Mitä minä teen?? Erosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pilli

Uusi jäsen
25.12.2008
13
0
1
Kirjoittelin jo aiemmin ja kyselin teidän kokemuksia miten eron jälkeen on alkanut lasten kanssa arki sujumaan..

Tuntuu että olen pääsemässä jaloilleni ja arki on ollut oikein mukavaa lasten kanssa kolmistaan.. Mutta nyt on alkanut lasten isä soittelemaan ja lähettelemään viestejä että tappaa itsensä jos en ota takaisin!! Osaa kuulemma muuttua ja muuta.. Kas kun kertaakaan seitsemän vuoden aikana mitä oltiin yhdessä ei osannut kertaakaan muuttaa tapojaan. Olen antanut jo NIIN monta mahdollisuutta.

Minä olen tehnyt pitkään tätä eroprosessia päässäni jo ennenkuin mies täältä lopullisesti lähti, ja en todellakaan nyt haluaisi ottaa sitä tänne takaisin.. Kaikki on huomattavasti helpompaa ilman sitä ahdistusta mitä tunnen kun ex on lähellä. Eienää sitä jatkuvaa haukkumista, alistamista, ryyppäämistä ja minun vangitsemista kotiin..

Tosiaan taas eilenyöllä tuli viesti exältä, että ei kuulemma elä enää pitkään. Mainittakoon tässä välissä, että en yhtään epäile että yrittää vahingoittaa itseään jos sille päälle sattuu :'(

Mitä minun pitäis tehdä? Annanko vaan olla noiden viestien jne (tulee parhaimmillaan puolensataa yössä, kännissä soittelee ja tekstailee) vai pitääkö minun ilmoittaa johonkin? Onko se minun syy jos jotain hänelle tapahtuu? En kestä.. En oikeasti jaksa tätä.. Onko minun velvollisuus häntä lohduttaa vai pitäskö minun ottaa se takasin ja kestää sitä helvettiä hänen kanssaan??

*muoks* Kiitos kaikille jotka jaksaa lukea. Hieman edes helpottaa oloa tämä kirjoittaminen.. :'(

Hei,syy EI OLE SINUN,minkä tahansa päätöksen exäsi tekeekin. Jokinen vastaa itse itsestään! Älä lähde lohdutuslinjalle,tai joudut ojasta allikkoon. Exäsi vain intoutuisi siitä. ÄLÄKÄ AINAKAAN OTA TAKAISIN!
Itse saman muinoin kokeneena... Vaihda puhelinnumeroasi,jotta saat rauhan.
Hirveästi voimia sinulle,tuo on todella raskasta!

Toi on kauheeta :/ Mun exä oli vähän samanlainen ja lähti joskus kaahamaan autolla tms.riidan päätteeksi.Vaikka exä on exä niin hän on silti lasten isä ja jos hälle jotain sattuis niin syyllisyys olisi varmaan kamala :/ Mun exä on sittemmin onneks rauhottunut ja nykyään on oikein lämpimät välit.erosta nyt 2 vuotta.Kannattaisko sun puhua exälles että ajattelis lapsiaan jos ei muuhun kykene?Onko hällä joitaki mielenterveysongelmia tms jos sanot että hän oikeasti voisi tehdä itselleen jotain?itse en missään nimessä ottais miestä takasin.

Jos sun miehes tekee itselleen jotain, se EI missään nimessä oo sun syy. Jokainen tekee itse omat valintansa.
Mä annan sellasen neuvon, että pidä pääsi äläkä ota miestäs takasin. Sä oot jo seittemän vuoden aikana nähnyt jos mies olisi halunnut muuttua.

Älä ota takas. Todellakaan ei voi sinua syyttää jos tekee itelleen jotain.Todella lapsellista ja mun mielestä vain huomion ja säälin hakua.Eikö semmoinen joka oikeasti haluaa tehä itelleen jotain niin on hiljaa.

Kerran olet pitkän harkinnan jälkeen eronnut ja päässyt lasten kanssa hyvin jaloilleen, ethän ala repiä itseäsi hajalle uudelleen.

