinvastoin, jos kaikki on aina onnelaa, lapsen inhimillisyys heikkenee huomattavasti.

Ihminen kyllä jaksaa, jos haluaa itse ja jos tähän haluun lisätään hyvät tunteet omassa päässä ja läheisten taholta, jotka taas antaa sulle energiaa.

Omakaan isäni ei ollut lastenhoitajana hirveästi eikä mukana niissä asioissa. Mutta arvosti ja rakasti äitiäni hyvin paljon. Äiti sai voimaa hänestä ja meistä, mutta ei äiti ollut ikuisesti mikään hymyilevä madonna :) Äitikin on vain ihminen. Mutta on hyvä tavoitella sitä, että lasten on hyvä olla puolison tuella.

Voi jumaliste taas.

Kaikesta päätellen tämäkin superäiti ei käy edes töissä ja silti on "romahduksen partaalla" ja rääkyy yhteiskunnan tukea.

Ja tietenkin mies on tässkin tarinassa se suuri roisto ja konna ja palstalta haetaan selkäänpuukotustukea ja sitähän tulee.

Voi miksi, miksi luonto ylipäätään antaa tällaisille tapauksille toimivat lisääntymisvehkeet.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Minun käsittääkseni perhe, jossa ei virallista masennusta yms. ongelmaa ja mies kuitenkin kuvioissa, ei valitettavasti ole noissa tukiperhejonoissa kovin vahvoilla. Onko teillä mahdollisuus joskus ottaa hoitajaa esim. MLL:ltä tai sitten joku nuori joka kaipaa pientä taskurahaa?

Toisekseen, miehet eivät ole ajatustenlukijoita, eikä ne ymmärrä vihjailuja. Niille täytyy puhua suoraan ja vaatia kuuntelemaan.

Kolmannekseen, minulle välittyy (kaikella ystävällisyydellä) teksistäsi, että olet jo asettunut marttyyrin rooliin, etkä ole sieltä kovin helpolla nousemasta.

Mieti, onko jotain kotihommia, joissa voisit oikeasti vaan löysätä ja jättää myöhemmälle? Ja jos se mies valittaa niin pistät tekemään itse. Ole itsellesi armollinen, äläkä vaadi liikoja.

Yks vaihtoehto on tietenkin ero, jos mies ei halua nähdä tlannettasi ja auttaa kotihommissa. Saisit sitten ainakin joka toisen viikonlopun muksut isälleen ja aikaa hengähtää. Arki sinänsähän ei tulisi paljon muuttumaan vaikka olisitkin täysin yksin vastuussa kaikesta, niinhän tunnut olevan nytkin.

[QUOTE="vierasvieras";29220809]Nyt puhut sen ukkos kanssa että ei tuo noin voi mennä eikä kuulukkaan mennä. Lapsen on yhdessä tehty niin ne hoidetaan yhdessä ja sama homma kotitöiden kanssa.[/QUOTE]Entäs ne työt joilla hoidetaan ruokaa pöytään ja katto pään päälle? Ai niin, niitähän ei tarvitse jakaa vaan ne saa hoitaa joko mies tai yhteiskunta. Näin tällä palstalla.

[QUOTE="yks";29220852]Minun käsittääkseni perhe, jossa ei virallista masennusta yms. ongelmaa ja mies kuitenkin kuvioissa, ei valitettavasti ole noissa tukiperhejonoissa kovin vahvoilla. Onko teillä mahdollisuus joskus ottaa hoitajaa esim. MLL:ltä tai sitten joku nuori joka kaipaa pientä taskurahaa?

Toisekseen, miehet eivät ole ajatustenlukijoita, eikä ne ymmärrä vihjailuja. Niille täytyy puhua suoraan ja vaatia kuuntelemaan.

Kolmannekseen, minulle välittyy (kaikella ystävällisyydellä) teksistäsi, että olet jo asettunut marttyyrin rooliin, etkä ole sieltä kovin helpolla nousemasta.

Mieti, onko jotain kotihommia, joissa voisit oikeasti vaan löysätä ja jättää myöhemmälle? Ja jos se mies valittaa niin pistät tekemään itse. Ole itsellesi armollinen, äläkä vaadi liikoja.

