Ehkä me ollaan outoja, mutta meillä maksaa se jolla on rahaa. Mulla on oma säästötili, minne laitan noin 500/kk, riippuen mitä jää kun maksan laksut. Maksan laksut niin, että kun olen koneella omat pienet laskuni maksanut, kysyn vielä ennen kuin siirrän säästöön rahaa, tarviiko mies rahaa tai onko hänellä joku lasku mikä pitäis vielä maksaa. Mies pitää ylimääriset omalla käyttötilillään, meillä on eri tyylit tähän, samoin hän näpyttää koneelle ne laskut maksuun lähteviksi eräpäivän mukaan (mitä en vois ikinä itse tehdä! mä maksan ne kerralla rahapäivänä). Kaikki rahat on yhteistä, meidän taloutta varten. Kumpikaan ei ole shoppailija, meillä menee rahaa lähinnä matkusteluun, tykätään kirppistellä jne. Yhdessä myös päätettiin jäädä opiskelijoiksi hetkeksi, minä ansiosidonnaisella, ja mies aikuiskoulutustuella, molemmilla toki tulot tuolloin tippui, miehellä enemmän. Ja vaikka minä laitan sitä rahaa säästöön, niin se on yhteistä kuitenkin, sieltä otetaan sitten tarpeen mukaan, esim. viimeksi nyt kun ostettiin matka, jouduttiin osa maksamaan säästöistä, ettei luottomaksuja mene. Samoin kylppäriremontti tullaan tuolta maksamaan.
Mä en siis oikeasti edes tiedä paljonko kumpikin maksaa ja mitä kuukaudessa :/ Mutta tiedän että tilanteet voi muuttua, ja vuoden päästä voi olla että minä olen esim. työttömänä ja mies maksaa "kaiken" , tai toisinpäin.