Mitä mun pitäisi ajatella tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä pitäis ajatella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No jos susta oikeesti tuntuu, et lapsen hoito ei ole kohdillaan ja et lapsi on vaarassa, niin teet ilmoituksen nimettömänä. Mut sun pitää sit olla varma siitä.

Äitien oikeudet lapsiaan kohtaan on niin hyvin suojattu, että äidit pystyy vaikka aiheuttamaan passiivisen eutanasian vaikka kuinka ilmoittaisi sairaanhoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä pitäis ajatella:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Onko sinulle ihan sama kuinka monta sisaruspuolta sinulla on?

Montako sisaruspuolta sinulla oikeasti on ja tuletteko hyvin toimeen?
Miten tää liittyikään tähän asiaan?

Kun nainen A saa lapsen miehen B kanssa, syntyy lapsi T.

Kun nainen A saa lapsen miehen C kanssa, syntyy lapsi T.

T ja T ovat sisarpuolia. - Ei varmaan helpoin mahdollinen sisaruuden lähtökohta. Mitä arvelet?

Niin joo, no mulla on sisarpuolia kolme. Kaksi isoa veljeä, ja yksi pienin veli. Sitten on vielä kokonaisia kaksi: sisko ja veli. Kyllä me vaan aina samankaton alle ollaan sovittu, ja erikattojenkin tarpeen vaatiessa. :D Oikein rakkaita ollaan toisillemme.

Helpommin olisi saanut tosin sisarussuhteen rakennettua jos oltaisiin kaikki koko ajan asuttu yhdessä: nyt musta tuntuu että nuorin velipuoli on jäänyt vähän paitsioon.. Mutt teen parhaani, jotta ei tuntisi itseään hylätyksi. :heart:

Oisko nyt kyseessä sellanen et etsii liikaa?
Ns rakkausriippuvaisuus?

Mulla oli muinoin kaveri, joka oli samanlainen. Etsi ja etsi sitä oikeaa, ja oli "epätoivoinen".
Me saatiin silloin se ihminen pysähtymään ja opettelemaan se omillaan oleminen, ja itsetunto kohdalleen. Siitä se sitten lähtee, ja nyt on jo naimisissa ja hienon miehen kanssa.

Ma luulen, et sama saattaisi päteä sun kaveriin.
Hällä on liian kova halu löytää se oikee rakkaus, ja sen takia on monta rautaa tulessa.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Onko sinulle ihan sama kuinka monta sisaruspuolta sinulla on?

Montako sisaruspuolta sinulla oikeasti on ja tuletteko hyvin toimeen?
Miten tää liittyikään tähän asiaan?

Kun nainen A saa lapsen miehen B kanssa, syntyy lapsi T.

Kun nainen A saa lapsen miehen C kanssa, syntyy lapsi T.

T ja T ovat sisarpuolia. - Ei varmaan helpoin mahdollinen sisaruuden lähtökohta. Mitä arvelet?

Kaverillasi on vain yksi lapsi. Joten miten ihmeessä sisarpuolet liittyy tähän?
Mulla on vain yksi veli, täyssellainen, ja vanhempani ovat edelleen onnellisesti naimisissa, itsekin olen naimisissa lasteni isän kanssa. Mutta siltikin olen sitä mieltä, että jokaisen yksityisasiat on jokaisen yksityisasioita, eikä ne muille kuulu.
Jos oikeasti olet huolissasi ystäväsi lapsesta (tosin aloituksen perusteella olet huolissasi vain ystäväsi moraalista ja seksiseikkailuista) niin tee ilmoitus sossuun, jos lasta mielestäsi hoidetaan huonosti.
Ja ne sisarpuoletkin muuten voi olla toisilleen tosi läheiset. Onhan ne samasta äidistä kuitenkin, samassa kodissa kasvaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Oisko nyt kyseessä sellanen et etsii liikaa?
Ns rakkausriippuvaisuus?

Mulla oli muinoin kaveri, joka oli samanlainen. Etsi ja etsi sitä oikeaa, ja oli "epätoivoinen".
Me saatiin silloin se ihminen pysähtymään ja opettelemaan se omillaan oleminen, ja itsetunto kohdalleen. Siitä se sitten lähtee, ja nyt on jo naimisissa ja hienon miehen kanssa.

Ma luulen, et sama saattaisi päteä sun kaveriin.
Hällä on liian kova halu löytää se oikee rakkaus, ja sen takia on monta rautaa tulessa.

Juuri tuota olen ajatellut. Kun vielä olimme enemmänkin juttusilla, puhuin hänelle ja meillä oli usein puhetta siitä, miten miehiin kannattaa suhtautua, kun etsii vakavaa suhdetta. Nyt vain kaverini tuntuu taantuneen villiin nuoruuteensa.

Ei välttämättä taantunut. Vaan etsii rakkautta.
Niin kova halu olla rakastettu, ja halu löytää jotain hyväksyntää ehkä, niin sen takia käyttäytyisi noin.
Ja se että kun on lapsen kanssa yksin, niin pelko ettei ehkä kelpaa elämänkumppaniksi kellekään?

Saattaisi löytyä ratkaisu, jos saisin sen ihminen tosiaan pysähtymään ja ymmärtämään, että noin ei sitä rakkautta löydä pitemmäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Ei välttämättä taantunut. Vaan etsii rakkautta.
Niin kova halu olla rakastettu, ja halu löytää jotain hyväksyntää ehkä, niin sen takia käyttäytyisi noin.
Ja se että kun on lapsen kanssa yksin, niin pelko ettei ehkä kelpaa elämänkumppaniksi kellekään?

