Mitä mun pitäisi ajatella tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä pitäis ajatella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä pitäis ajatella

Vieras
Mulla on aika läheinen kaveri... Hän "harrastaa" sekalaista seksiä. Ikää hänellä on 29 v. ja hän on yksinhuoltaja. Lapsen isä on virallisesti tämän lapsensa isä, mutta kaverini ei anna lapsen isän tavata lasta, koska ei voi sietää miehen uutta suhdetta. Lapsi sai alkunsa - ei suinkaan heidän vakavasta suhteestaan - kun he kerran kiksauttivat kännipäissään.

Kaveri on pitkään valittanut mulle, kun ei löydä "sitä oikeaa". Olen neuvonut parhaan kykyni mukaan, mutta ei, ei vaan onnistu muka. Nyt naisella on joku salasuhde tai kaksi menossa, jotain nettiseksiä toisen kans ja toinen kai kiksauttaa silloin tällöin.

Olen vain kaverille muistuttanut, että kyllä lapsi kaiken vaistoaa ja ennen kaikkea oppii äidiltään mallin siitä, miten terve ja vastuuntuntoinen aikuinen käyttäytyy.

Onko tuo kaverini terve ja vastuuntuntoinen?

nooh, ei toi oikeen vastuulliselta kuulosta...
pitäisi aikuisen kuitenkin osata asettaa lapsi etusijalle. isälläkin on oikeus tapaamisiin, jos niitä vain haluaa ja osaa vaatia.

äidin vaihtelevan seuraelämän katseleminen ei pitkässä juoksussa tee hyvää lapselle. vähintäänkin kummalliseksi siinä tulee käsitys "normaalista" perhe-elämästä. eikö äiti voisi hoitaa suhteitaan niin, ettei lapsen tarvitse olla niistä tietoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
nooh, ei toi oikeen vastuulliselta kuulosta...
pitäisi aikuisen kuitenkin osata asettaa lapsi etusijalle. isälläkin on oikeus tapaamisiin, jos niitä vain haluaa ja osaa vaatia.

äidin vaihtelevan seuraelämän katseleminen ei pitkässä juoksussa tee hyvää lapselle. vähintäänkin kummalliseksi siinä tulee käsitys "normaalista" perhe-elämästä. eikö äiti voisi hoitaa suhteitaan niin, ettei lapsen tarvitse olla niistä tietoinen.

Minä olen ajatellut kaverini tapauksessa sitä ristiriitaa, että kaveri sanoo haluavansa naimisiin, oikean avioliiton - mutta käyttäytyy kuin halpa h****. Tarkoitan, että jos tosiaan naimisiin aikoo mennä, pitää seurustelun alkaa normaalisti enkä usko, että salasuhteet ja nettiseksi ovat hyvän seurustelun alku.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Niinku yleensäkin noi seksipuuhat tehdään muualla kuin lapsen silmien alla, niin mitä vitun väliä sillä on, kenen kanssa nai ja kenen kanssa seuraavana päivänä?

Anteeksi, mutta oletko sinä naimisissa ja äiti?

Mäkään en tajua, miten äidin seksielämä mukamas liittyy hyvään äitiyteen.
Kun tuskin lapselle kerrotaan, että äiti nussii tänään Joren kanssa ja huomenna Henkan kanssa, eilen vuorossa oli Maukka.
Lapset harvemmin tietää vanhempiensa seksielämästä yhtikäs mitään, ja niin sen kuuluu ollakin.
Eri asia sitten, jos joka toinen viikko kotona on "uusi iskä ".

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Kun tuskin lapselle kerrotaan, että äiti nussii tänään Joren kanssa ja huomenna Henkan kanssa, eilen vuorossa oli Maukka.
Lapset harvemmin tietää vanhempiensa seksielämästä yhtikäs mitään, ja niin sen kuuluu ollakin.

Minä en tajua kuinka te ette lue aloituksesta muuta kuin sanat "seksi" ja "nettiseksi". Ettekö te ihan oikeasti näe siitä mitään muita sanoja?

