Mitä mies tarkoittaa sanoessaan minulle näin? arvauksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Perheessämme on pian kolme lasta ja meillä oli kauan puhe, että lapsiluku on sitten täysi kun autolla liikkuminen jne. on sitten hankalaa ja ikäkin käy jo päälle(olen 36v.)lapsensaannin suhteen. Käytiin sitten raskausultrassa ja lueskelin ehkäisyopasta kun itselleni on tuttua vain epillerit ja kondomi. Miehelle aloin sitten puhua, josko ottaisin sen kuparikierukan kun se voi olla sen 5-vuotta ja ehkäisyteho hyvä. Jotain juttelin asiasta, että missähän se laitetaan ja jo heti synnytyksen jälkeen vai miten ja sitten myöhemmin lisää, että tämä on kyllä se parhain vaihtoehto niin mies sanoi, että voiko sen ottaa pois aiemmin. Tietysti kysyin että miten niin ottaa pois aiemmin ja se vaan vastasi, että ajatteli vaan. Kysyin sitten suoraan, että yritetäänkö me vielä lisää jos se pitää aiemmin poistaa niin en saanut vastaukseksi kyllä tai eitäkään. Useamman kerran olen yrittänyt udella mitä mieltä mies on asiasta, mutta enpä ole saanut sen selvempää vastausta. Olen olettanut tästä, että hän miettii itsekin mitä tarkoittaisi jos meille tulisikin lisää lapsia. Niitä kun voi tulla kaksosetkin. Kumma vaan kun ei osaa suoraan sanoa. Aiemmin oli kyllä kanssani samaa mieltä, että nyt lapset riittää, mutta nyt jotenkin on muuttunut eikä puhu enää näin. Itse en tiedä mihin perustaisin sen ajatukseni tehdäänkö lisää lapsia vai ei. Turha alkaa elätellä toiveita jos toinen ei enää haluakaan tai toisaalta se, että ei enää tekisikään lapsia tuntuu surulliselta:( Voihan olla etten enää raskaudukaan, kun tämä nyt menevä raskaus vaati pitkälti yli vuoden yrityksen.

Eiköhän kannattaisi keskustella asiasta suoraan miehesi kanssa. Ihan suotta käytät energiaasi tuollaisen pohtimiseen, kun saisit selvyyden vain puolisosi kanssa keskustelemalla. Kaksplussalla tuskin tiedetään, mitä miehesi asiasta ajattelee...

Alkuperäinen kirjoittaja ölk;22858678:
Eiköhän kannattaisi keskustella asiasta suoraan miehesi kanssa. Ihan suotta käytät energiaasi tuollaisen pohtimiseen, kun saisit selvyyden vain puolisosi kanssa keskustelemalla. Kaksplussalla tuskin tiedetään, mitä miehesi asiasta ajattelee...

No kuten tekstissä luki niin olen yrittänyt keskustella miehen kanssa asiasta suoraan ja vierestä, mutta suoraa vastausta en ole saanut vaan ympäripyöreitä. Palstalla tuskin tiedetään mitä mieheni ajattelee, mutta arvauksia kaipasin. Tosin nehän voi olla puolesta ja vastaan.

[QUOTE="vieras";22858725]No kuten tekstissä luki niin olen yrittänyt keskustella miehen kanssa asiasta suoraan ja vierestä, mutta suoraa vastausta en ole saanut vaan ympäripyöreitä. Palstalla tuskin tiedetään mitä mieheni ajattelee, mutta arvauksia kaipasin. Tosin nehän voi olla puolesta ja vastaan.[/QUOTE]

No mun arvaus on että mies on nähnyt hienon mainoksen jostakin uudesta tila-autosta ja kuolaa sitä. Ajattelee että jos teillä olisi vielä neljäs lapsi, niin siinä olisi loistava syy ostaa uusi auto leikkikaluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ölk;22858758:
No mun arvaus on että mies on nähnyt hienon mainoksen jostakin uudesta tila-autosta ja kuolaa sitä. Ajattelee että jos teillä olisi vielä neljäs lapsi, niin siinä olisi loistava syy ostaa uusi auto leikkikaluksi.

Uusi tila-auto on pakko ostaa jo nyt ja se on ollut etsinnässä jo pidemmän aikaa. Tai ei uusi vaan käytetty kun uuteen ei ole varaa. Eli seitsemän hengen tila-auto meille hankitaan nyt kuitenkin.

Luulen vähän, että miehesi ei osaa nyt tästä vaan tehdä niin lopullista päätöstä, ettei enää yhtään lasta, vaan haluaa anta asioiden mennä omalla painollaan. Lopullisten päätösten teko on vaan NIIIIIN lopullista, että on hyvä olla olemassa sellainen ihan pieni JOS.

Siksi luulen että miehesi ajattelee näin, koska itse ajattelen myös, ja iselläni on vähän samankaltainen tilanne, että pitäisi päättää lapsiluku ihan lähiaikona.