mitä mun pitäs enään tehdä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
En oikeen enään tiä mitä tekisin jotta saisin itteni taas ns. kuntoon. Olen jo niin väsynyt että hermostun lapsilleni ihan pienestä ja liiankin herkästi huudan. Jälkeen päin tulee kyllä katumus huutamisesta mutta taasen hermot kun menee niin oon jo huutamassa. En kyllä ole mitenkään väkivaltainen lapsiani kohtaan, mutta ei se kivaa niille se huutaminenkaan oo.. saan juur ja juur kodin + lapset hoidettua vaikka paremminkin voisin hoitaa. Ongelma on se että olen kokoajan lasten kanssa, lasten isä ei paljoa niitä hoida eikä osallistu kotitöihin vaan tekee pihatyöt ja korjailee autoja ymym. olen jo soittanut lastensuojelutyöntekijälle tukiperheestä mutta niissä aina kestää ja tilanne alkanut pahentua tässä nyt. Perhetyöntekijän sain niin että käy kerran viikos lasten kans touhuumas ja saan siinä parituntii vapaata mut ei se enään auta kun on jo niin väsynyt. Viimeksi kunnon yövapaa ollut syyskuus ja tällä näkymäl seuraava on vast uutenavuotena. Ja ei ei ole ketään joka auttaisi minua.. paitsi mieheni äiti kun pystyy eli harvoin, oma äitini on niin viinaanmenevä ettei voi ottaa lapsenlapsia vkl ja viikot on töissä, isäni asuu 500km päässä jne. Lapset ovat 1 ja 4v. Eli erittäin vaativia molemmat vielä. Olen kaverini kanssa tästä puhunut ja juuri kun ehdotin kun hänelläkään ei ole vapaata että ruvettas toistemme lasten "lapsenvahdeiksi " niin hän sai tukiperheen vaikkakin haki mun jälkeen. Ollaan kyl eripaikkakunnalt mikä tietty vaikuttaa asiaan. Huoh... pelottaa vaan etten ihan täysin romahtais ja mitä sit jos niin käy ja jos saisin pahemman burnoutin tai jotain niin kukas mun lapset sit hoitaa isästä kun ei taida siihen olla... :(

Silloin ei ollut ongelmaa vapaasta ja jaksoin tuon vanhemman saan koska vaan hoitoon jos haluan kun äitini pitää sitä kyllä kun sillä on päälle vuoden vanhempi lapsi.. on siis helpompaa hänellä jos tyttöni on leikkimässä hänen tytön kanssa.. ja vkl siel on sit äitini mies vahtimassa näitä tyttöjä kun äitini ryyppää.. sekin pistää kiukuttaa kun vois välil olla juomatta jotta mä saisin ihan vaan levätä. Toi juominen ei siis oo mun juttu eli en mitään ryyppylomaa kaipaile..

Siis viet lapsen sinne vaikka mummu ryyppää? Jos lapsia tekee niin silloin pitää osata varautua siihen että ne saattaa joutua itse hoitamaan, ei se ole kenenkään muun velvollisuus. Ymmärrän toki, että olet väsynyt. Monella on tilanne raskaampi, esim. kuusi alle kouluikäistä..

Näinpä näin.. en nyt ala marttyyriksi mut arvasimpa että tönne jos kirjoittaa niin haukutaan vaan.. noh oon mä tähänkin asti pärjännyt niin kaippa mä loppuunkin jaksan eihän täs nyt montaa vuotta jäljel oo..

Älä välitä, sait jo palstan vakivastaukset jotka saa kaikki, tilanteeseen katsomatta.

Nyt tarttis saada varmaan se sun miehes ruotuun, onhan sen otettava myös vastuu omista lapsistaan. Tarvittaessa vaikka osien vaihto, tai sit lapset hoitoon ja sä pääset töihin, sekin voi auttaa. Tai sit ei auta kun soitella sinne neuvolaan joka päivä, kunnes saat jotain apua. Onhan joku joutunut tekemään itsestään ls-ilmonkin, jos menee ihan mahdottomaksi elämä. Oletko itse käynyt lääkärissä? se vois tehdä sulle masennus, uupumus tm testit.

Mies ei vain jostain syystä niinkään osallistu, viihtyy paremmin autotallis touhutessa. Asun senverran kaukana keskustasta 10-15km eikä itselläniajokorttia ettei sekään oikeen mahdollista tiedän kyllä että lapset saisi päiväkotiin tukitoimena myös..

