Mitä mieltä olette raskaana juopttelevista äideistä?Erityisesti raskausajan tupakointia vähättelevät vastatkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en oo nikilläin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en oo nikilläin

Vieras
Kun tupakka raskausaikana on niin pirun vaaratonta monen mielestä ja ei voida todistaa(hah!) muka kaikkia sen vaikutuksia sikiöön..niin mitä mieltä sitten juoppoäideistä? Voidaanko alkoholin haitat sikiölle todistaa paremmin kuin tupakan haitat?Vai onko juominen raskaana ihan äidin oma asia?

kumpaa vastausta sä haet tähän? joo, hienoo että ottaa viinaa ja polttaa tupakkaa vai tietysti ei saa polttaa ja juoda? eiköhän tästä oo nyt taas jauhettu tälle illalle tarpeeks

En vaivaudu vastaamaan sen kummemmin kuin että jokaisen oma asia.

Väittelemällä tämä asia ei muuksi muutu ja riitaa saadaan aikaiseksi, joten raskausajan juomisista ja tupakoinnista on turha keskustella.

mulla kaveri joka juonut molemipien lasten odotusaikana. ei mulle sitä kovin helposti myönnä. mutta sen sisko mulle aina ilmoitti että oli taas juomassa.
Mä hänelle siitä sanoin ja myös sen kaverille että älä mene sen kanssa kun mutuen se ei varmaan yksin menis. mutta tottakai täää idiootti meni eikä välittänyt yhtään kaveristaan joka raskaana ja alkoholiongelma.

Mitä oon kuuullut ni toistaiseksi on lapset terveitä. toivottavasti pysyy. erityistutkimukset tehty on kun neuvolassa tiedetään

ja iotse siis vastaan juomista ja tupakkaa. pitäis sen verran lapsestaan välittää että on myrkyttämäti toista

Ei ole jokaisen oma asia. Siinä sikiössä on puolet siittäjän geenejä. Luulisi että lapsen isälläkin sanavaltaa asiassa. Ja sikiö on elävä olento, jota ei saa rääkätä aiheuttamalla vammoja. Tupakointi raskaana myös tuomittavaa..miksi kukaan haluaa aiheuttaa happivajetta lapselleen?

Eiköhän se ole jokasen oma asia polttaako vai ei!? Ja ei se muille kuulu! Alkoholin juomisesta olen eri mieltä mut ei se siltikään meille kuulu. Vaikka täällä pohdittaisiin mitä ni te tai mä ei voida sille mitään!!!!

mä join 2 lasia sitä kaupan siideriä, onkos siinä 0,7% alkoholia? huomasin vasta lasit juotuani että siinä on alkoholia,oon aina ollut siinä luulossa et ne on alkoholittomia :(

ja mulla aivan kaamee morkkis sen vuoksi :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
mä join 2 lasia sitä kaupan siideriä, onkos siinä 0,7% alkoholia? huomasin vasta lasit juotuani että siinä on alkoholia,oon aina ollut siinä luulossa et ne on alkoholittomia :(

ihana :D mä ymmärrän viel vaik lasillisen siideriä silloin tällöin tai tupakan silloin tällöin, mut en jatkuvaa päihteiden kättöä. oli ne päihteet mitä hyvänsä.

Mulle neuvolantäti näytti Kansanterveyslaitoksen tms. julisteen, jossa luki, että raskaana oleva voi kaikin mokomin juoda kerran viikossa saunaoluen/-siiderin. Julistetta ei kuulemma voinut laittaa seinälle, koska liian moni äiti olisi sen yhden jälkeen ajatellut, että kun kerran saa yhden juoda, voi varmasti juoda toisenkin.

Mä olen molempien raskauksien aikana juonut muutaman kerran puolikkaan siiderin tai puoli lasia valkkaria. Täysin terveet, fiksut ja kuulemma älykkäät lapset olen silti saanut.

