Mitä mieltä tällaisesta toiminnasta (potilasasiaa)?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En käsitä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Millä kiireellisyysluokituksella lähettävä lääkäri oli sut laittanut eteenpäin? Ja miksi et ottaut häneen yhteyttä ja pyytänyt kyselemään kiirehtimistä, tai soittamaan polille. Niin potilaat yleensä tekee. Oon samaa mieltä että on sullakin mennyt roolit pikkuisen sekaisin, "pelkkä" potilas ei mene katselemaan ajanvarauksia.

En tiedä kiirellisysluokkaa, mutta tilanne oli muuttunut. Ja olisi sihteeri voinut heti sanoa, että jos tilanne muuttunut, hae kiirehtimislähete. Sen olisin tehnyt ja olisin voittanut suoraan ajassa monta viikkoa kuin odotella olematonta aikaa, jota ei koskaan tule. Ja miksi olisin hakenut kiirehtimislähetteen tässä tapauksessa, koska minun annettiin ymmärtää ettei vapaita aikoja ole eikä tule.
Meillä on vähän eri käytäntö eikä meillä pallotella potilaita hakemaan heti kiirehtimislähetettä vaan viesti kulkee hyvin hoitajan/ sihteerin välityksellä.

Mun mielestä tää nyt on muutenkin vähän sivuavaa asiaa tässä, soitteleehan monet potilaatkin asioistaan ja tilanteestaan suoraan hoidettavaan yksikköön eikä silloin sihteeri kuulu valehdella ja osatonhoitajan soitella potilaalle sättiäkseen.
ja kyllä nyt Suomen maassa jokaisella potilaalla on oikeus soittaa häntä hoitavalle lääkärille, siitä ei yksikään sihteeri tai hoitaja päätä. Lääkäri päättää itse ottaako puhelua itse vastaan vai mitä tekee.

En mä sanonutkaan ettet olis saanut soittaa lääkärille. Enkä sitäkään että hoitajan tai sihteerin käytös olisi mitenkään puolusteltavissa. Älä nyt siitäkin kilareita vedä.

Ihmettelen vaan kun itekin hoitaja olet, että miksi haluat ehdoin tahdoin tehdä tilanteen itellesi hankalammaksi. Jos kerran sihteerikkö on tympeä niin miksi tapella hänen kanssaan, kun olisit saanut yhdellä soitolla ehkä hoidettua asian ilman valitusrumbaa. On ihan eri soittaako lääkäri polille ja sanoo että voisittekos nopeuttaa asiaa, vai soittaako sinne potilas. Niin se vaan on, tyly totuus.
 
niin no. mulla ei ole mitään yhteyksiä paikalliseen lääkärikeskukseen. Olen asionut siellä monesti 2 vuotiaan lapseni kanssa. Olen saanut aikoja esim. valohoitoon jopa samalle päivälle, jos tilanne on ollut kestämätön. Eli oletan, että ne käytämättömät ajat on tarkoitettu nimenoman päivystystapauksiin. Itsekäs varmaan olen, mutta oletan, että lapseni saa akuuttiin vaivaan hoitoa ennen aikuisia ihmisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Millä kiireellisyysluokituksella lähettävä lääkäri oli sut laittanut eteenpäin? Ja miksi et ottaut häneen yhteyttä ja pyytänyt kyselemään kiirehtimistä, tai soittamaan polille. Niin potilaat yleensä tekee. Oon samaa mieltä että on sullakin mennyt roolit pikkuisen sekaisin, "pelkkä" potilas ei mene katselemaan ajanvarauksia.

En tiedä kiirellisysluokkaa, mutta tilanne oli muuttunut. Ja olisi sihteeri voinut heti sanoa, että jos tilanne muuttunut, hae kiirehtimislähete. Sen olisin tehnyt ja olisin voittanut suoraan ajassa monta viikkoa kuin odotella olematonta aikaa, jota ei koskaan tule. Ja miksi olisin hakenut kiirehtimislähetteen tässä tapauksessa, koska minun annettiin ymmärtää ettei vapaita aikoja ole eikä tule.
Meillä on vähän eri käytäntö eikä meillä pallotella potilaita hakemaan heti kiirehtimislähetettä vaan viesti kulkee hyvin hoitajan/ sihteerin välityksellä.