Saattaisi löytyä ratkaisu, jos saisin sen ihminen tosiaan pysähtymään ja ymmärtämään, että noin ei sitä rakkautta löydä pitemmäksi aikaa.

Kiitos, kiitos tästä. Nyt minä en luovuta, koska minä saatan olla jonakin päivänä ainoa ihminen, joka välittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Ei se tee äidistä huonompaa. Onhan ne himot hiirelläkin, ei äitiys tee naisesta frigidiä. Tosta "sen oikean" etsimisestä mä sanoisin että ei se etsimällä löydy ja että hän tuhlaa vaan aikaansa. Kyllä se löytyy jos on löytyäkseen, sekin energia kannattaa käyttää johonkin muuhun :wave: Mut niin kauan kun lapsi ei ole jäänyt heitteille, on ihan sama kenen kanssa äiti sitä tekee.

Esikko oli tässä juuri kuoleman kielissä ja tämä kaverini kieltäytyi viemästä lastaan sairaalaan, vaikka epäili lapsen olevan niin sairas, että alkaa kuivua!!!

no jos sä oikeesti olet noin huolissas siitä lapsesta,lopeta jaarittelu täällä palstalla ja TEE OIKEASTI jotaon asialle. sun vaahtominen täällä tuskin asiaa muuksi muuttaa.

Jotenkin tympii tällaiset "onko kaverini terve"-aloitukset.. jokaisesta ihmisestä pystyisi kirjoittamaan tällaisen, kauhistelemaan jotain ja vähän värittämään.. Tästäkin keskustelusta näkee, ettei kaveri kovinkaan läheinen ole, vaikka ap muuta väittääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Ei se tee äidistä huonompaa. Onhan ne himot hiirelläkin, ei äitiys tee naisesta frigidiä. Tosta "sen oikean" etsimisestä mä sanoisin että ei se etsimällä löydy ja että hän tuhlaa vaan aikaansa. Kyllä se löytyy jos on löytyäkseen, sekin energia kannattaa käyttää johonkin muuhun :wave: Mut niin kauan kun lapsi ei ole jäänyt heitteille, on ihan sama kenen kanssa äiti sitä tekee.

Esikko oli tässä juuri kuoleman kielissä ja tämä kaverini kieltäytyi viemästä lastaan sairaalaan, vaikka epäili lapsen olevan niin sairas, että alkaa kuivua!!!

Siis kieltäytyi? Miksi? Ootko ihan varma että asia meni noin? Jos kuitenkin lapsella on hätä niin silloin siihen täytyy puuttua. Ketään nyt puolustelematta, monesti ihmiset näkevät draamaa siellä missä sitä ei ole ja liioittelevat. Tähän ilmiöön oon äitien kanssa törmännyt usein lastenkasvatuskysymyksissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin tympii tällaiset "onko kaverini terve"-aloitukset.. jokaisesta ihmisestä pystyisi kirjoittamaan tällaisen, kauhistelemaan jotain ja vähän värittämään.. Tästäkin keskustelusta näkee, ettei kaveri kovinkaan läheinen ole, vaikka ap muuta väittääkin.

Kirjoitin kuvaillen "aika läheinen", tarkoitan sillä juuri tuota, mitä väität minun ei-tarkoittaneen. Jos kaverini olisi minulle läheinen, kirjoittaisin läheinen, jos hän olisi hyvin läheinen, kirjoittaisin hyvin läheinen, jos hän olisi ystävä, kirjoittaisin ystävä.

En värittänyt kuitenkaan kaverini tilannetta. Kaikki informaatio on peräisin kaverilta itseltään.

sisaruussuhteet ei liity tuohon ny mitenkään. Onko itselläsi puoli sisaruksia?
mulla on ja pidän heitä ihan oikeina siskoina. Rakastan heitä paljon enkä koskaan antais pois.
Älä väitä että puoli sisarukset eivät voi tulla toimeen keskenään koska asiat eivät todellakaan ole näin mustavalkoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ehkä sen asiat ei ole kunnossa, ehkä se ei ole terve. mut niin kauan, kun se ei pyydä sua päättämään puolestaan, sun mielipiteellä ei ole väliä. ikävää, mut näin on. Et voi tehdä mitään.

AIVAN SAMA HAH HAH HAHAAAA BITCH

Yök mikä akka se sun kaverisi on. En voi sille mitään, että mua ällöttää tuollaiset kevytkenkäiset ihmiset ja ikisinkut. Yök! Ja miksi asia ei kuuluisi sinulle, sähän olet huolissasi tuosta lapsesta.

Mulla on aika läheinen kaveri... Hän "harrastaa" sekalaista seksiä. Ikää hänellä on 29 v. ja hän on yksinhuoltaja. Lapsen isä on virallisesti tämän lapsensa isä, mutta kaverini ei anna lapsen isän tavata lasta, koska ei voi sietää miehen uutta suhdetta. Lapsi sai alkunsa - ei suinkaan heidän vakavasta suhteestaan - kun he kerran kiksauttivat kännipäissään.

Kaveri on pitkään valittanut mulle, kun ei löydä "sitä oikeaa". Olen neuvonut parhaan kykyni mukaan, mutta ei, ei vaan onnistu muka. Nyt naisella on joku salasuhde tai kaksi menossa, jotain nettiseksiä toisen kans ja toinen kai kiksauttaa silloin tällöin.

Olen vain kaverille muistuttanut, että kyllä lapsi kaiken vaistoaa ja ennen kaikkea oppii äidiltään mallin siitä, miten terve ja vastuuntuntoinen aikuinen käyttäytyy.

Onko tuo kaverini terve ja vastuuntuntoinen?

Terve on mutta ei vastuuntuntoinen.

Yhteistyössä