Kumpaakaan en hyväksy. Mutta enempää en halua aiheesta keskustella koska ärsyttää kun jatkuvasti on tappelu päällä samasta aiheesta.

Jos tää aihe niin kiinnostaa niin lukekaa niitä vanhoja ketjuja, haulla löytyy varmasti miljoona ketjua samaa tappelua!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulle neuvolantäti näytti Kansanterveyslaitoksen tms. julisteen, jossa luki, että raskaana oleva voi kaikin mokomin juoda kerran viikossa saunaoluen/-siiderin. Julistetta ei kuulemma voinut laittaa seinälle, koska liian moni äiti olisi sen yhden jälkeen ajatellut, että kun kerran saa yhden juoda, voi varmasti juoda toisenkin.

Mä olen molempien raskauksien aikana juonut muutaman kerran puolikkaan siiderin tai puoli lasia valkkaria. Täysin terveet, fiksut ja kuulemma älykkäät lapset olen silti saanut.

Kiitos tiedosta,tuo helpotti :)

jotenkin vaan tuli olo kuin olisi lyöty vasten kasvoja lukiessani pullon etikettiä ja siinä luki alkholi 0,7%.

Alkuperäinen kirjoittaja en oo nikilläin:
Kun tupakka raskausaikana on niin pirun vaaratonta monen mielestä ja ei voida todistaa(hah!) muka kaikkia sen vaikutuksia sikiöön..niin mitä mieltä sitten juoppoäideistä? Voidaanko alkoholin haitat sikiölle todistaa paremmin kuin tupakan haitat?Vai onko juominen raskaana ihan äidin oma asia?

Itse asiassa juomisen haitat voidaan todistaa paremmin tai ainakin selvemmin, kun polttamisen haitat. Ainahan ei tietenkään mitään tule, mutta saattaa tulla FAS tai FAE lapsi. Nämä vammasuudet eivät tule muusta syystä, kun juomisesta. Tupakasta ei sitten taas tule mitää näin selkeää vammaa tai siis sellaista josta voitaisiin varmaksi sanoa, että juuri tupakasta johtuu. Esim. jos lapsi on pieni niin voi johtua monesta muustakin asiasta, kun tupakasta. On ainakin helpompi tupakoivan ajatella sen johtuvan jostain muusta...Kummankin nautintoaineen kanssa voi lapselle tulla jotakin tai sitten ei tule. Tietenkään hyvä ei ole kumpikaan. Kukin tekee miten parhaaksi näkee ja omantunnon mukaan. Hyvä ei ole moni muukaan asia, että ei kai meistä kukaan ihan täydellinen ;)

Mun äitini joi ja poltti kun odotti pikkusiskoani,itse olin 14 vanha silloin ja vierestä katsottuna teki kyllä paljon pahempaa se,ettei pystyssä meinannut toisinaan pysyä,ison mahansa kanssa,niin kännissä oli, kuin se,että selvinpäin poltti röökiä....

Että jos noista pahempi niin sanoisin viina.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Mun äitini joi ja poltti kun odotti pikkusiskoani,itse olin 14 vanha silloin ja vierestä katsottuna teki kyllä paljon pahempaa se,ettei pystyssä meinannut toisinaan pysyä,ison mahansa kanssa,niin kännissä oli, kuin se,että selvinpäin poltti röökiä....

:o ,saako kysyä onko sun sisko terve?Ehkä sun äidillä on ollut vaikea :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja milanna:

On onneksi terve ja joo mun äidilläni on mielestään varmaan vaikein elämä ollut mitä voi olla

:kieh: |O

Alkuperäinen kirjoittaja milanna:

On onneksi terve ja joo mun äidilläni on mielestään varmaan vaikein elämä ollut mitä voi olla

:kieh: |O
se on hyvä että on terve! :hug:

Myös mun äitini joi kun odotti mun nuorinta sisarusta. Hyvin arvosanoin on koulussa käynyt ei jaksais täällä tästä tapella he ainakaan joka asiasta mitään tiedä!

Yhteistyössä