L
LL
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja LL:Millä kiireellisyysluokituksella lähettävä lääkäri oli sut laittanut eteenpäin? Ja miksi et ottaut häneen yhteyttä ja pyytänyt kyselemään kiirehtimistä, tai soittamaan polille. Niin potilaat yleensä tekee. Oon samaa mieltä että on sullakin mennyt roolit pikkuisen sekaisin, "pelkkä" potilas ei mene katselemaan ajanvarauksia.
En tiedä kiirellisysluokkaa, mutta tilanne oli muuttunut. Ja olisi sihteeri voinut heti sanoa, että jos tilanne muuttunut, hae kiirehtimislähete. Sen olisin tehnyt ja olisin voittanut suoraan ajassa monta viikkoa kuin odotella olematonta aikaa, jota ei koskaan tule. Ja miksi olisin hakenut kiirehtimislähetteen tässä tapauksessa, koska minun annettiin ymmärtää ettei vapaita aikoja ole eikä tule.
Meillä on vähän eri käytäntö eikä meillä pallotella potilaita hakemaan heti kiirehtimislähetettä vaan viesti kulkee hyvin hoitajan/ sihteerin välityksellä.
Mun mielestä tää nyt on muutenkin vähän sivuavaa asiaa tässä, soitteleehan monet potilaatkin asioistaan ja tilanteestaan suoraan hoidettavaan yksikköön eikä silloin sihteeri kuulu valehdella ja osatonhoitajan soitella potilaalle sättiäkseen.
ja kyllä nyt Suomen maassa jokaisella potilaalla on oikeus soittaa häntä hoitavalle lääkärille, siitä ei yksikään sihteeri tai hoitaja päätä. Lääkäri päättää itse ottaako puhelua itse vastaan vai mitä tekee.
En mä sanonutkaan ettet olis saanut soittaa lääkärille. Enkä sitäkään että hoitajan tai sihteerin käytös olisi mitenkään puolusteltavissa. Älä nyt siitäkin kilareita vedä.
Ihmettelen vaan kun itekin hoitaja olet, että miksi haluat ehdoin tahdoin tehdä tilanteen itellesi hankalammaksi. Jos kerran sihteerikkö on tympeä niin miksi tapella hänen kanssaan, kun olisit saanut yhdellä soitolla ehkä hoidettua asian ilman valitusrumbaa. On ihan eri soittaako lääkäri polille ja sanoo että voisittekos nopeuttaa asiaa, vai soittaako sinne potilas. Niin se vaan on, tyly totuus.