Mitä mieltä tästä hääkutsuun tulevasta tekstistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24250598]no toi world vision juttu taas on niin kaukana meidän tyylistä etten vois koskaan laittaa sitä meidän hääkutsuun. joo ollaan varmaan pahoja ihmisiä mutta ei liikuta pahemmin kehitysmaan lasten koulutus.[/QUOTE]

no ohan niitä muitaki vaihtoehtoja ku se oma napa... kodittomia kissoja, sydänlasten kummeja jne..mutta tietysti kertoohan se rahan toivominen jo aika paljon siitä ihmisen itsekkyydestä

No mun mielestä tuo kuulostais aika hyvältä :) Tuolla tavalla esitettynä ei vaikuta miltään rahan kerjäämiseltäkään. Kirjekuoreenhan voi laittaa vaikka lahjakortin, tai sitten vaikka ihan vaan pelkän kortin. Välillä kun näkee näitä, mihin on laitettu suoraan tilinumero, ne on tökeröitä...

Ja mun mielestä on muuten ihan sama onko se oma tilinumero, vaiko jonkun hyväntekeväisyysjärjestön...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24250486]Seitsemän vuotta yhdessä matkaa taitettu
ja suloinen lapsikin maailmaan laitettu....[/QUOTE]

Luulisin että läheisenne tietävät tämän asian muutenkin?

[QUOTE="vieras";24250486]Kun lisätilaa ei ole vaikka kuinka raivaa,
ei vieraidenkaan kannata nähdä lahjan suhteen vaivaa..[/QUOTE]

Ok, tää on ihan hyvä. JOS tää jäis tähän, mutta:

[QUOTE="vieras";24250486]Älä siis tuo kulhoa, kuppia, kukkaa,
ettei mene rahat hukkaan..[/QUOTE]

aika ikävästi sanottu, kun aina on niitäkin, jotka haluavat antaa jotain itse mietittyä lahjaa -ja sä nyt tyrmäät heti, että hukkahomma...

[QUOTE="vieras";24250486]Siispä saahan toiveemme näin kutsussa lukea,
lahjan voi pieneen kuoreen sulkea.[/QUOTE]

Ei soinnu loput. Ja justiinhan pari riviä sitten sä totesit, ettei lahjan suhteen tarvi nähdä vaivaa -nyt sitten kuitenkin vaadit sellaisen tosin rahamuodossa?

Anteeksi vaan mutta jotenkin tulee semmonen epäilys että teillä on varmaan hääjuhlaleikkeinäkin kaikkia rahankeruu-juttuja... Vai mikä teidän ihan rehellinen motiivi tällaisiin isompimuotoisiin juhliin vielä noin pitkän yhdessäolon jälkeen on?

no ohan niitä muitaki vaihtoehtoja ku se oma napa... kodittomia kissoja, sydänlasten kummeja jne..mutta tietysti kertoohan se rahan toivominen jo aika paljon siitä ihmisen itsekkyydestä

oletettavasti sinä olet niin hyvä ihminen että et koskaan hanki itsellesi mitään ylimääräistä vaan annat kaikki rahasi kehitysmaihin ja kodittomille kissoille?

t:sydänlapsen itsekäs äiti

[QUOTE="vieras";24250598]no toi world vision juttu taas on niin kaukana meidän tyylistä etten vois koskaan laittaa sitä meidän hääkutsuun. joo ollaan varmaan pahoja ihmisiä mutta ei liikuta pahemmin kehitysmaan lasten koulutus.[/QUOTE]

:O joo tottakai häälahja rahat voi haluta omaan käyttöön, halusin mäkin ja ostin hyödykkeitä joihin ei muuten oo varaa. mutta tuo sun viimenen lause :O

[QUOTE="aapee";24250631]itseasiassa toi sydänlasten kummit tai joku MLL tms. vois toimia... Pitääpä pistää vakavaan harkintaan.[/QUOTE]

niin no mä ainakin ajattelen vähän niin, että jos ei teillä oikeesti ole edes tarvetta millekkään tavaroille joita taas sellaset jotka perustaa perheen vasta naimisiin mentyään tarttee niin miksi sitten pyytää mitään edes itselleen..

