Mitä mies haluaa? (vastatkaa nyt miespuolisetkin sitten tähän..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Kun mun mies ei kyllä yhtään aikoinaan pitänyt siitä, että muka makoilin kotosalla (kun olin kotona lapsen kanssa ja hoidin kodin ja opiskelinkin silloin vielä) Rahaa olis pitänyt tienata ettei hän yksin vaan raada. No kun nyt sitten minäkin tienaan niin kiukuttelee kun pitää hakea lasta iltapäivähoidosta, huolehtia lapsesta ja sen pesuista, syömisistä ja läksyistä, nukkumaanmenoista. Nupisee jos sanon, että käy kaupassa kun tulet töistä, Pillastuu ihan täysin kun huomautan töistä tullessa että olis täällä voinut jälkensä siivota kun en oikeen enää yhdentoista aikaan jaksa. Ja kaikkein hankalinta on se, että kun olen menossa yövuoroihin niin miestä hämää ajatus, että nukun täällä päivällä :o (siis minähän sitten vastaavasti valvon töissä sen yön) ja sekin hämää kun olen väsynyt yövuororupeaman jälkeen.. Mun käsityskyky ei nyt riitä tähän, että mikä tuota olentoa risoo??

Niin ja lisään vielä.. toi huusi mulle, että lapsikin kärsii kun mä vaan täällä nukun.. Joo mä nukuin tänäänkin aamupäivällä, mutta mun lapsi oli silloin koulussa, että mitenköhän se kärsi? Taitaa olla toi mies yhtä mielenvikainen kuin äitinsä??

Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:
On ilmeisesti semmoinen mies jota en huolisi ja joka luulee että sä olet se joka ne kaikki kuuluisi hoitaa!!!!

No huolimisista nyt tiedä.. 13 vuotta oltu jo yhdessä, mutta nyttemmin on ehkä tullut vanhaksi tai jotain kun on ihan käsityskyky hämärtymään päin..

Mitäs sun pitäis kotona sitte tehdä yövuoron jälkeen? Lapsennekin on siis jo koululainen, vaiko?

Miten tän tyyppinen asetelma onkin niin yleinen? Meilläkin saman tapaisista jutuista on paljon väännetty kättä, toivottavasti nyt olis jo taaksejäänyttä elämää...

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Se haluaa mahdottomia.

Mä päätin just että mahdottomia tulee saamaankin. Vedän itteni taas niin piippuun, että sairastun! Just edelliskesänä onnistuin tekemään saman eikä se edes muista nyt enää sitä. niin ja unohdin mainita, että jos mä en täällä siivois ja pyykkiä pesis niin sit vasta itkettäiskin.. Joten saamansa pitää kaikkea muuta paitsi tavallista avioelämää. Mä helvetti käyn kauppa-asiat, teen kilokaupalla safkaa aina vaikkei tarttiskaan, pesen vaatteet suurinpiirtein kun ne on vielä päällä ja käyn silti töissä! Haistakoon pitkän peen sit lopun edestä!

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
jospa miestä tympii arkirumba?

No minkä minä sille voin? Arkeahan munkin elämäni on! Mä sanoin, että hiihtolomaviikolla olis ehkä mahdollista toteuttaa joku kylpyläreissu, tosin pomo oli siihen yövuoroja kirjoitellut joten siitä varmaan herneitä veteli mies nenuun (ei oo mu vika) ja kesällä haluisin ulkomaille, mut siitä väänteli naamaansa että kun maksaa.. hommais hemmetti vaikka jonkun rakastajattaren sit jos liikaa risoo!

Meidän isäntä haluaa
-moottoripyörän
-taulutelkkarin
-navigaattorin
-hieman ylimääräistä rahaa
-sopivasti vapaa-aikaa
-uuden kännykän

Siinä kuulemma nyt näin aluksi. Sun miehestäsi voisin sanoa, ettei se tiedä mitä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Kuulostaa ihan siltä, ettei mies itsekkään tiedä mitä haluaa. Väsymys, uupumus... Ehkä muutoksenkaipuu? Ehkä huoli sun jaksamisesta, muttei osaa pukea sitä sanoiksi?

No siivois sitten jos huolettaa mun hyvinvointi! Ei oo vielä 13 vuoden aikana tajunnut, että paras esileikki ois imurointi ja roskipussin vieminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
jospa miestä tympii arkirumba?