Mun mielestä tää nyt on muutenkin vähän sivuavaa asiaa tässä, soitteleehan monet potilaatkin asioistaan ja tilanteestaan suoraan hoidettavaan yksikköön eikä silloin sihteeri kuulu valehdella ja osatonhoitajan soitella potilaalle sättiäkseen.
ja kyllä nyt Suomen maassa jokaisella potilaalla on oikeus soittaa häntä hoitavalle lääkärille, siitä ei yksikään sihteeri tai hoitaja päätä. Lääkäri päättää itse ottaako puhelua itse vastaan vai mitä tekee.

En mä sanonutkaan ettet olis saanut soittaa lääkärille. Enkä sitäkään että hoitajan tai sihteerin käytös olisi mitenkään puolusteltavissa. Älä nyt siitäkin kilareita vedä.

Ihmettelen vaan kun itekin hoitaja olet, että miksi haluat ehdoin tahdoin tehdä tilanteen itellesi hankalammaksi. Jos kerran sihteerikkö on tympeä niin miksi tapella hänen kanssaan, kun olisit saanut yhdellä soitolla ehkä hoidettua asian ilman valitusrumbaa. On ihan eri soittaako lääkäri polille ja sanoo että voisittekos nopeuttaa asiaa, vai soittaako sinne potilas. Niin se vaan on, tyly totuus.

Mä en ole tapellut sihteerin kanssa enkä valittanut minnekään. Oh se itse soitti mulle, en ollut kenellekään asiasta valittanut. Mutta nyt aion, ja yh: lle menee potilasvalitus.
Ja sihteeri saa mun puolesta olla ihan niin tympeä kuin häntä itseään huvittaa, mutta valtuuksiaan hän ei voi ylittää. Eli olla päättämättä näyttää papereitani lääkärille.
Ja vielä siihen kun joku ihmetteli, miksen ollut edes antanut sihteerille mahdollisuustta kertoa asiasta lääkärille, niin jos olin jo pari kertaa soittanut ja pyytänyt kiirehtimään aikaa, niin mitä se sitten oli jos ei mahdollisuuden antamista. Sitä hän ei kuitenkaan koskaan tehnyt. Hän ei tehnyt yhtään mitään!
 
Niin ja ihmettelen suuresti tuota oh: n käytöstä. Todella epäammattimaista vaikka olisin pyytänyt ottamaankin yhteyttä (mitä en siis ollut). Tulee mieleen, että koska sihteeri tajusi jääneensä työnsä laiminlyönnistä kiinni, hän on tietty yrittänyt kaikin tavoin pelastaa nahkansa... eli muuttelemalla totuutta tyyliin "se hoitaja vaati mun vaihtamaan aikaa vaikken voi asialle mitään" tms.
Mutta vaikka työntekijä syyttäisikin asiakasta ei pomon ole ammattimaista lähteä ensitöikseen sättimislinjalle ottaessaan asiakkaaseen/ potilaaseen yhteyden vaan olla puolueeton kuuntelija.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
niin no. mulla ei ole mitään yhteyksiä paikalliseen lääkärikeskukseen. Olen asionut siellä monesti 2 vuotiaan lapseni kanssa. Olen saanut aikoja esim. valohoitoon jopa samalle päivälle, jos tilanne on ollut kestämätön. Eli oletan, että ne käytämättömät ajat on tarkoitettu nimenoman päivystystapauksiin. Itsekäs varmaan olen, mutta oletan, että lapseni saa akuuttiin vaivaan hoitoa ennen aikuisia ihmisiä.

Et tainnut lukea aiempia viestejäni eli kiireajat oli erikseen ja niitä (kin) oli runsaasti vapaana.
 
Onpa uskomattoman kuuloinen juttu! Mun mielestä ap ei ole tehnyt mitään väärää, mutta sihteeri taisi hermostua kun jäi kiinni valhtelusta ja alkoi sitten osastonhoitajalle sepittämään omia juttujaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Millä kiireellisyysluokituksella lähettävä lääkäri oli sut laittanut eteenpäin? Ja miksi et ottaut häneen yhteyttä ja pyytänyt kyselemään kiirehtimistä, tai soittamaan polille. Niin potilaat yleensä tekee. Oon samaa mieltä että on sullakin mennyt roolit pikkuisen sekaisin, "pelkkä" potilas ei mene katselemaan ajanvarauksia.