[QUOTE="vieras";24250639]Luulisin että läheisenne tietävät tämän asian muutenkin?

Ok, tää on ihan hyvä. JOS tää jäis tähän, mutta:

aika ikävästi sanottu, kun aina on niitäkin, jotka haluavat antaa jotain itse mietittyä lahjaa -ja sä nyt tyrmäät heti, että hukkahomma...

Ei soinnu loput. Ja justiinhan pari riviä sitten sä totesit, ettei lahjan suhteen tarvi nähdä vaivaa -nyt sitten kuitenkin vaadit sellaisen tosin rahamuodossa?

Anteeksi vaan mutta jotenkin tulee semmonen epäilys että teillä on varmaan hääjuhlaleikkeinäkin kaikkia rahankeruu-juttuja... Vai mikä teidän ihan rehellinen motiivi tällaisiin isompimuotoisiin juhliin vielä noin pitkän yhdessäolon jälkeen on?[/QUOTE]

ai mikä motiivi mennä naimisiin seitsemän vuoden eikä esimerkiksi kolmen kuukauden yhdessäelon jälkeen? hmm.. vaikea sanoa, varmaan se että me TIEDÄMME että halutaan olla lopunelämä yhdessä kun perhettäkin on ehditty perustaa ja on asuntolainat jne. Minusta naimisiinmeno on kuitenkin se "lopullinen" sinetti suhteelle ja siihen ei pitäisikään ryhtyä kepein perustein. ja tosiaan rahankerjuusta tässä ei ole kyse! mutta kun turhaa roinaa kaappeihin ei haluta, niin mitenkä muutenkaan tuon lahjatoiveen esittäisi - kehitysmaiden lapsia ei suoraansanottuna haluta tukea.

Mun mielestä kanssa tökkää pahasti toi "ilo kutsua teidät jännittämään.... jatkamme juhlaa joka tapauksessa" Ai? vaikka joku meniskin pieleen ja häitä ei tulis :whistle:
Antaa oikeesti tosi epävarman kuvan, oletteko edes menossa naimisiin.

Mun mieleen ei ole kyllä toi kutsu.
Mutta jos se sopii teille, antakaa mennä.

Mua vituttaa kun nykyään ruinataan vain rahaa. :D Jos ette mitään lahjaa tarvitse, laittakaa oikeasti joku järkevä kohde tohon rahanlahjoitukselle, kehitysmaat tai mitä kaikkea tässä nyt on jo sanottu, joku asia joka koskettaa teitäkin, ilmeisesti se ei ole kehitysmaanlapsen koulutus, mutta joku kotimaan asia vaikkapa. Mua ei nappaa aikuisille (jo perheen omaaville) mitään rahaa antaa, kai teillä nyt sitä vittu on jo, jos kerran häätkin pidätte, ne maksaa, ja vieraiden ei kuulu maksaa sitä teille "takaisin". HUOH.

Alkuperäinen kirjoittaja mjää;24250667:
Mun mielestä kanssa tökkää pahasti toi "ilo kutsua teidät jännittämään.... jatkamme juhlaa joka tapauksessa" Ai? vaikka joku meniskin pieleen ja häitä ei tulis :whistle:
Antaa oikeesti tosi epävarman kuvan, oletteko edes menossa naimisiin.

no sehän siinä onkin se ns. vitsi... kaikki meidän tuntevat tietää kyllä miksi kutsuun on täläinen vitsi valittu ja ymmärtävät sen.

"Siispä saahan toiveemme näin kutsussa lukea,
lahjan voi pieneen kuoreen sulkea."

Jotenkin niin kauhee tää loppu. Ei rimmaa niinku yhtään. Joissain kohdissa ihan ok. esim. "Kun lisätilaa ei ole vaikka kuinka raivaa,
ei vieraidenkaan kannata nähdä lahjan suhteen vaivaa.." , mutta jotenkin tuo loppu on niin kamee, että pilaa koko runon. Alku ja loppu uusiks tai sitten vaan ihan perus kutsu!

