En mä ota noihin juhlien järjestämiseen kantaa, omat vanhempani eivät välittäneet juhlien järjestämisestä (ja ihan itse olen esim tehnyt mun ylppäreiden tarjottavat). Lastenjuhlat ovat muutenkin vähän eri kaliiberia, siinä mielessä että juhla järjestetään jonkun sellaisen kunniaksi, joka ei sitä juhlaa voi vielä itse järjestää. Erotuksena sille, että joku juhlistaa itseään, ja tavallaan mun mielestä aikuisen pitää silloin ajatella sitä lasta ja järjestää vaikka sitten pienemmät juhlat jos isompia ei jaksa, tai juhlistaa oman porukan keskenkin. (Ja mun mielestä on vähän turha kysyä lapselta, että haluatko/tarvitsetko juhlat, koska jos lapsi tietää ettei aikuisia ne juhlat kiinnosta, niin lapsi sanoo ettei tarvitse, vaikka oikeasti tarvitsee/haluaa). Mutta tää menee jo vähän ohi aiheen.. en mä pidä sitä siis kohteliaana, että möllötetään mielenosoituksellisesti kotona kun on vieraita, pitäisin fiksumpana sitä että viettää aikansa silloin jossain muualla. Enkä pidä kohteliaana sitä, että sanoo ei paljon kiinnosta teidän juhlat. Mutta mun mielestä se, jos Matilla on aina "päänsärkyä" kun on juhlia, on aika läpinäkyvää. Ja pidän kyllä parempana sitä, että reilusti etukäteen ilmoittaa, ettei tule (en minä ainakaan ala syytä tivaamaan) kuin että viime tingassa sitten vetoaisi johonkin flunssaan tai päänsärkyyn joita ei oikeasti edes ole. Rehellinen vastaus on mun mielestä kuitenkin eri asia, kuin tarkoituksellinen tölväisy. Ei "en nyt tule" ole yhtään sen vähemmän rehellinen vastaus kuin "ei huvita tulla teidän tärkeilyjuhliin pönöttämään".