Yks vaihtoehto on tietenkin ero, jos mies ei halua nähdä tlannettasi ja auttaa kotihommissa. Saisit sitten ainakin joka toisen viikonlopun muksut isälleen ja aikaa hengähtää. Arki sinänsähän ei tulisi paljon muuttumaan vaikka olisitkin täysin yksin vastuussa kaikesta, niinhän tunnut olevan nytkin.[/QUOTE]
tHLDm8N.gif

"Voi jumaliste taas.

Kaikesta päätellen tämäkin superäiti ei käy edes töissä ja silti on "romahduksen partaalla" ja rääkyy yhteiskunnan tukea.

Ja tietenkin mies on tässkin tarinassa se suuri roisto ja konna ja palstalta haetaan selkäänpuukotustukea ja sitähän tulee.

Voi miksi, miksi luonto ylipäätään antaa tällaisille tapauksille toimivat lisääntymisvehkeet."

On juu töissä käyminen erittäin raskasta tän kotona "makaamisen" rinnalla. Oletkohan itse ollut pidempään lapsien kanssa ja samalla hoitanut kaiken muunkin. Tarkoittaen minunkin tilanteessa siis kodinhoidon eli siivous, tiskit, roskien poltto, takan lämmitys, pyykkäys ymym. ,siihen viel ne lapset hoitaa, ruoka tehdä, koirat ulkoiluttaa ja ruokkia ja vielä pihatöitäkin pitäs kerkiä mieluusti. Sit viel kerran viikos järjestää kyyti pidemmälle kauppaan kun mies ei kerkiä. On juu mieluusti menisin töihin vaikka heti jos paikan saisin. Tietty se tarkoittaa että saan sen 8-10h vapaata mut noi kaiki hommat on kuitenkin mulla töitten jälkeen odottamassa. On siitäkin kokemusta kun olin ns. kausiapuna äitiysloman alkuun asti...

Kuin usein sä sitten tarvisit yövapaita? Mun mielestä kun syyskuusta ei niin kovin pitkä aika ole. Tai siis, sellaista se vaan on kun on pienet lapset.
Onko sun lapset jotenkin erityisen haastavia, erityislapsia?
Teillä kuitenkin käy perhetyöntekijä ja lapset kuitenkin joskus ovat myös äidilläsi? Kuulostaa mun korvaan ihan hyvältä jo, että viikollakin saat aikaa tehdä hommia rauhassa.
Jos nämäkään ei riitä, niin sitten sun vaan on haettava niille sitä hoitopaikkaa, kerran miehesi ei osallistu (siihen en nyt puutu että miksei.)

Ja pakko vielä sanoa kun töstä täällä palstoilla jaksetaan marista kun äidit eivät ole töissä niin jos meidän täytyy eli on pakko myös käydä töissä emmekä saa käyttää meille suotua kotiäitinä olemista kunnes lapsi "tarpeeksi" vahna päiväkotiin niin miksi miehet saavat sitten kotona tehdä mitä lystää ja äidin täytyy hoitaa kaikki.. eikö olisi aika tasapuolista että nykyään mieskin osallistuu lasten hoitoon ja kodinhoitoon!

Siis lapset olleet yhden yön syyskuussa ja en sit muistakkaan koska olivat viimeks ennen sitä. Ja ei äitini ei ota tuota nuorempaa lasta ollenkaan hoitoon. Ihan oli ajatus että saisi kerran kk vkl vapaan.. varsinkin kun nyt on muutamasta enää yksi jäljellä joka voi joskus ottaa hoitoon. Ja sekin on nyt seuraavaksi se uusvuos tulee siin väliä kuitenkin sen pääl 3kk.. ja ei se ole sama jos tääl joku täti siis meil kotona kattoo lapsii kun että saisin olla ihan rauhassa ja levätä ja nukkua hyvin. Poika heräilee edelleenkin öisin ja olen siis vuoden ajan jo yksin hänen kanssaan heräillyt ja poika on mussa ns. liian kiinni kun melkeen koko ajan on mun kanssa en saa ees paikaltani liikahtaa ilman huutoa siis poika alkaa huutaa.. et ei ne ny niin erityisen vaikei tavallaan oo. Ainoo ns. ongelma on pojan erittäin paha atooppinen iho ja astma ja tytön koko ajan huononeva näkö jotka sit hiukan mua stressaavat..