En tiedä kiirellisysluokkaa, mutta tilanne oli muuttunut. Ja olisi sihteeri voinut heti sanoa, että jos tilanne muuttunut, hae kiirehtimislähete. Sen olisin tehnyt ja olisin voittanut suoraan ajassa monta viikkoa kuin odotella olematonta aikaa, jota ei koskaan tule. Ja miksi olisin hakenut kiirehtimislähetteen tässä tapauksessa, koska minun annettiin ymmärtää ettei vapaita aikoja ole eikä tule.
Meillä on vähän eri käytäntö eikä meillä pallotella potilaita hakemaan heti kiirehtimislähetettä vaan viesti kulkee hyvin hoitajan/ sihteerin välityksellä.

Mun mielestä tää nyt on muutenkin vähän sivuavaa asiaa tässä, soitteleehan monet potilaatkin asioistaan ja tilanteestaan suoraan hoidettavaan yksikköön eikä silloin sihteeri kuulu valehdella ja osatonhoitajan soitella potilaalle sättiäkseen.
ja kyllä nyt Suomen maassa jokaisella potilaalla on oikeus soittaa häntä hoitavalle lääkärille, siitä ei yksikään sihteeri tai hoitaja päätä. Lääkäri päättää itse ottaako puhelua itse vastaan vai mitä tekee.

En mä sanonutkaan ettet olis saanut soittaa lääkärille. Enkä sitäkään että hoitajan tai sihteerin käytös olisi mitenkään puolusteltavissa. Älä nyt siitäkin kilareita vedä.

Ihmettelen vaan kun itekin hoitaja olet, että miksi haluat ehdoin tahdoin tehdä tilanteen itellesi hankalammaksi. Jos kerran sihteerikkö on tympeä niin miksi tapella hänen kanssaan, kun olisit saanut yhdellä soitolla ehkä hoidettua asian ilman valitusrumbaa. On ihan eri soittaako lääkäri polille ja sanoo että voisittekos nopeuttaa asiaa, vai soittaako sinne potilas. Niin se vaan on, tyly totuus.

Mä en ole tapellut sihteerin kanssa enkä valittanut minnekään. Oh se itse soitti mulle, en ollut kenellekään asiasta valittanut. Mutta nyt aion, ja yh: lle menee potilasvalitus.
Ja sihteeri saa mun puolesta olla ihan niin tympeä kuin häntä itseään huvittaa, mutta valtuuksiaan hän ei voi ylittää. Eli olla päättämättä näyttää papereitani lääkärille.
Ja vielä siihen kun joku ihmetteli, miksen ollut edes antanut sihteerille mahdollisuustta kertoa asiasta lääkärille, niin jos olin jo pari kertaa soittanut ja pyytänyt kiirehtimään aikaa, niin mitä se sitten oli jos ei mahdollisuuden antamista. Sitä hän ei kuitenkaan koskaan tehnyt. Hän ei tehnyt yhtään mitään!
teillä on sama systeemi kuin muualla niin sekä sinun että ystäväsi käynnit näkyy kyllä -ja ellei teillä ole joka oikeuksia/muuta kuin henk.koht etuiluntarve ja uteliaisuus mennä lukemaan toisten osastojen ajanvarauslistoja niin kannattaa ehdottomasti valittaa. Saatte vähintään huomautuksen ja toivottavasti kohdallanne otetaan lainmukaiset ankarammat sanktiot käyttöön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikäli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Millä kiireellisyysluokituksella lähettävä lääkäri oli sut laittanut eteenpäin? Ja miksi et ottaut häneen yhteyttä ja pyytänyt kyselemään kiirehtimistä, tai soittamaan polille. Niin potilaat yleensä tekee. Oon samaa mieltä että on sullakin mennyt roolit pikkuisen sekaisin, "pelkkä" potilas ei mene katselemaan ajanvarauksia.

En tiedä kiirellisysluokkaa, mutta tilanne oli muuttunut. Ja olisi sihteeri voinut heti sanoa, että jos tilanne muuttunut, hae kiirehtimislähete. Sen olisin tehnyt ja olisin voittanut suoraan ajassa monta viikkoa kuin odotella olematonta aikaa, jota ei koskaan tule. Ja miksi olisin hakenut kiirehtimislähetteen tässä tapauksessa, koska minun annettiin ymmärtää ettei vapaita aikoja ole eikä tule.
Meillä on vähän eri käytäntö eikä meillä pallotella potilaita hakemaan heti kiirehtimislähetettä vaan viesti kulkee hyvin hoitajan/ sihteerin välityksellä.

