Mitä ajattelette tällaisesta toiminnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kysyn siksi, että usein käy niin että tuijottaa vain puita kun pitäisi nähdä koko metsä.

Ehdotin että vuokrattaisiin matkailuauto viikoksi ja vietäisiin lapset (3v ja 5v) unohtumattomalle kesälomareissulle vaikka Naantaliin tai Powerparkkiin ym. mihin nyt sitten ajeltaisiin viikon aikana. Tuli 10 minuutin sepustus siitä, kuinka HÄN ei ainakaan aja metriäkään ja asuntoauto on aivan kamala ja helpommalla pääsee kun vaan ottaa hotellin jne. Mutta mieluusti olisi kyllä kotona.

Sanoin että lähden alennusostoksille puutarhamyymälään. Kommentti oli että et osta yhtäkään kukkasta eikä mihinkään perusteta mitään kukkapenkkiä. Kysyin syytä tälle. "vaikea ajaa ruohonleikkuria" (huono syy koska molemmat leikkaavat nurmikkoa, koska ajettavalla ei kaikkiin tontin nurkkiin edes pääse).

Teen työtä, jossa on kuulemma "epäsäännölliset työajat" . Pitäisi katsoa 8-16 työ. Palasin vastikään takaisin työelämään täysipäiväisesti ja mies ilmeisesti tottui siihen, että olin suurimman osan ajasta kotona. Nyt pitäisi heittää uralle ja urakehitykselle hyvästit ja katsoa toinen työpaikka, missä ajat olisivat 8-16 tai 9-17.

Tuntuu että kaikkiin _minun_ juttuihin kommentointi on aina EI tai ei käy tai muuten vain kielteinen. Kuinka pitkälle tällainen on "normaalia"?

Kasvata munat! Miks te akat ootte ukkojenne kynnysmattoja? Minä olin narsistin kanssa vuosia, enkä kyllä silloinkaan alistunut ihan kaikkeen, kunnes ne munatkin lopulta löyty ja sanoin soronoo. Henki kyllä oli herkässä, ennen kun pääsin muuttamaan, mutta sen jälkeen ei yksikään äijä ole tullut enää mun elämääni pilaamaan, eikä sanomaan, miten mun kuuluu olla tai mitä saa tehdä.

Kasvata munat! Miks te akat ootte ukkojenne kynnysmattoja? Minä olin narsistin kanssa vuosia, enkä kyllä silloinkaan alistunut ihan kaikkeen, kunnes ne munatkin lopulta löyty ja sanoin soronoo. Henki kyllä oli herkässä, ennen kun pääsin muuttamaan, mutta sen jälkeen ei yksikään äijä ole tullut enää mun elämääni pilaamaan, eikä sanomaan, miten mun kuuluu olla tai mitä saa tehdä.
Oot heikkona jännämiehiin.

Sama täällä.

Tässä on pointtia.
Jos haluatte reissuun matkailuautolla, niin hommaa se. Kait tuota itse osaat ajaa sitä, anna miehen urputtaa auton peräosassa. Tai jos se on ylitsepääsemätön sijoitus, niin hanki hotellista huoneet sulle ja lapsille, jääköön mies kotiin kerran se mieluista on.

Mitä tulee kukkiin ja mahd. kukkapenkkiin, niin hanki ja tee itse. Hittojako kaikista asioista vääntämään. Itse en olis edes kertonut ostosreissusta.

Työajoista tuskin voit itse päättää, joten se on voivoi. Jos miehes on ns. sisäloinen, niin potku persiille ja ukko töihin. Jos miehes on muutoin vain kädetön eikä osaa tehdä kotihommia, kun itse olet liian hyvin passannut, niin potku persiille ja ukko hommiin. Saisit kyllä potkaista itteäskin persauksille, mitäs passasit.

Ja todellakin. Hanki munat. Vaikka yhdessä elättekin, niin sulla on oma elämäsi ja omat haluamiset myös.

Matkailuauto on kyllä vähän sellainen juttu, että sen pitää olla yhteinen päätös. Se on ihan paska loma, jos ei halua sitä. Ja se vuokra on kyllä niin kallis, että melkein se oma auto ja hotellit on parempi. Varsinkin jos meinaa kiertää. Oikeastihan matkailuauton ideana on ajaa se johonkin parkkiin ja nauttia siitä paikasta pari päivää. Vähän niin kuin kesämökki, jonka voi sitten siirtää seuraavaan paikkaan.

Kukkien suhteen mies on vaan väärässä eikä moista tarvitse kuunnella. Ostat ne kukat ja sillä hyvä. Mököttäköön niistä sitten, jos katsoo sen arvoiseksi, mutta ei varmaan loppupeleissä katso kuitenkaan. Ei kaikesta änkyröinnistä tarvitse välittää, vaan pitää osata itsekin vähän lukea peliä. Siis käänteisesti sama asia kuin jos puolisona on joku kaikesta innostuva tyyppi. Antaa sen touhuta ja osallistuu itse sen verran kuin jaksaa. Pysyy rauha maassa.

Työajat ovat tietenkin jokaisen perheen oma asia, mutta onhan se totta että ne olisi parempi saada sovitettua yhteen parhaalla mahdollisella tavalla. Onko miehellä ihan ajatustakin vai onko se vaan änkyröintiä? Jos sitä kyrsii se, että pitää katsoa lasten perään, niin se on vähän voi-voi. Sellaista se elämä on.

Juurikin tuon takia minä ja tytär reissataan kaksin ja junalla pääsee ihan mihin ikinä haluaa. Kohteissa on kyllä ollu hyvät julkiset kulku yhteydet ja hauskaa on ollut joka kerta tyttären kanssa.

Mä en lupaa istuttamiselle kysele ja tänäkin vuonna parveke täynnä salaattia monessa astiassa ja kiinanruohosipulia. Jos häntä haittaa niin käyköön Kessun polttaa ulkona niin ei ongelmia ei pitäis olla.

Lähe lasten kanssa keskenään reissuun ja voin taata että varmasti on hauskaa. Nuo kaksin tehdyt reissut aloitettiin jo silloin kun tytär oli vauva. Nyt tytär on esiteini ja meillä on todella, todella läheiset välit ja voidaan yhdessä puhua aivan kaikesta. Tytär on mun tytär, mutta myös mun paras ystäväni ja on ollut jännää huomata että olemme hyvin, hyvin samankaltaisia todella monissa asioissa.
Rohkeesti vaan, voin kertoa että tekee hyvää liikkua välillä ilman miestäkin. Katsotte hauskoja paikkakuntia missä on lapsille toimintaa ja näin saat sen aikana tuulettaa omaa päätäsi ja ajatuksia, irtautua arjesta ja olla vaan. Samalla lähennyt lapsiesi kanssa valtavasti ja se antaa paljon ☺

Yhteistyössä