No minkä minä sille voin? Arkeahan munkin elämäni on! Mä sanoin, että hiihtolomaviikolla olis ehkä mahdollista toteuttaa joku kylpyläreissu, tosin pomo oli siihen yövuoroja kirjoitellut joten siitä varmaan herneitä veteli mies nenuun (ei oo mu vika) ja kesällä haluisin ulkomaille, mut siitä väänteli naamaansa että kun maksaa.. hommais hemmetti vaikka jonkun rakastajattaren sit jos liikaa risoo!

Ehkäpä miehes olettaakin että kun sä olet AINA tahnyt kaiken, niin tottakai sä jaksat jatkossakin.
Vai oisko miehelläs burn out?

Mä tekisin sinuna niin että.. (älkää pillastuko, mun insinööriini tehosi tällainen havainnollistaminen =D )

Ota paperi ja kynä. piirrä siihen kello.
Tai vaihtoehtoisesti tee taulukko jossa kellonajat 24h.

Havainnollista siihen että kun heräät teet sitä ja tätä, sitten tuota, käyt kaupassa, teet ruoan, peset pyykin.
Sitten menet töihin ym ym, kaikki mitä sä teet vuorokauden aikana. Nukkumisia älä vielä merkkaa.

Sitten yrität saada perille että jokainen tarvii myös unta ja kysyt että koskas sinä ehdit nukkua. Tää on paras tehdä yövuoroaikataulusta.

Ehkä typerää, mutta kun tarpeeksi vituttaa eikä tajua miksei toinen edes yritä ymmärtää, voi jo näin "ilkeästi" havainnollistaa, kuten lapselle.

Kuulostaa ihan siltä, ettei mies itsekkään tiedä mitä haluaa. Väsymys, uupumus... Ehkä muutoksenkaipuu? Ehkä huoli sun jaksamisesta, muttei osaa pukea sitä sanoiksi?

No siivois sitten jos huolettaa mun hyvinvointi! Ei oo vielä 13 vuoden aikana tajunnut, että paras esileikki ois imurointi ja roskipussin vieminen.

Juu-juu, mutta kun se on mies niin se ei osaa... osaa tai uskalla siis ns. "tarttua toimeen", jos on tottunut siihen, että sie imuroit, puunaat, siivoat, laitat ja järjestät.
Mies ajattelee, että sie hermostut siitä lisää ja enemmän, jos hän "koittaa auttaa", ja tekeekin sit jotain ns. "väärässä järjestyksessä".

Tai näin mie tulkitsen meidän isäntää välillä... ja kieltämättä... mie menetän hermoni jok ikinen kerta, kun mies petaa sängyn... kun se ei kertakaikkiaan petaa sitä kunnolla ja oikein, niinkun se kuuluu :ashamed:

Juu-juu, mutta kun se on mies niin se ei osaa... osaa tai uskalla siis ns. "tarttua toimeen", jos on tottunut siihen, että sie imuroit, puunaat, siivoat, laitat ja järjestät.
Mies ajattelee, että sie hermostut siitä lisää ja enemmän, jos hän "koittaa auttaa", ja tekeekin sit jotain ns. "väärässä järjestyksessä".

Tai näin mie tulkitsen meidän isäntää välillä... ja kieltämättä... mie menetän hermoni jok ikinen kerta, kun mies petaa sängyn... kun se ei kertakaikkiaan petaa sitä kunnolla ja oikein, niinkun se kuuluu :ashamed:

Meillä mies petaa sängyn niin, ettei se suorista ollenkaan lakanoita ja peitotkin laskostaa vaan sinnepäin... :kieh:

Tunnen ihmisen, joka on aivan sun kaltainen, nipottaa ihan joka asiasta. Ja omaa aivan omat vahvat mielipiteensä, kyllä hän tietää ja osaa jne. Anoppi on aivan ääliö ja yrittää muka kävellä hänen yli.

Ei ole mieheltään koskaan vaatinut minkäänlaista osallistumista kotitöihin tai lapsen hoitoon. 3 vuotta hän jaksoi ja nyt on burn outti päällä.

