Mitä mieltä tästä hääkutsuun tulevasta tekstistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä hankin paljonkin ihan itsekkäästi itselleni,...mutta en toisten vaan omilla rahoillani :D siis minusta se että joku haluaa antaa minulle lahjan ei ole määrättävissäni mitä sen lahjan pitää olla...sillon se ei ole lahja... Lahjanantaja saa itse päättää mitä lahjaksi haluaa antaa jos ylipäätään haluaa jotain antaa.

sitten jos sanon, että elkää tuoko mulle vaan antakaa hyväntekeväisyyteen niin minun ei tartte tietää antoiko ja mitä antoi.

minusta on vaan tökeröä sanoa toiselle, että joo mulle kelpaa lahjaksi se ja se, mutta ei tämä tai tuo... Sitten jos minä en välitä saamastani lahjasta niin ainahan mä voin kohteliaasti kiittää siitä että hän ajatteli minua sitä hankkiessaan...ja pistää vaikka kierrätykseen sen...

no oletkos ajatellut asiaa siltä kantilta että ehkä se uunituore anoppi tai appi ei todella halua rahojaan antaa kehitysmaan orvoille, vaan ennemmin muistaa rakasta poikaa/tytärtään ja tämän tuoretta puolisoa..

Onkohan sillä loppujen lopuksi väliä pitääkö kutsun saanut kutsun muodosta vai ei? Vaikuttaakohan se siihen, osallistuvatko kutsutut tilaisuuteen vai eivät? Tai toimivatko sen mukaan mitä kutsussa on esitetty? Tässä näyttäisi olevan noin puolet sitä mieltä, että kutsu on kiva ja hyvä tapa ilmaista toive ja toinen puoli ei ole sitä mieltä. Niin voi hyvin olla kutsuttujenkin parissa. Jos tämä on ap:n ja tulevan puolison "näköinen", niin silloinhan sitä kannattaa käyttää.

Jos saisin kyseisen kutsun, en ajattelisi värssystä mitään sen enempää. Ei naurata, eikä suututa. Rahalahjasta sanoisin, että hyvä kun pyytävät rahaa, helpottaa lahjan antajaa. Antaisin kyllä muutenkin varmasti rahaa. Sitäpaitsi on se vaan kivempi saada rahaa, kun jotain vääränvärisiä kippoja tai esineitä! Itsekin aion mainita kutsussa, että ei ylimäärästä roinaa kiitos! :xmas:

[QUOTE="mä";24250692]"Halutessanne voitte muistaa kuorella pienellä
tai roppakaupalla hyvällä mielellä"[/QUOTE]

Tämä ois hyvä, tuo alkuperäinen loppu aika kamala.

[QUOTE="aapee";24250701]no eikö kaikki naiset ainakin loppujenlopuksi haaveile siitä yhdestä ainoasta päivästä jolloin saa olla prinsessa? minä ainakin, eikä hävetä yhtään myöntää. lisäksi minusta isot juhlat jonne suku kerääntyy yhdessä nauttimaan hyvästä ruoasta ja juomasta ja juhlimaan ovat hienoja tapahtumia joita on mukava sitten myöhemmin muistella.[/QUOTE]

no kukin tavallaan, mä en ainakaan ole sellasesta koskaan haaveillu...sen sijaan naimisiin mentiin maistraatissa ja laitettiin rahat ihanaan kahdenkeskiseen pitkään häämatkaan...

Mua ei niinkään häiritse tuo rahajuttu lahjapyyntönä vaan se että ensin puhutaan meistä ja sitten hypätään kolmanteen persoonaan. Ja tuo jännittäminen sanovatko tahdon (vai ei) on aika hölmön oloinen.

Sori mutta minusta tuo on ihan kammottava. Varsinkin tuo keskikohta kutsusta ei ole millään tasolla hauska, vaan tosi outo. Toisaalta teidän kutsuhan se on ja mitä sillä on silloin väliä mitä muut miettii jos ite tykkää.

Ketjuhan meni perinteisesti. Ensin kaikki purkivat agressionsa ja sen jälkeen osalle iski empatiakohtaus ja kävivät kehumassa ja tsemppaamassa :) Yleisesti ottaen, niin ei kannata AP:n välittää kauheasti negatiivisesta palautteesta. Iso joukko täällä ei etsi muuta kuin ketjuja, joihin pääsee avautumaan negatiivisesti. Ja osa näistä tekee sitä jopa tiedostamattaan.

• Tykkää
Reactions: HEI!
[QUOTE="aapee";24250717]no oletkos ajatellut asiaa siltä kantilta että ehkä se uunituore anoppi tai appi ei todella halua rahojaan antaa kehitysmaan orvoille, vaan ennemmin muistaa rakasta poikaa/tytärtään ja tämän tuoretta puolisoa..[/QUOTE]

No sittenhän tuon kerjuuosaston voi jättää kutsusta kokonaan pois, jos vieraat muutenkin haluaa ja tajuaa tuoda teille rahaa?