[QUOTE="väsynyt äiti";29220556]Mies ei vain jostain syystä niinkään osallistu, viihtyy paremmin autotallis touhutessa. Asun senverran kaukana keskustasta 10-15km eikä itselläniajokorttia ettei sekään oikeen mahdollista tiedän kyllä että lapset saisi päiväkotiin tukitoimena myös..[/QUOTE]

Käykö mies töissä, että vois vielä aamulla lapset hoitoon?

Mä suosittelen että laita nyt heti vetämään päivähoitoon paperit tai sitten pyydät lastiksesta apua paikan hankintaan. Tilanteesi ei tuosta ainakaan parane, päinvastoin.

En ole käynyt lääkärissä itse. Sitä juuri mietinkin et pitöskö ns. tehdä itsestä ilmoitus että tajuaisivat tilanteen "vakavuuden" kun ei näytä muuten oikeen mitään tapahtuvan.. kyl se vaan tosi on että äiditkin tarvii omaa aikaa.. ja sekin auttais kun mies tajuais kans että tarviin apua eikä asuis tuol autotallis.. ja viel kun jaksaa valittaa kun se ja se on tekemättä. Voishan se itekkin tehdä..

Mies käy juu töissä mutta työ ajat matkoineen on klo 5-17. Eli ei sen onnistu viedä ainakaan juur saattas ehtii hakee lapset sit aina hoidosta. Ollaan täs odoteltu et toi opetusluval kortin hankkiminen muuttuis takas halvemmaks, niin sit voitas harkita mulle kortin hankkimista..

Alkuperäinen kirjoittaja hö;29220488:
Miksi et jättänyt lapsilukua yhteen?

Tämmöiset vastaukset niin yleisiä täällä ja aina niin hedelmällisiä.
Miksi et ole voittanut lotossa ja tehnyt lapsia ridge forresterin kanssa? Hmm.. öö ehkä siksi etten ikinä ole lotonnut ja en ole tavannut ikinä ridgeä..

Miksi et estänyt toista maailmansotaa? Onko kuu juustoa?

Voi helvetti..

No onpa kyl tympeä tilanne. Onko sulla mitään tukiverkostoja, että saisit edes aikuista seuraa välillä sinne? Ymmärtääkö sun mies, että et ole aivan kunnossa?

Ei kulje busseja mutta kun mainitsit asiasta olen kiinnittänyt huomiota että vissiinkin koulutaksi menee tästä ohitse vois selvittää onko mitenkään mahdollista sillä saada lapset hoitoon toi nuorempi vaan kun on aika nuori :)

Eipä kauheesti kaverit kyläs käy.. voi sanoo ettei ees joka kk kukaan käy.. luulen ettei mies ymmärrä tai sit ei tahdo. Oon kyl sanonut vähän vihjjaillen mutta kun on aina väittämässä laiskaksi eikä ymmärtänyt sitäkään miksi tukiperhettä hain.

Outoa ettei lastensuojelu auta! :/
Kun omalla kohdalla on juuri toisinpäin, en tarvise mitään kodinulkopuolista apua mutta kokoajan sitä ollaan tyrkyttämässä koska aikoinaan olen sairastanut masennuksen.
Siis en juuri tätä ymmärrä! Kun haluat apua, ET SAA ja kun ET HALUA sitä suorastaan tyrkytetään!
Ja kun et vastaanota apua se koetaan ls:n tukitoimien vastustamisena josta seuraa...

[QUOTE="väsynyt äiti";29220633]Eipä kauheesti kaverit kyläs käy.. voi sanoo ettei ees joka kk kukaan käy.. luulen ettei mies ymmärrä tai sit ei tahdo. Oon kyl sanonut vähän vihjjaillen mutta kun on aina väittämässä laiskaksi eikä ymmärtänyt sitäkään miksi tukiperhettä hain.[/QUOTE]

Eikö hän ole huomannu, että sulla ei tahdo hermot riittää lasten kans? Vois päästäkin koulutaksin kyydissä ainakin isompi. Pienempi voi olla ongelmallisempi.

On varmasti huomannut ja sanonutkin siitä mulle kun koko ajan vaan huidan koiril ja lapsil ja oon niin kiukkunen.. esim viimeyönä pojan kiukuteltua siis tämä 1v 2tuntii meidän sängys mun vieres niin kun poistuin sit jo tupakil hermostumiseni takia raivos mulle ja nukutti pojan. Oishan sitä voinu aikasemminkin koittaa auttaa ja kun tiedättävästi lapsi ei rauhotu jos itse on hermona...

Yhteistyössä