Mun mielestä tää nyt on muutenkin vähän sivuavaa asiaa tässä, soitteleehan monet potilaatkin asioistaan ja tilanteestaan suoraan hoidettavaan yksikköön eikä silloin sihteeri kuulu valehdella ja osatonhoitajan soitella potilaalle sättiäkseen.
ja kyllä nyt Suomen maassa jokaisella potilaalla on oikeus soittaa häntä hoitavalle lääkärille, siitä ei yksikään sihteeri tai hoitaja päätä. Lääkäri päättää itse ottaako puhelua itse vastaan vai mitä tekee.

En mä sanonutkaan ettet olis saanut soittaa lääkärille. Enkä sitäkään että hoitajan tai sihteerin käytös olisi mitenkään puolusteltavissa. Älä nyt siitäkin kilareita vedä.

Ihmettelen vaan kun itekin hoitaja olet, että miksi haluat ehdoin tahdoin tehdä tilanteen itellesi hankalammaksi. Jos kerran sihteerikkö on tympeä niin miksi tapella hänen kanssaan, kun olisit saanut yhdellä soitolla ehkä hoidettua asian ilman valitusrumbaa. On ihan eri soittaako lääkäri polille ja sanoo että voisittekos nopeuttaa asiaa, vai soittaako sinne potilas. Niin se vaan on, tyly totuus.

Mä en ole tapellut sihteerin kanssa enkä valittanut minnekään. Oh se itse soitti mulle, en ollut kenellekään asiasta valittanut. Mutta nyt aion, ja yh: lle menee potilasvalitus.
Ja sihteeri saa mun puolesta olla ihan niin tympeä kuin häntä itseään huvittaa, mutta valtuuksiaan hän ei voi ylittää. Eli olla päättämättä näyttää papereitani lääkärille.
Ja vielä siihen kun joku ihmetteli, miksen ollut edes antanut sihteerille mahdollisuustta kertoa asiasta lääkärille, niin jos olin jo pari kertaa soittanut ja pyytänyt kiirehtimään aikaa, niin mitä se sitten oli jos ei mahdollisuuden antamista. Sitä hän ei kuitenkaan koskaan tehnyt. Hän ei tehnyt yhtään mitään!
teillä on sama systeemi kuin muualla niin sekä sinun että ystäväsi käynnit näkyy kyllä -ja ellei teillä ole joka oikeuksia/muuta kuin henk.koht etuiluntarve ja uteliaisuus mennä lukemaan toisten osastojen ajanvarauslistoja niin kannattaa ehdottomasti valittaa. Saatte vähintään huomautuksen ja toivottavasti kohdallanne otetaan lainmukaiset ankarammat sanktiot käyttöön.

Mikäs toi nyt oikein oli?? Mä en ole ensinnäkään mitään etuillut tai itse itselleni aikaa varannut!
 
voi piru ja mä kun olen ollut niinkin julkea että olen laittanut hoitavalle lääkärille sähköpostiakin ja soittanut "ilman lupaa" :D juu ja en ole minkään sortin hoitaja itse=)

kyllä se niin on että jos keskussairaalassa haluaa hoitoa säädyllisessä ajassa niin siitä on tapeltava. mulla on tosin kokemuksia vain HYKSistä, joten muista en tiedä, mutta ite oon saanu välillä kovastikin riidellä että olen saanut lääkäriaikoja, toimenpideaikoja, ettei lähetetä takas kaupungin puolelle, josta lähetetty HYKSiin kun eivät malmilla mitään tajunneet jne.
 
Jos kaikki rupeis soitteleen suoraan lääkärille ja päättämään mikä oma kiirellisyysluokka on niin sittenhän pulassa oltais. Ikinä en omaa sairaanhoitajan asemaani käyttäisi tuollatavalla väärin. Sinä olet toiminut omilla säännöilläsi ja käyttäny esim. sitä että näät ne ajanvarauskirjat niin väärin. Sanktiota voi olla luvassa ja se on luultavasti tulossa sun suuntaan,tietty tämä on vain minun arvailua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Jos kaikki rupeis soitteleen suoraan lääkärille ja päättämään mikä oma kiirellisyysluokka on niin sittenhän pulassa oltais. Ikinä en omaa sairaanhoitajan asemaani käyttäisi tuollatavalla väärin. Sinä olet toiminut omilla säännöilläsi ja käyttäny esim. sitä että näät ne ajanvarauskirjat niin väärin. Sanktiota voi olla luvassa ja se on luultavasti tulossa sun suuntaan,tietty tämä on vain minun arvailua.