[QUOTE="väsynyt äiti";29220879]Ja pakko vielä sanoa kun töstä täällä palstoilla jaksetaan marista kun äidit eivät ole töissä niin jos meidän täytyy eli on pakko myös käydä töissä emmekä saa käyttää meille suotua kotiäitinä olemista kunnes lapsi "tarpeeksi" vahna päiväkotiin niin miksi miehet saavat sitten kotona tehdä mitä lystää ja äidin täytyy hoitaa kaikki.. eikö olisi aika tasapuolista että nykyään mieskin osallistuu lasten hoitoon ja kodinhoitoon![/QUOTE]On huvittavaa tämä "äiti joutuu hoitamaan kaiken" - mantra jota täällä aina hoetaan. Mitä se "kaikki" tarkoittaa jos täysin välttämätön osa perheen hyvinvointia ja henkiinjäämistä on elanto jonka hyväksi kotiäiti ei tee yhtään mitään? Kotiäitiyshän ei ole sitäpaitsi mikään eikä kenenkään velvollisuus vaan modernin yhteiskunnan ja tulotasojen nousun mahdollistama ainutlaatuinen etuoikeus. Mutta jostain käsittämättömästä syystä äidit ovat päättäneet luoda uskomattoman myytin jonka mukaan kotiäitiys olisi raskasta kokopäivätyötä ja siksi perheeseen elannon tuovan miehen tulisi kokopäivätyönsä LISÄKSI hoitaa lapset ja koti. Siis oikeasti, kotona päivät pitkät oleva nainen odottaa että mies töistä tultuaan alkaa kodinhoitoaskareisiin ja hoitaa siinä sivussa lapset jotta mamma saa "hengähtää" ja "omaa aikaa". Ja jos mies kehtaa työnsä vastapainoksi harrastaa jotain omin nokkineen niin heti tullaan katkerana rääkymään palstalle ja väritetään tarina jossa mies on suuri itsekäs roisto ja konna. Ja toiset samanlaiset huutavat kuorossa tukea ja kannustavat jopa eroon.

Kotiäitiys ei missään normaaliperheessä ja -kodissa TODELLAKAAN ole kokopäivätyötä. Jos sen joku jostain käsittämättömästä syystä sellaiseksi kokee ja on sen takia uupunut puhumattakaan "romahduksen partaalla" olemisesta niin kannattaa vakavasti harkita oikeaan työhön siirtymistä jolloin luonnollisesti myös jäljelle jäävät lasten- ja kodinhoitovelvollisuudet luonnostaan tulee jakaa tasaisesti molempien vanhempien välillä.

[QUOTE="väsynyt äiti";29220869]"Voi jumaliste taas.

Voi miksi, miksi luonto ylipäätään antaa tällaisille tapauksille toimivat lisääntymisvehkeet."

On juu töissä käyminen erittäin raskasta tän kotona "makaamisen" rinnalla. Oletkohan itse ollut pidempään lapsien kanssa ja samalla hoitanut kaiken muunkin. Tarkoittaen minunkin tilanteessa siis kodinhoidon eli siivous, tiskit, roskien poltto, takan lämmitys, pyykkäys ymym. ,siihen viel ne lapset hoitaa, ruoka tehdä, koirat ulkoiluttaa ja ruokkia ja vielä pihatöitäkin pitäs kerkiä mieluusti. Sit viel kerran viikos järjestää kyyti pidemmälle kauppaan kun mies ei kerkiä. On juu mieluusti menisin töihin vaikka heti jos paikan saisin. Tietty se tarkoittaa että saan sen 8-10h vapaata mut noi kaiki hommat on kuitenkin mulla töitten jälkeen odottamassa. On siitäkin kokemusta kun olin ns. kausiapuna äitiysloman alkuun asti...[/QUOTE]

Mulla isä hoiti roskien polton, takan lämmityksen, auton sekä pihatyöt ja osan siivouksista. Äiti teki ruuat, pesi pyykit, haki ruuat, maksoi laskut sekä hoiti sisustuksen ja osan siivoista. Koira hoidettiin puoliksi.

Entäs ne työt joilla hoidetaan ruokaa pöytään ja katto pään päälle? Ai niin, niitähän ei tarvitse jakaa vaan ne saa hoitaa joko mies tai yhteiskunta. Näin tällä palstalla.

