Mitä pitäisi ajatella tästä kolmen lapsen äidistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[quote="vera"

Mistähän tuo tarpeesi keskustella halventavaan sävyyn johtuu?
Ehkä joku päivä tiedät, sepä selittäisi ainakin halventavan kirjoitustyylin, ellet sitten halvenna muissakin keskusteluissa.
Älä pyydä anteeksi, kun et sitä tarkoita.[/quote]

No en minä tarkoitakaan pyytää asteeksi ja miksi pyytäisinkään? Jos tämänkin aloituksen kaltaisia ihmettelyjä esittää niin sietääkin saada "halventavia" vastauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Jaa. Että Äiti-ihminen on joku Pyhä Lehmä joka elää vain ja ainoastaan lapsilleen? Ja muistakaamme se imetys :xmas:

Mutta jos on sektio-mamma niin silloinhan voi vähän enemmän irroitella ja ottaa häppää. Vai...?

:o

Ei v..... mikä tyyppi tämä ap.
Ihana ystävä olet kun noin paljon luotat kaveriisi!! :headwall:

Juu, ei tietenkään ole normaalia. Sen jälkeen kun on hankkinut lapsen ei MISSÄÄN nimessä voi ottaa alkoholia pisaraakaan edes ystävän kanssa rentoutuessa. Kohtalona on olla kotioloissa ja kutoa villasukkaa illat pitkät. Muuten on kavereiden syytä arvostella selän takana.

Timppa, no sinä pyysit anteeksi ja eikö naurata kysyä minulta miksi itse pyydät anteeksi.

Sinun halventamistasi ei kenenkään tarvitse sietää, ei sinulla ole tuollaisia erityisoikeuksia halventaa muita ihmisiä, kirjoittaa alentavalla sävyllä.
Miksi olet oikeutettu halventamaan?

Toiset kysyy, ei todellakaan välttämättä provotakseen, vaan ihan uteliaisuutta. Mielestäni ketjun ap:n kysymys oli asiallinen, ja tosiaan erityisesti nuoret lapsettomat, saattavat pohtia kaikenlaista.

Ihmetyttää että aikuiset kuorossa 1. nauraa, 2. kirjoittaa alentaen ja halventaen, 3. provo provo provo huuteluja, 4. auotaan toisen "lapsettomuudesta" jne.

Ap ei missään vaiheessa kertonut, ettei äiti saisi sitä ja tätä. Hän kysyi asiallisesti mieltä askarruttavan kysymyksen ja sinä Timppa, plus pari muuta, koette oikeudeksenne naureskella ja halventaa. Ehkä teidän vastaus olisi hieman vakavemmin otettava, jos asiallinen?

En minäkään viitsi sinulle naureskella ja alkaa tarkoituksella halventamaan, vaikka varmasti olemme hyvin erilaisia ihmisiä ja molemmissa huonot puolet...

Ihmettelen todella, että ajattelet sinulla olevan oikeuksia toisten halventamiseen.
Itsetuntosi on varmaan hyvä?

ite en juo muuten kun joskus illalla yhden siiderin kun lapset nukkuu, mutta
ihmisiä me äiditkin ollaan. jotkut haluavat juoda joskus enemmänkin. miksei sitä sallittas ideillekun kerran iseillekin. ei todellakaan ymmärrä mitään jokaviikonloppusia kännejä, mutta joskus on ihan ok juoda vaikka olis äitikin :D

Ihan sama kuka juo ja minkä verran ja missä, mutta mä en jättäs 3kk ikäistään edes isälleen. Ei siksi, etten luottaisi, vaan siksi, kun en voisi olla erossa hänestä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Jos lapsi juo kerralla desin ja äiti on promillen kännissä (veressä!) ni kuinka paljon on maidossa alkoholia! Tosiasia on, että saman verran kuin veressä, harmi että maidossa promille on tuhannesosa eli ei mitään, veressä se riittää humalaan. Eli äidin veressä promille on maidossa promille, eli lapsi EI ole humalassa.

http://www.weleda.fi/weleda-baby/vastasyntynyt/imetys/imetys-ja-alkoholi/

luoeppa tuo..

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
Tää kaveri on mulle tosi tärkee ja en haluis ajatella, ett hän ois huono äiti!

oikeesti, ei millään pahalla mutta huomaa että olet lapseton. lapsettomat on aina tuomitsemassa ja neuvomassa vaikka eivät oikeesti mistään mitään tiedä. et todellakaa mee sanoon kaverilles mitään jos haluat väleissä pysyä. lapseton kun ei voi tietää siitä äidin elämästä yhtään mitään niin parempi että olet hiljaa vaan. kuulostaa ilkeältä tämä mun kommentti mutta ihan haluan vaan neuvoa ettet mee välejänne pilaamaan

Kuules nyt, vera! Jos et kestä huumoria, ironiaa ja joskus ihan suoranaista vittuilua niin sinun paikkasi ei ole täällä eikä varmaan millään muullakaan keskustelupalstalla. Jos tänne jotain kirjoittaa niin pitää tietää että vastaukseksi voi tulla ihan mitä tahansa. Jokaisella on oikeus kirjoittaa ihan mitä vaan mikä on lain puitteissa sallittua. Ja olisinhan minäkin voinut pahoittaa mieleni tuosta että väitit minua alkoholistiksi ilman mitään syytä!

Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ja aika mielenkiintoinen kysymys tuo että onko minulla tiedostamaton ongelma juomisen kanssa. Mistä helvetistä minä voin sitä tietää jos en sitä tiedosta?!?!

Niinpä! :laugh:

Kumma vaan että toiset oivaltaa.

Et sitten tainnut tajuta mille tässä pitää nauraa. :D

Joskus kysytään, ilman että odotetaan vastausta, oletetaan toisen tietävän.
Kysymysmerkin käyttö on vähän sellaista ja elämässä yleensäkin heitetään ilmoille pohdintoja, kysymyksiä jne., mihin ei välttämättä ihminen (vielä) osaa vastata. Tarkoitus usein on, että toinen pohtisi, joskus ne tiedostamattomat asiat kuitenkin nousee tietoisuuteen ja onhan ne tietoisuudessa siten, että voivat vaikuttaa ajattelumalleihin, käytösmalleihin jne. Joskus riittää pienikin kyssäri, asiat aukeaa toiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kuules nyt, vera! Jos et kestä huumoria, ironiaa ja joskus ihan suoranaista vittuilua niin sinun paikkasi ei ole täällä eikä varmaan millään muullakaan keskustelupalstalla. Jos tänne jotain kirjoittaa niin pitää tietää että vastaukseksi voi tulla ihan mitä tahansa. Jokaisella on oikeus kirjoittaa ihan mitä vaan mikä on lain puitteissa sallittua. Ja olisinhan minäkin voinut pahoittaa mieleni tuosta että väitit minua alkoholistiksi ilman mitään syytä!

Millähän oikeudella jakelet ihmisille palstapaikkoja?
Missä väität sinua alkoholistiksi? Sehän oli kysymys ja juuri siksi se teitä nauratti, kun kysyin (enkä esim. väittänyt).

Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Millähän oikeudella jakelet ihmisille palstapaikkoja?
Missä väität sinua alkoholistiksi? Sehän oli kysymys ja juuri siksi se teitä nauratti, kun kysyin (enkä esim. väittänyt).

Minä annoin vain ihan ystävällisen neuvon enkä alkanut vihjailevasti kyselemään että "onkohan tämä ihan oikea paikka sinulle?". Ajattelin vain että säästyisit enemmältä mielipahalta koska iltaa kohden täällä meno vain pahenee kun akat alkaa olla kännissä. Eli palataan asiaan jos sinulla vielä joskus on parempi päivä ja jaksat tulla tänne lukemaan halventavia ja naurettavia juttuja!

Yhteistyössä