Älä nipota.
Kouluta miestäs, jätä kotihommat vähemmälle ja kun rupeaa kuulumaan urputusta kaaoksesta. Totea että herra voi ruveta tekemään kaaokselle jotain.
Niin minäkin tein ja nykyään toi on jo aika hyvä tarttumaan likaisiin tiskilautasiin jos tarve vaatii.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:

Meillä mies petaa sängyn niin, ettei se suorista ollenkaan lakanoita ja peitotkin laskostaa vaan sinnepäin... :kieh: [/quote]

Juu, sama vika täällä. Lakanat saa jäädä kurttuun ja ryppyyn, peitto vaikka mytylle ja päiväpeitto kaiken päälle, ja se on siinä a'la meiän isäntä :headwall:

Ja ei sen järjestyksen EDES tarvitse olla just ja tismalleen kuten sä haluat. Vaan kannattaa katsoa vähän sormien läpi miesten "jäjestystä".

Meillä ainoa työ mitä mies EI SAA tehdä on pyykkäys ja vaatteiden laitto kuivumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:

Meillä mies petaa sängyn niin, ettei se suorista ollenkaan lakanoita ja peitotkin laskostaa vaan sinnepäin... :kieh:

Juu, sama vika täällä. Lakanat saa jäädä kurttuun ja ryppyyn, peitto vaikka mytylle ja päiväpeitto kaiken päälle, ja se on siinä a'la meiän isäntä :headwall: [/quote]

No meillä oli vieraita tulossa ja käskin miestä petaamaan nopsaan sängyn. Kun oli jo kahviteltu, kävin makkarin kaapilla ja vilkaisin sänkyä joka näkyy olkkariin...
Päiväpeitto oli laitettu, mutta väärinpäin, siis niin että tyynyistä ja peittojen jalkopäästä näkyi osa ja sivuilla roikkui sitten pienet pätkät päiväpeittoa lattialla!!!!
Meidän 4veekin ois varmaan tajunnut laittaa sen oikein päin! =D

Tunnen ihmisen, joka on aivan sun kaltainen, nipottaa ihan joka asiasta. Ja omaa aivan omat vahvat mielipiteensä, kyllä hän tietää ja osaa jne. Anoppi on aivan ääliö ja yrittää muka kävellä hänen yli.

Ei ole mieheltään koskaan vaatinut minkäänlaista osallistumista kotitöihin tai lapsen hoitoon. 3 vuotta hän jaksoi ja nyt on burn outti päällä.

Älä nipota.
Kouluta miestäs, jätä kotihommat vähemmälle ja kun rupeaa kuulumaan urputusta kaaoksesta. Totea että herra voi ruveta tekemään kaaokselle jotain.
Niin minäkin tein ja nykyään toi on jo aika hyvä tarttumaan likaisiin tiskilautasiin jos tarve vaatii.

Siinä on vain se ongelma etten mä viihdy itse jos ei koti ole kunnossa, eli nyt on sitten vaakakupissa miehen mielihyvä siitä että mä en koskaan sanoa mitään enkä valita siisteydestä ja mun milelihyvä siitä, että täällä on kaikki kauniisti paikoillaan. (ja ihan sivuhuomautuksena, kaikki jotka tuntee ja tietää mut irl sekä anoppini niin sanovat, että anoppi on vähintäänkin kummallinen ihminen..)

Ja ei sen järjestyksen EDES tarvitse olla just ja tismalleen kuten sä haluat. Vaan kannattaa katsoa vähän sormien läpi miesten "jäjestystä".

Meillä ainoa työ mitä mies EI SAA tehdä on pyykkäys ja vaatteiden laitto kuivumaan.

Jos olis noin niin sit mä vaihtaisinkin siihen mitä mies olettaa mun nyt tekevän, meinaan pelkkään nukkumiseen, en kestäis olla hereillä kotona. Mun mielenterveys nyt vaan on sidoksissa siistiin ja puhtaaseen kotiin, miks sitä taasen ei voi hyväksyä? Ja kun mieskin ihan oikeasti saa aivan hirveen hepulin jos täällä joku on epäjärjestyksessä oikeesti, mutta se saa silloin hepulin siitä miks mä en ole siivonnut, itse se ei siivoa!

Miehes on jotenkin tottunut siihen että sä teet kaiken ja hyväksyt vaan sun oman tavan?

Se onkin iso muutos kun teidän molempien lienee syytä opetella uusia "sääntöjä" ja hyväksyttävä toisen tekemiset...

Yhteistyössä