Oletko itse hoitanut lapsia päivästä toiseen kotona? sanotaanko että siitä on lomailu kaukana. Kotona lapsia hoitavanko työpäivän pitäisi kestää sen 24h? kun toinen kuitenkin on sen n. 8-9 tuntia töissä? Voin sanoa että vaikka työni on fyysisesti tosi rankkaa niin helpommalla siellä pääsee kuin kotona. Saa syödä ruokansa rauhassa ilman että joku vinkuu vieressä ja kahvinkin saa kuumana juotua.

Kotiäitiys ei missään normaaliperheessä ja -kodissa TODELLAKAAN ole kokopäivätyötä. Jos sen joku jostain käsittämättömästä syystä sellaiseksi kokee ja on sen takia uupunut puhumattakaan "romahduksen partaalla" olemisesta niin kannattaa vakavasti harkita oikeaan työhön siirtymistä jolloin luonnollisesti myös jäljelle jäävät lasten- ja kodinhoitovelvollisuudet luonnostaan tulee jakaa tasaisesti molempien vanhempien välillä.

Meistä kumpikin on sitä mieltä, että pitkään kotona olo on raskasta. Sekä mies että minä. Siksi molemmat käy myös töissä "hengähtämässä", kokopäivätyö usein ei edes tunnu yhtään raskaalta sen rinnalla, mitä on olla pitkään kotona vain lasta ja kotia hoitamassa.

Epäilen vahvasti, että et ole viettänyt kovin pitkää aikaa koti-isänä. Koska et näe asiassa

a. mitään rankkaa
b. osaa arvostaa sitä millään tavalla

Näin käy yleensä kun on huomattavasti kokemuksen puutetta, neuvotaan hyvin kärkkäästi muita asiasta, josta itsellä ei ole kokemusta ehkä päivääkään.

[QUOTE="vierasvieras";29220909]Oletko itse hoitanut lapsia päivästä toiseen kotona? sanotaanko että siitä on lomailu kaukana. Kotona lapsia hoitavanko työpäivän pitäisi kestää sen 24h? kun toinen kuitenkin on sen n. 8-9 tuntia töissä? Voin sanoa että vaikka työni on fyysisesti tosi rankkaa niin helpommalla siellä pääsee kuin kotona. Saa syödä ruokansa rauhassa ilman että joku vinkuu vieressä ja kahvinkin saa kuumana juotua.[/QUOTE]Arvasin että tulee tämä jokakertainen "oletko itse" tai "et tiedä mitään kun olet mies" - vastaus. Kyllä, olen hoitanut lapsia päivästä toiseen kotona pidemmän aikaa YKSIN ja tehnyt vielä kotona töitä siinä ohessa. Ja olen ollut liitossa jossa äiti oli kotona useita vuosia. Väitän tietäväni mistä puhun enkä koskaan väittäisi että kotona olo lasten kanssa olisi mitään lomailua tai ylettömän helppoa. Mutta sen tiedän että kokopäivätyötä ja niin rankkaa ja tuskallista kuin täällä aina yritetään väittää se ei ole.

[QUOTE="äiti88";29220913]Meistä kumpikin on sitä mieltä, että pitkään kotona olo on raskasta. Sekä mies että minä. Siksi molemmat käy myös töissä "hengähtämässä", kokopäivätyö usein ei edes tunnu yhtään raskaalta sen rinnalla, mitä on olla pitkään kotona vain lasta ja kotia hoitamassa.

Epäilen vahvasti, että et ole viettänyt kovin pitkää aikaa koti-isänä. Koska et näe asiassa

a. mitään rankkaa
b. osaa arvostaa sitä millään tavalla

Näin käy yleensä kun on huomattavasti kokemuksen puutetta, neuvotaan hyvin kärkkäästi muita asiasta, josta itsellä ei ole kokemusta ehkä päivääkään.[/QUOTE]Viittaan edelliseen viestiini, tässä näitä "et tiedä mitään" - kommentteja taas tulee ja kaiken lisäksi laitetaan minun kirjoittamakseni sanomisia ja väittämiä joita koskaan en ole sanonut. Tällaiset kommentit ovat pelkkää höyryävää sontaa ja kuvastavat asenteita mitä tällä palstalla ja naisten keskuudessa on vallalla.

En ole koskaan sanonut että kotiäitiydessä tai -isyydessä ei olisi yhtään mitään rankkaa. En myöskään ole sanonut etten arvostaisi sitä millään tavalla. En viitsi edes kommentoida tällaisiin enempää.

Yhteistyössä