[QUOTE="aapee";24250574]ei olis pitänyt edes kysyä, meistä se on hyvä ja meidän tyyliin sopiva - tökerö sitten ilmeisesti.. pahan mielen sai vaan tästäkin nyt sitten.[/QUOTE]

Hyvä jos sait ajattelemisen aihetta sillä todella törkeää kerjätä rahaa, kas kun et summaa laittanut kuten toisen ketjun ap:n sisko oli tehnyt :D
Jos kerran ette toivo kippoja ja kuppeja niin onko pakko laittaa koko lahjatoivetta, sehän on tietysti toive mutta ei mikään fakta että sitä pitäisi noudattaa.

Kun lisätilaa ei ole vaikka kuinka raivaa,
ei vieraidenkaan kannata nähdä lahjan suhteen vaivaa.
Älä siis tuo kulhoa, kuppia, kukkaa,
ettei mene rahat hukkaan.

Siis ajattele vähän mitä kutsuun laitatte :O
Tuohan on selkeä rahankerjuu "runo" ja koetettu muotoilla ettei teille oikeasti mikään muu siis kelpaa kuin raha,
aika loukkaavaa :(

Kerran vastaaviin nhäihin mennyt joiden kutsu oli tuollainen, en vienyt rahaa vaan vein jotain muuta, en saanut kiitoskorttia ja naurettiin selän takanakin vielä että ne ketkä ei tajunneet tuoda mitä pyydettiin sai jäädä ilman kiitoskortteja.
Sanoi vielä häissäkin että enkö laittanut kutsuun ettei meillä ollut tilaa häälahjapöydälle, arvaa kuinka tunsin myötähäpeää hääparin puolesta :O

Musta tuo oli hyvä, erilainen ja hauska! Älä turhaan ap pahoita mieltäsi, jos olette tyytyväisiä niin laittakaa noin vaan. Ja te tekopyhät, olette itsekin kuitenkin rahaa vailla häälahjaksi, kuinkahan monella on varaa laittaa kehitysmaille omaa häälahjaansa, vaikka mieli tekisikin??

[QUOTE="aapee";24250717]no oletkos ajatellut asiaa siltä kantilta että ehkä se uunituore anoppi tai appi ei todella halua rahojaan antaa kehitysmaan orvoille, vaan ennemmin muistaa rakasta poikaa/tytärtään ja tämän tuoretta puolisoa..[/QUOTE]

niin eli sä kallistut sille linjalle että lahjanantaja saa päättää mitä ja kenelle antaa?? mikä ero on sitte toivoa rahaa, kuppeja tai kippoja jne??

ja jos eivät sitten halua kunnioittaa minun toivettani ja arvosta vaikkapa kiinnostuksen kohteitani niin...ainahan voivat jättää lahjan antamatta.

voihan niitä olla anoppeja ja appeja jotka ei sitä rahaakaan halua antaa kun pariskunta vaan ryyppäisi sen eikä käyttäisi sitä mihinkään järkevään...

Ei täällä mitään tuollaista kannata edes kysyä. Aina leimataan ahneeksi ja itsekkääksi paskaksi jos kehtaa kerjätä rahaa. Mun mielestä toive rahasta lahjana ei ole kerjäämistä. Sama raha siihen roinaan meneen mitä vieraat mahdollisesti tuo lahjaksi ja kun maailma muutenkin hukkuu paskaan niin miksi ei käsitetä sitä että raha tai lahjakortit on parempi kuin ne 10 leivänpaahdinta?

Mä luulen että kun te ap miehes kanssa tuota runoa vielä mietitte ja annatte sen hautua niin huomaatte ettei ihan sovelias ole. Muotoile hiukan toisin :)

Toisaalta taas oma mielipiteeni on että lyhyestä virsi kaunis. Olen saanut elämäni aikana monta runon muotoon vängättyä kutsua eikä niistä mikään ole ollut erityisen mieleen jäävä tai edes hauska, mukava. Lukija kaivaa niistä nopeesti vaan esiin päivämäärän, kellonajan ja paikan. Sillä runolla ei juuri ole yhtään merkitystä. Mutta jos ehdottomasti se runo on siihen kutsuun saatava niin harkitkaa nyt tarkoin minkälainen. Varmasti onnistuneitakin hääkutsurunoja on, minulle ei ole sattunut yhtään.

Riimittely on ihan kiva idea, mutat tässä se on kyllä valitettavasti aika kömpelössä muodossa, rytmi on hakusessa (kokeilepas lukea ääneen, lauseparien pitäisi olla saman pituisia ja samassa rytmissä), riimit puuttuu kokonaan keskellä, lopussa on epäsointu... Hyvin sekainen vaikutelma kaiken kaikkiaan. Itse olisin vaivaantunut lukiessani tätä. Enkä nyt pura mitään agressioita niin kuin joku tuolla ehdotteli, ihan vaan totean riimeistä jotain tietävänä.

