A
"aapee"
Vieras
kyllä hankin paljonkin ihan itsekkäästi itselleni,...mutta en toisten vaan omilla rahoillanisiis minusta se että joku haluaa antaa minulle lahjan ei ole määrättävissäni mitä sen lahjan pitää olla...sillon se ei ole lahja... Lahjanantaja saa itse päättää mitä lahjaksi haluaa antaa jos ylipäätään haluaa jotain antaa.
sitten jos sanon, että elkää tuoko mulle vaan antakaa hyväntekeväisyyteen niin minun ei tartte tietää antoiko ja mitä antoi.
minusta on vaan tökeröä sanoa toiselle, että joo mulle kelpaa lahjaksi se ja se, mutta ei tämä tai tuo... Sitten jos minä en välitä saamastani lahjasta niin ainahan mä voin kohteliaasti kiittää siitä että hän ajatteli minua sitä hankkiessaan...ja pistää vaikka kierrätykseen sen...
no oletkos ajatellut asiaa siltä kantilta että ehkä se uunituore anoppi tai appi ei todella halua rahojaan antaa kehitysmaan orvoille, vaan ennemmin muistaa rakasta poikaa/tytärtään ja tämän tuoretta puolisoa..