Sulla on ollut painavat syyt erota, ja osoittaahan toi ex-miehesi käytös nytkin, ettei hän ole ihan tasapainossa. Ei ihmiset muutu, ainakaan noin paljoa.

Ajattele nyt itseäsi ja lapsiasi, lapset on ansainneet rauhallisen ja onnellisen kodin, jonka te olette eron myötä saaneet.

Aikuisesta ihmisestä et ole vastuussa. Itsemurha yms. on jokaisen oma valinta eikä kenenkään toisen syy.

Kiitos kamalasti vastauksista.. Mielenterveysongelmia hällä on kyllä ollut ja alkoholiongelman kanssa kahta kauheammin olen nähnyt vaikka minkälaisia oikkuja.. Minä olen yrittänyt ajatella lapsia ja itseäni tässä kokoajan ja tiedän että hän yrittää syyllisyydentunnetta saada minulle tehtyä että ottaisin takaisin. Vetoaa siihen että olen vienyt lapsilta isän, rikkonut perheen ja epäilee että olen toisen miehen takia jättänyt, ei vaan ole ajatellut ollenkaan että MYÖS HÄNESSÄ on ollut vikaa!

Nyt pelkään pahinta, äsken soitti exän äiti ja kertoi että puhelimeen ei vastaa ex eikä hänen isä jonka luona majailee nyt (on omakin asunto) ja olivat eilen humalassa uhanneet ottaa auton ajaa sen seinään yhdessä.. Kuulemma ei heillä ole kummallakaan ole mitään elämisen arvoista.. SYYYYYYVÄÄÄ HUOKAUS!!

Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:
Hei,syy EI OLE SINUN,minkä tahansa päätöksen exäsi tekeekin. Jokinen vastaa itse itsestään! Älä lähde lohdutuslinjalle,tai joudut ojasta allikkoon. Exäsi vain intoutuisi siitä. ÄLÄKÄ AINAKAAN OTA TAKAISIN!

Voisitko kertoa miten tuo tilanne teillä sitten helpotti? Annoitko mennä kokonaan ohi korvien nuo uhkailut ja niin edelleen..? Otitko exään yhteyttä jonkin ajan kuluttua vai oletko pitänyt edelleen puhelinnumeron salassa? Olisin todella kiitollinen jos voisit vastata.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja =(:
no huh. älä vaan ota takaisin, mutta pitäiskö sun puhua tästä jollekin auttajalle...ja pidä viestejä tallessa ihan KAIKEN varalta.

Minulla on kaikki onneksi tallessa, myös vastaajassa. Minä ajattelin että haen jotain lähestymiskieltoa jos tämä häirintä ei lopu, nämä viestit sisältää myös jotain aivan käsittämätöntä kielenkäyttöö ja haukkumista, vuoroin taas "anteeksi kun sanoin noin"-rankutuksia.. Joka viestin luettuani tuntuu kuin olisin saanut nyrkistä mahaan, niin järkyttävää luettavaa minun ulkonäön ja äitinä olemisen lyttäämistä.. Onneksi lapset on unilla, saan hieman tässä aikaa keitellä kahvit ja murehtia.. En olisi koskaan uskonut että tässä kävisi näin. :(

Vaihda kännykkänumeroa. Ja ilmoita noista viesteistä lastenvalvojalle tms, ei lasten kuulu noin epävakaata ja pelottavaa ihmistä tavata, paitsi ehkä valvotusti.
Rikosilmoituksenkin voisi tehdä, puhelinhäirinnästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pilli:
Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:

Voisitko kertoa miten tuo tilanne teillä sitten helpotti? Annoitko mennä kokonaan ohi korvien nuo uhkailut ja niin edelleen..? Otitko exään yhteyttä jonkin ajan kuluttua vai oletko pitänyt edelleen puhelinnumeron salassa? Olisin todella kiitollinen jos voisit vastata.. :)

En reagoinut viesteihin mitenkään,vaikka se alkuun vaikeaa olikin. Otin itse yhteyttä kuukauden kuluttua,mutta numeroni pidin salassa,eikä hän sitä edes kysynyt. On tunnustanut myöhemmin vain halunneensa kiusata yms.