[QUOTE="aapee";24250660]ai mikä motiivi mennä naimisiin seitsemän vuoden eikä esimerkiksi kolmen kuukauden yhdessäelon jälkeen? [/QUOTE]

EIKÄ! Vaan tarkoitin sitä, että jos teillä on jo lapset, kodit ja kaikki ja ootte kohta vuosikymmenen henganneet kimpassa, niin miks noin isot häät?

[QUOTE="vieras";24250643]oletettavasti sinä olet niin hyvä ihminen että et koskaan hanki itsellesi mitään ylimääräistä vaan annat kaikki rahasi kehitysmaihin ja kodittomille kissoille?

t:sydänlapsen itsekäs äiti[/QUOTE]

kyllä hankin paljonkin ihan itsekkäästi itselleni,...mutta en toisten vaan omilla rahoillani :D siis minusta se että joku haluaa antaa minulle lahjan ei ole määrättävissäni mitä sen lahjan pitää olla...sillon se ei ole lahja... Lahjanantaja saa itse päättää mitä lahjaksi haluaa antaa jos ylipäätään haluaa jotain antaa.

sitten jos sanon, että elkää tuoko mulle vaan antakaa hyväntekeväisyyteen niin minun ei tartte tietää antoiko ja mitä antoi.

minusta on vaan tökeröä sanoa toiselle, että joo mulle kelpaa lahjaksi se ja se, mutta ei tämä tai tuo... Sitten jos minä en välitä saamastani lahjasta niin ainahan mä voin kohteliaasti kiittää siitä että hän ajatteli minua sitä hankkiessaan...ja pistää vaikka kierrätykseen sen...

No tarvitaanko lahjoja oikeesti koskaan? Ei kai lahjojen varsinainen idea ole TARVE vaan muistaminen?
Ja mitä pahaa on haluta jotain itselleen? Ei se sulje sitä pois etteikö joskus antaisi muillekin, esim hyväntekeväisyyteen.
Eikä se mun mielestä ole rahankerjäämistä jos haluaa mieluummin rahaa kuin 10 leivänpaahdinta. Ne pitäisi kuitenkin myydä pois ja lopputulos on se sama, hääparilla on hieman ylimääräistä rahaa.

[QUOTE="vieras";24250684]EIKÄ! Vaan tarkoitin sitä, että jos teillä on jo lapset, kodit ja kaikki ja ootte kohta vuosikymmenen henganneet kimpassa, niin miks noin isot häät?[/QUOTE]

no eikö kaikki naiset ainakin loppujenlopuksi haaveile siitä yhdestä ainoasta päivästä jolloin saa olla prinsessa? minä ainakin, eikä hävetä yhtään myöntää. lisäksi minusta isot juhlat jonne suku kerääntyy yhdessä nauttimaan hyvästä ruoasta ja juomasta ja juhlimaan ovat hienoja tapahtumia joita on mukava sitten myöhemmin muistella.

[QUOTE="Mam";24250676]Mua ei nappaa aikuisille (jo perheen omaaville) mitään rahaa antaa, kai teillä nyt sitä vittu on jo, jos kerran häätkin pidätte, ne maksaa, ja vieraiden ei kuulu maksaa sitä teille "takaisin". HUOH.[/QUOTE]

Samaa mieltä. "Tuoreemmat" parit ymmärrän; rahaa tai esim. kodintarvikkeita uuteen yhteiseen kotiin tai tulevalle vauvalle. Mutta noin kauan yhdessä olleille, joilla on jo lapsetkin...

Mutta kun ei HALUA kehitysmaiden lapsia auttaa...

Joo munkin mielestä ton rahapyynnön voisi jättää lopusta pois. Kyllä ne vieraat sitä tuo muutenkin, ettei tarvitse erikseen kerjätä. Ja jos kerta kaikkea jo on, niin ei pitäisi haitata, vaikka jäisikin rahalahjat odotettua laihemmiksi.

Mitä tulee noihin hyväntekeväisyysideoihin, niin vallallahan tuntuu olevan se käsitys, että itseään ei saa ajatella koskaan.