Ehkä sen asiat ei ole kunnossa, ehkä se ei ole terve. mut niin kauan, kun se ei pyydä sua päättämään puolestaan, sun mielipiteellä ei ole väliä. ikävää, mut näin on. Et voi tehdä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ehkä sen asiat ei ole kunnossa, ehkä se ei ole terve. mut niin kauan, kun se ei pyydä sua päättämään puolestaan, sun mielipiteellä ei ole väliä. ikävää, mut näin on. Et voi tehdä mitään.

Kun minä olen hänen kaverinsa, sanon tietenkin mielipiteeni, kun hän sitä kysyy. Tuossa tilanteessa hän yhtäkkiä alkoi solvata minua - ja tuntuu pistäneen kaveruutemme hyllylle, mutta ei vielä suostu poistumaan elämästäni.

Minustakin kaverini on hakoteillä ja pahasti. En tiedä onko kaverini terve, koska ainakaan silloin kun hän kiksasi lapsen isän kanssa, ei kondomia ollut käytetty eikä edes yritetty käyttää eikä mitään muutakaan ehkäisyä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä pitäis ajatella:
Niinku yleensäkin noi seksipuuhat tehdään muualla kuin lapsen silmien alla, niin mitä vitun väliä sillä on, kenen kanssa nai ja kenen kanssa seuraavana päivänä?

Olen.

Mutta kaikki eivät ole naimisissa. Ja mielestäni sinkullakin on lupa naida. =)

Tohon isyysjuttuun en osaa kantaa ottaa, eikä se oikeastaan mulle edes kuulu. Kai isä halutessaan pitää huolen (oikeusteitse) että lastaan saa tavata.

Minä en tajua kuinka te ette lue aloituksesta muuta kuin sanat "seksi" ja "nettiseksi". Ettekö te ihan oikeasti näe siitä mitään muita sanoja?

Näin, mutta en edelleenkään näe asiassa ongelmaa.
Se, miten kaverisi etsii sitä oikeaa, on hänen oma asiansa. Samoin se, kuinka monen kanssa makaa ja käyttääkö kortsua vai ei.
Ja jos lapsen isä haluaa lastaan tavata, se onnistuu vaikkei äiti sitä haluaisikaan.
Ja jos miesasioita ei selvitellä lapsen nenän alla, niin eihän asia muille kuulu.

Olen.

Mutta kaikki eivät ole naimisissa. Ja mielestäni sinkullakin on lupa naida. =)

Tohon isyysjuttuun en osaa kantaa ottaa, eikä se oikeastaan mulle edes kuulu. Kai isä halutessaan pitää huolen (oikeusteitse) että lastaan saa tavata.

Aloituksessaniko pääasia oli se, onko kaverillani sallittua olla seksielämää, joo olihan se aika isossa roolissa siinä. Mietippä vähän itse: kaverilla on miehiä siellä sun täällä, ei ehkäisyä. Eikö se tosiaan kerro sinulle yhtään mitään?

No hetkinen! Et sä alussa maininnut, ettei käytä kenenkään kanssa ehkäisyä.

Se toki olisi suotavaa, ei ole lapsesta kiva jos äiti saa pahimmassa tapauksessa sukupuolitaudin.

Mutta nettiseksistä se ei ainakaan tartu, se on kai siis hyvä?

Ei se tee äidistä huonompaa. Onhan ne himot hiirelläkin, ei äitiys tee naisesta frigidiä. Tosta "sen oikean" etsimisestä mä sanoisin että ei se etsimällä löydy ja että hän tuhlaa vaan aikaansa. Kyllä se löytyy jos on löytyäkseen, sekin energia kannattaa käyttää johonkin muuhun :wave: Mut niin kauan kun lapsi ei ole jäänyt heitteille, on ihan sama kenen kanssa äiti sitä tekee.

Näin, mutta en edelleenkään näe asiassa ongelmaa.
Se, miten kaverisi etsii sitä oikeaa, on hänen oma asiansa. Samoin se, kuinka monen kanssa makaa ja käyttääkö kortsua vai ei.
Ja jos lapsen isä haluaa lastaan tavata, se onnistuu vaikkei äiti sitä haluaisikaan.
Ja jos miesasioita ei selvitellä lapsen nenän alla, niin eihän asia muille kuulu.

Hän on etsinyt "sitä oikeaa" kysymällä minulta lukuisia kertoja neuvoja, joka käänteessä hän kysyi ja minä neuvoin.

Onko sinulle ihan sama kuinka monta sisaruspuolta sinulla on?

Montako sisaruspuolta sinulla oikeasti on ja tuletteko hyvin toimeen?

Mielestäni kaverini laiminlyö tätä ensimmäistä lastaan - jolle voi tulla pikkusisko tai veli tuolla menolla melko äkkiä. Eikä kaverin toiminta ole kovin aikuisen oloista.

En tiedä onko löyhä moraali sairauskaan varsinaisesti.. siis viitaten tuohon ylempään kommenttiin että ehkä kaveri ei ole terve.

Mä ikävä kyllä pesen käteni tätä nykyän vastaavanlailla käyttäytyvien ihmisten elämästä: mun tekee niin pahaa niiden ja niiden perheiden ja lasten puolesta etten pysty olemaan tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Ei se tee äidistä huonompaa. Onhan ne himot hiirelläkin, ei äitiys tee naisesta frigidiä. Tosta "sen oikean" etsimisestä mä sanoisin että ei se etsimällä löydy ja että hän tuhlaa vaan aikaansa. Kyllä se löytyy jos on löytyäkseen, sekin energia kannattaa käyttää johonkin muuhun :wave: Mut niin kauan kun lapsi ei ole jäänyt heitteille, on ihan sama kenen kanssa äiti sitä tekee.

Esikko oli tässä juuri kuoleman kielissä ja tämä kaverini kieltäytyi viemästä lastaan sairaalaan, vaikka epäili lapsen olevan niin sairas, että alkaa kuivua!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:

Esikko oli tässä juuri kuoleman kielissä ja tämä kaverini kieltäytyi viemästä lastaan sairaalaan, vaikka epäili lapsen olevan niin sairas, että alkaa kuivua!!!

No jos susta oikeesti tuntuu, et lapsen hoito ei ole kohdillaan ja et lapsi on vaarassa, niin teet ilmoituksen nimettömänä. Mut sun pitää sit olla varma siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
En tiedä onko löyhä moraali sairauskaan varsinaisesti.. siis viitaten tuohon ylempään kommenttiin että ehkä kaveri ei ole terve.

Mä ikävä kyllä pesen käteni tätä nykyän vastaavanlailla käyttäytyvien ihmisten elämästä: mun tekee niin pahaa niiden ja niiden perheiden ja lasten puolesta etten pysty olemaan tekemisissä.

Kyllä tämä kauhea tilanne minulle on, kun tulee mieleen sen pikkutytön kohtalo tuossa myllyssä, mutta en jaksa minäkään. Yritän sinnitellä vielä muutaman viikon ja sitten vain unohdan, kun en muuta voi. Miten ihminen voi olla noin vastuuntunnoton (kuin kaverini on) omaa lastaan ja itseäänkin kohtaan, ei sitä järkevä ihminen käsitä millään.

Kyllä tämä kauhea tilanne minulle on, kun tulee mieleen sen pikkutytön kohtalo tuossa myllyssä, mutta en jaksa minäkään. Yritän sinnitellä vielä muutaman viikon ja sitten vain unohdan, kun en muuta voi. Miten ihminen voi olla noin vastuuntunnoton (kuin kaverini on) omaa lastaan ja itseäänkin kohtaan, ei sitä järkevä ihminen käsitä millään.

Tiedän tunteen: mä sanouduin juuri yhden ns ystäväni elämästä irti edellä mainituista syistä.

Onko sinulle ihan sama kuinka monta sisaruspuolta sinulla on?

Montako sisaruspuolta sinulla oikeasti on ja tuletteko hyvin toimeen?
Miten tää liittyikään tähän asiaan?

Kun nainen A saa lapsen miehen B kanssa, syntyy lapsi T.

Kun nainen A saa lapsen miehen C kanssa, syntyy lapsi T.

T ja T ovat sisarpuolia. - Ei varmaan helpoin mahdollinen sisaruuden lähtökohta. Mitä arvelet?

Kaverisi seksielämä on hänen yksityisasiansa eikä kuulu sinulle.Myös se montako lasta hän hankkii on hänen asiansa eikä myöskään kuulu sinulle.
Jos kaverisi tapa elää tai kasvattaa lastaan nyppii sinua suosittelen karsitamaan moisen kaverin elämästäsi.

Yhteistyössä