Voi kuule ystävä rakas, mä en ole omaa kiireellisyyttäni muuttanut vaan soitin sihteerille pariin otteeseen voiko sitä muuttaa. Kun hän ei laittanut edes asiaa vireille, soitin lääkärille, joka laittoi heti kiireajan ensiviikolle. Lääkäri sen kiirellisyyden muutti!
Onko lääkärille soittaminen sanktion arvoinen asia? Onko se rikos?? Ajanvarauskirjat nyt nään pakostakin työni puolesta, siitäkään ei voida sanktiota antaa.
Eli mikä mun rikos on??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Jos kaikki rupeis soitteleen suoraan lääkärille ja päättämään mikä oma kiirellisyysluokka on niin sittenhän pulassa oltais. Ikinä en omaa sairaanhoitajan asemaani käyttäisi tuollatavalla väärin. Sinä olet toiminut omilla säännöilläsi ja käyttäny esim. sitä että näät ne ajanvarauskirjat niin väärin. Sanktiota voi olla luvassa ja se on luultavasti tulossa sun suuntaan,tietty tämä on vain minun arvailua.

Voi kuule ystävä rakas, mä en ole omaa kiireellisyyttäni muuttanut vaan soitin sihteerille pariin otteeseen voiko sitä muuttaa. Kun hän ei laittanut edes asiaa vireille, soitin lääkärille, joka laittoi heti kiireajan ensiviikolle. Lääkäri sen kiirellisyyden muutti!
Onko lääkärille soittaminen sanktion arvoinen asia? Onko se rikos?? Ajanvarauskirjat nyt nään pakostakin työni puolesta, siitäkään ei voida sanktiota antaa.
Eli mikä mun rikos on??

En puhunut rikoksesta vaan eettisestä oikeastaan moraalisesta vääryydestä. Siis jos kaikki potilaat rupeis soitteleen lääkärille ja sanois että "mä olen kyllä kiireellisempi" ja lääkäri muuttais sen niin kohta kaikki ois kiirellisyysluokkaa A ja poli olis tukossa. Sihteerin on jätettävä vaipaita aikoja ihmisille joilla on todellinen kiirellisyystarve,valitettavasti sun vaivasi on epämukava ja aiheuttaa tuskaa,mutta ei luultavasti kiirellisin mitä voi olla ihotaudeissa. Se että sinä katsot niitä varauskirjoja oman hyödyn takia,vaikka sinulla on oikeus ne nähdä on MORAALISESTI väärin,sillä ei tavankaan potilas niitä nää. Puhut että sinua pitäisi kohdella kui potilasta mutta olet käyttäny hoitajan asemaasi ottaessasi selvä ajoista ja soittaessasi lääkärille. Lääkäri tekee kiirellisyysluokituksen eli sun tapauksessasi se työterveys..sitten se menee sinne polille jossa sulle annetaan sen kiirellisyysluokituksen mukaan aika ja sitten pääset lääkärille näin se menee. Ja ihan vertauksen vuoksi mummoni jonka oikea jalka ei liiku kun nivel on lukossa..niin hän pääsee 6kk päästä kirurgian polille..ja varmaan on vittumaista olla ja elää..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Jos kaikki rupeis soitteleen suoraan lääkärille ja päättämään mikä oma kiirellisyysluokka on niin sittenhän pulassa oltais. Ikinä en omaa sairaanhoitajan asemaani käyttäisi tuollatavalla väärin. Sinä olet toiminut omilla säännöilläsi ja käyttäny esim. sitä että näät ne ajanvarauskirjat niin väärin. Sanktiota voi olla luvassa ja se on luultavasti tulossa sun suuntaan,tietty tämä on vain minun arvailua.