Alkuperäinen kirjoittaja =(:
Voimia Sinulle ja pysy kovana. Älä missään nimessä vastaa noihin viesteihin vihaisena tmv. Hae varalta lähestymiskielto. Miten lasten tapaamiset isän kanssa?

On sovittu että hän voi käydä lapsia tapaamassa täällä minun luona, hänellä on niin pieni asunto että ei voi sinne lapsia ottaa.. Enkä kyllä antaisikaan yksin hänen heistä huolehtia kun ei ole aiemminkaan siihen kyennyt. Mutta minun oli nämäkin tapaamiset kiellettävä, heti kun pääsi ovesta sisään niin alkoi huorittelu ja asioiden puiminen, mitä en todellakaan halua että lapset kuulee..

Soitin lastenvalvojalle ja sain ajan ensi viikolle, HUH! Sain puhelinnumeron käräjäoikeuteen tai jonnekin vastaavaan ja sinne pitäisi erikseen viedä hakemus lähestymiskiellosta ja todisteet eli juuri nämä vastaajaviestit ynnä muut..

Ainiin, ja elatusmaksut on myös jättänyt maksamatta.. Tulos, 7e rahaa ja lapsilisiin asti näillä pärjäillään tyttöjen kanssa. Onneksi voidaan sukulaisten luona syödä..

Alkuperäinen kirjoittaja Mustikka85:
No älä ainakaan takas ota tommosta! :hug:

:attn: peesi..löydät itsesi nimittäin siitä samasta pskasta sitten taas..jaksuja..kunhan ukko uhkailee..ja jos todella tekis itsarin ..mitä epäilen niin..ompa todella aikuinen mies, eipä lapsiaan ajattele

Kiitos kamalan hirveän älyttömän paljon kaikille vastauksista!! Minulla ei oikeastaan ole ystäviä joille voisin tästä puhua, ja helpottaa kun voi jollekin kertoa ja että löytää muitakin samassa tilanteissa olleita.. Toivon hartaasti että tämä tilanne alkaisi tästä johonkin suuntaan ratkeamaan :'(

Rankkaa sinulla on :(. Kun aloin lukemaan ketjua, ajattelin että sinun pitäisi kertoa tästä miehen vanhemmille ja/tai sisarruksille, joiden tehtävä olisi auttaa miestäsi. Ikävä kyllä sitten luin eteenpäin ja ilmeni, että sieltä suunnasta on mallit saatu ja apua ei ole odotettavissa. Todella ikävää... Itse yrittäisin thedä asiasta kuitenkin mahdollisimman julkisen ja kertoisin esim. hänen kavereilleen tai kenelle tahansa, joka miehestä välittää. Tällä lailla saisi sitä vastuun pois itseltä.

Niin ja muista vielä, että itsemurhalla uhkailu on yksi erittäin vahva henkisen väkivallan muoto, millä yritetään saada toinen ihminen toimimaan oman tahdon mukaisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Rankkaa sinulla on :(. Kun aloin lukemaan ketjua, ajattelin että sinun pitäisi kertoa tästä miehen vanhemmille ja/tai sisarruksille, joiden tehtävä olisi auttaa miestäsi. Ikävä kyllä sitten luin eteenpäin ja ilmeni, että sieltä suunnasta on mallit saatu ja apua ei ole odotettavissa. Todella ikävää... Itse yrittäisin thedä asiasta kuitenkin mahdollisimman julkisen ja kertoisin esim. hänen kavereilleen tai kenelle tahansa, joka miehestä välittää. Tällä lailla saisi sitä vastuun pois itseltä.

Niin ja muista vielä, että itsemurhalla uhkailu on yksi erittäin vahva henkisen väkivallan muoto, millä yritetään saada toinen ihminen toimimaan oman tahdon mukaisesti!

Niin ja sitten tekisin kaikki tarvittavat asiat, ettei mies saisi minuun yhteyttä. Voimia sinulle!