Kerran vastaaviin nhäihin mennyt joiden kutsu oli tuollainen, en vienyt rahaa vaan vein jotain muuta, en saanut kiitoskorttia ja naurettiin selän takanakin vielä että ne ketkä ei tajunneet tuoda mitä pyydettiin sai jäädä ilman kiitoskortteja.
Sanoi vielä häissäkin että enkö laittanut kutsuun ettei meillä ollut tilaa häälahjapöydälle, arvaa kuinka tunsin myötähäpeää hääparin puolesta :O

Ei hyvää päivää!!! Oikeestiko viet jotain muuta vaikka on toive ettei mitään viedä vaan lahjat rahana??!! TUO on ITSEKÄSTÄ!!!!

jos kutsussa lukee, ettei toivota kippoja tai kuppeja tai muutakaan tavaraa, mä ainakin osaan lukea jo siitä rivien välistä, että rahaa mahdollisesti toivotaan ja veisin rahaa.
eli noi kutsun kaks vikaa riviä on minusta aika turhia. osa porukkaa kun joka tapauksessa tuo ne Luhdan pyyhkeet tai Pentikin Tuikkukipon ,luki kutsussa tai ei mitään lahjaan viittaavaa.

Mun mielestä toive rahasta lahjana ei ole kerjäämistä.

Nyt kysyttiin tuosta kutsusta. Siinä kutsussa on pitkä runo, josta yli puolet keskittyy siihen, että älkää tuoko kippoja tai kuppeja, vaan tuokaa rahaa.

Kyllä se alkaa jo kerjäämistä lähennellä.

Ihan varmasti asian voi ilmaista toisinkin, fiksummasti. Kyllä aikuiset ihmiset ymmärtää, että rahaa halutaan, ei muuta. Ei sitä tarvitse rautalangasta taivuttaa kymmeneen kertaan kökköhuumorilla höystettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja tekopyhiä;24250767:
Musta tuo oli hyvä, erilainen ja hauska! Älä turhaan ap pahoita mieltäsi, jos olette tyytyväisiä niin laittakaa noin vaan. Ja te tekopyhät, olette itsekin kuitenkin rahaa vailla häälahjaksi, kuinkahan monella on varaa laittaa kehitysmaille omaa häälahjaansa, vaikka mieli tekisikin??

Meilläpä ei ollutkaan mitään lahjatoivetta ;)
Jotkut kysy mitä toivomme kun ilmottautui juhliin, sanoimme että saa ihan vapaasti itse tuoda mitä haluaa mutta toiveemme olisi että mahdollisimman moni pääsee juhlimaan meidän kanssamme ja itse lahja ei todellakaan ole tärkeä ja sen takia ei kannata juhlista pois jäädä.

Ihan hyvä, kutsun saaja tajuaa, ettei raahaa lahjaksi mitään vateja.
Mutta tuon lopun jättäisin pois, eli laita kutsu muuten noin, mutta jätä pois tuo
"Siispä saahan toiveemme näin kutsussa lukea,
lahjan voi pieneen kuoreen sulkea."

Minusta se kuulostaa kerjäämiseltä. Saatte varmasti rahaa muutenkin, kukaan tuskin tulee juhliin lahjatta.

[QUOTE="mii";24250806]Ei hyvää päivää!!! Oikeestiko viet jotain muuta vaikka on toive ettei mitään viedä vaan lahjat rahana??!! TUO on ITSEKÄSTÄ!!!![/QUOTE]

Itsekästä on kerjätä rahaa käsi ojossa ;) Toive on toive ei käsky, TÖRPPÖ.

Seitsemän vuotta yhdessä matkaa taitettu
ja suloinen lapsikin maailmaan laitettu...

Niinpä meillä on ilo kutsua teidät jännittämään, sanovatko
***** ******** & *** *******
toisilleen tahdon ****** kirkossa
10.12.2011 kello 15:00.
Kirkkotilaisuuden jälkeen jatkamme juhlaa,
joka tapauksessa ****-*******.

Halutessanne voitte muistaa kuorella pienellä
tai roppakaupalla hyvällä mielellä"

Meilläpä ei ollutkaan mitään lahjatoivetta ;)
Jotkut kysy mitä toivomme kun ilmottautui juhliin, sanoimme että saa ihan vapaasti itse tuoda mitä haluaa mutta toiveemme olisi että mahdollisimman moni pääsee juhlimaan meidän kanssamme ja itse lahja ei todellakaan ole tärkeä ja sen takia ei kannata juhlista pois jäädä.

tää on hyvä!! osoittaa fiksuutta ja hyvää makua!11

Alkuperäinen kirjoittaja oisko näin?;24250832:
Seitsemän vuotta yhdessä matkaa taitettu
ja suloinen lapsikin maailmaan laitettu...

Niinpä meillä on ilo kutsua teidät jännittämään, sanovatko
***** ******** & *** *******
toisilleen tahdon ****** kirkossa
10.12.2011 kello 15:00.
Kirkkotilaisuuden jälkeen jatkamme juhlaa,
joka tapauksessa ****-*******.

Halutessanne voitte muistaa kuorella pienellä
tai roppakaupalla hyvällä mielellä"

Mun mielestä tää on hyvä!