Voi kuule ystävä rakas, mä en ole omaa kiireellisyyttäni muuttanut vaan soitin sihteerille pariin otteeseen voiko sitä muuttaa. Kun hän ei laittanut edes asiaa vireille, soitin lääkärille, joka laittoi heti kiireajan ensiviikolle. Lääkäri sen kiirellisyyden muutti!
Onko lääkärille soittaminen sanktion arvoinen asia? Onko se rikos?? Ajanvarauskirjat nyt nään pakostakin työni puolesta, siitäkään ei voida sanktiota antaa.
Eli mikä mun rikos on??

En puhunut rikoksesta vaan eettisestä oikeastaan moraalisesta vääryydestä. Siis jos kaikki potilaat rupeis soitteleen lääkärille ja sanois että "mä olen kyllä kiireellisempi" ja lääkäri muuttais sen niin kohta kaikki ois kiirellisyysluokkaa A ja poli olis tukossa. Sihteerin on jätettävä vaipaita aikoja ihmisille joilla on todellinen kiirellisyystarve,valitettavasti sun vaivasi on epämukava ja aiheuttaa tuskaa,mutta ei luultavasti kiirellisin mitä voi olla ihotaudeissa. Se että sinä katsot niitä varauskirjoja oman hyödyn takia,vaikka sinulla on oikeus ne nähdä on MORAALISESTI väärin,sillä ei tavankaan potilas niitä nää. Puhut että sinua pitäisi kohdella kui potilasta mutta olet käyttäny hoitajan asemaasi ottaessasi selvä ajoista ja soittaessasi lääkärille. Lääkäri tekee kiirellisyysluokituksen eli sun tapauksessasi se työterveys..sitten se menee sinne polille jossa sulle annetaan sen kiirellisyysluokituksen mukaan aika ja sitten pääset lääkärille näin se menee. Ja ihan vertauksen vuoksi mummoni jonka oikea jalka ei liiku kun nivel on lukossa..niin hän pääsee 6kk päästä kirurgian polille..ja varmaan on vittumaista olla ja elää..

No edelleen painotan, että kiireaikojakin oli runsaasti tavallisten vastaanottoaikojen lisäksi joten en ole etuillut ketään enkä mitään!! Enkä varsinkaan vienyt aikoja muilta. Tavassani toimia ei ole mitään moraalisesti väärin, sanopa sitten sama mummollesi joka soittaa sitä kiireaikaa sairaalaan/ suoraan lääkärille...
Enkä mä todellakaan ole käyttänyt hoitajan asemaani soittaessani lääkärille, kuka tahansa saa soittaa lääkärille! Eri asia on haluaako lääkäri keskustella siitä tässä ja nyt.
Eli mikä tässä on ongelma?? Mun kohdaltani? Omituista että keskityt minuun vaikka sihteri ylittää valtuuksiaan... ja oh käyttäytyy epäammattimaisesti.
 
Kyllä niitä kiire aikojakin saa kyllä olla reilusti. Kyllä monesti on,että tulee monta rintakipusta tai tapaturma tapausta samalle päivälle(tai illalle)
Ja jos jokaiselta potilaalta kysyttäs että kenelle pitää laittaa kiireellisenä lähete niin 90% sanois että mulleppa tietenkin ja todellisuudessa ehkä vain noin puolella on todellisuudessa kiireellinen asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Kyllä niitä kiire aikojakin saa kyllä olla reilusti. Kyllä monesti on,että tulee monta rintakipusta tai tapaturma tapausta samalle päivälle(tai illalle)
Ja jos jokaiselta potilaalta kysyttäs että kenelle pitää laittaa kiireellisenä lähete niin 90% sanois että mulleppa tietenkin ja todellisuudessa ehkä vain noin puolella on todellisuudessa kiireellinen asia.

No lääkärihän kiireisti heti aikaa, joten mitä epäselvää tässä on. Ajan nopeuttaminen oli lääkärin päätös, sitä sinun on turha kritisoida!
Niin ja mitä ihotautipoleihin (ja muihin AJANVARAUSpoleihin tulee), siellä ei hoideta mitään akuutteja tapaturmia tai akuutteja rintakipuja. Ne kuuluu päivystykseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
et sinäkään muuten oikein tehnyt jos olet mennyt hoitajana katsomaan varauskirjoja. Laitat itsesi tietyssä tilanteessa hoitajaksi (eli katselet varauskirjoja ) Ja sitten kun sinulle soitetaan niin oletkin muuttunut potilaaksi. Kummatkin toimineet väärin.

Näin minäkin ajattelen, hoitaja itsekin...
 

Yhteistyössä