Mä olen varmaan masentunut...Mitä nyt sitten kuuluu tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä enemmän nukun, sitä väsyneempi olen. Ulkoilen kyllä päivittäin tunnin. Nukkuisin vaan ja olisin yksin. Lapsetkaan ei kkiinnosta. Odotan vaan, että mies tulee mahdollisimman pian töistä, että pääsen nukkumaan :(.

Ja vielä sen verran, että ei toi pakosti viittaa masennukseen, voi olla jopa jotain kilpirauhasjuttu :O Mut oikeesti, käy lääkärissä niin ohjaavat sit sut eteenpäin tarkempiin tutkimuksiin jos tarvetta :)

Mä koin noita oireita joulun 2009 jälkeen, tammikuussa 2010 olin todella maassa. Mä en jaksanut nousta sängystä ylös, makasin kymmeneen, koin olevani vilustunut. Ja lämpöäkin oli joka päivä... ei auttanut lenkkeilyt eikä mikään. Toki tein perusjuttuja, pesin pyykkiä, laitoin ruokaa ja kävin töissä, olin lasteni kanssa. Mutta illalla painuin nukkuu samaan aikaan lasten kanssa ja aina olin väsynyt.

Mä soitin lääkäriajan. Kirjoitti mulle masennuslääkkeitä. Kävin ostamassa. Istuin pöydän ääreen ja luin sivuvaikutukset, pitkäaikasen käytön haitat ym ym. Hain vesilasin ja nappasin yhden tabletin suuhuni. en koskaan niellyt, vaan kävin sylkäsemässä sen pois. Päätin, että muulla keinoin masennus/työuupumus ym voitetaan.
Soitin suoraan terveyskeskuksen psykologille ja varasin ajan. Siitä syntyi joka viikkoinen rutiini ja siellä sain purkaa mieltä ja tuntojani ja maaliskuussa koin olevani normaali ihminen. Jatkoin parin viikon välein käyntejä pitkälle syksyyn. Olo on hyvä nyt.

Tiedän ja tunnistan oireet nyt nopeammin jos sellainen kausi olis tulossa, sillä tuollaista totaalista uupumusta en enää halua kokea.

Toivon että ennen kuin menet lääkärille, koita kunnan psykologia. Joskus ihan totta, puhuminen auttaa. Siellä vaan täytyy olla täysin rehellinen, koska siellä olet itseäsi varten. Tsemppiä!!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä