mitä mieltä olette huostaanotetun lapsen vanhemmista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön palstailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimetön palstailija

Vieras
Lapseni on huostaanotettu ja minulla on vähän "orpo" olo asian suhteen..Missä voin palstailla?Miten minuun suhtaudutaan jne?Mitä mieltä te olette ja miten asiaan suhtaudutte?Sen jälkeen kun tämä huostaanotto tapahtui en ole palstaillut enää minkään vauva lehden sivuilla ennen tätä päivää ja nyt en sitten tiedä mihin alueelle kirjoittelisin.

En kai voi tuomita sinua, jos olet omasta mielestäsi parhaasi yrittänyt, ja silti on käynyt noin. Mulla on vaan kaksi alle kouluikäistä, mutta ei koskaan voi tietää mitä tapahtuu, tai mitä itse kullekin elämä tuo eteen. Kyllä sulla on oikeus palstailla ihan missä palstalla haluat. Ja olet äiti, , vaikka sulla ei enää sitä lasta oiskaan siinä jos hän sun mielessä on ja ajatuksissa.

Saanko udella miksi lapsesi huostaanotettiin ja kuinka kauan huostaanotto jatkuu? Paljonko siitä on aikaa kun he otettiin pois?
Minulla on nyt jo 15v poika ja 13v tyttö, jotka huostaan otettiin kun lapset olivat 2v ja 4v ja he olivat poissa melkein vuoden. Syynä oli huonot kasvuolot. Isänsä oli väkivaltainen ja käytimme siihen aikaan molemmat runsaasti alkoholia.
Ensin asia oli todella arkapaikka miulle, mutta kun aloin ryhdistäytyä elämään kunnolla, pohdin asiaa ystävieni kanssa, niin opin elämään asian kanssa.
Vieläkin asia on joskus arka paikka, mutta olen kutenkin oppinut sen hyväksymään ja asiaan tietenkin vaikutti se etteivät lapseni ole olleet katkeria minulle.

Voimia sinulle!!!

Huostaan otto kuulostaa kamalalta, mutta kaikelle on syynsä.

Itselläni ei ole mitään kokemuksia huostaanottoasiosta, mutta mielestäni ihmiset ovat liian herkkiä tuomitsemaan ja päivittelemään.

Varmasti asia on todella vaikea sinulle (kuten myös lapsille), mutta toivotaan valoisampaa tulevaisuutta!

(itse en keksi pahempaa kun että oma lapseni ei olisi enää luonani)

kaikelle on syynsä. mä tiedän vain yhden tapauksen joissa noin on käynyt. huostaanotto jatkuu ainakin vuoden, ellei johonkin hamaan tulevaisuuteen. toisessa tapauksessa oli pieni uhka päällä mut sosiaalityöntekijöiden ja lastenvalvojan kesken ne sai sovittua että isä pitää lapset.
kummassakin tapauksessa on ryyppääminen näennäisesti syynä,ja viimisenä tikkinä itsetuho. tiedän kuitenkin että pohjalla on paljon muutakin. tarkotan nyt, että eihän kukaan huikseen ryyppää, ja odota että lapset haetaan pois?

tuomitseminen on varmaan asia, jota viimeiseksi kaipaat.

...niin, enkä mä näe mitään syytä mikset vois palstailla täälläkin edelleen. se, että lapsi on huostaanotettu, ei varmaan kadota sun äitiyttä kumminkaan? vai lakkaako siinä samalla olemasta äiti?

Itse en ainkaan voi tuomita ketään jos en tiedä asian taustoja ja syitä. tää sama periaate mulla niin huostaanotoissa kuin esim abortissa.

Olet samanlainen äiti kuin muutkin, vaikkeivat lapset olekkaan luonasi.

tää menee taas vähän aiheesta ohi, mutta eikö lapsia joissakin tapauksissa sijoiteta uudestaan myös siitä lapsesta riippuvista syistä?
siis tokihan ne syyt on aina sidoksissa vanhempiin myös, mut aina ei oo kyse siitä etteikö äiti ois ollu ns normaali ja hyvä (kukahan senkin määrittelee... :headwall: ) vaan jos lapsi on yksinkertasesti niin "hankala" ettei vanhemmat enää kaikkensa yrittäneenä jaksa, tai tiedä mitä tehdä.

Äiti on aina äiti. Mutta miten sen homman hoitaa? Mielestäni lasten etu on mentävä kaiken edelle, koska he eivät osaa pitää huolta itsestään. Elämässä voi kaikille tapahtua monenlaista, mutta kyllä VIIMEISTÄÄN huostaanoton jälkeen pitäis panostaa kaikin voimin niiden elämän ongelmien ratkaisemiseen, jonka vuoksi lapset ei voi kotonaan asua. Ammattiauttajat ovat suuri apu jaloilleen pääsemiseksi. Kokemusta minulla on sitä kautta, että kummityttö on huostaanotettu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2006 klo 20:47 honiska kirjoitti:
tää menee taas vähän aiheesta ohi, mutta eikö lapsia joissakin tapauksissa sijoiteta uudestaan myös siitä lapsesta riippuvista syistä?
siis tokihan ne syyt on aina sidoksissa vanhempiin myös, mut aina ei oo kyse siitä etteikö äiti ois ollu ns normaali ja hyvä (kukahan senkin määrittelee... :headwall: ) vaan jos lapsi on yksinkertasesti niin "hankala" ettei vanhemmat enää kaikkensa yrittäneenä jaksa, tai tiedä mitä tehdä.

Niin ei kaikki huostaanotot liity vahempiin vaan jos lapsi on hankala, ei käy koulua, joutuu tekemisiin poliisien kanssa, ei käy koulua... niin silloin sosiaalitoimi katsoo lapsen edunmukaisesti ottaa häet huostaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2006 klo 18:31 nimetön palstailija kirjoitti:
Lapseni on huostaanotettu ja minulla on vähän "orpo" olo asian suhteen..Missä voin palstailla?Miten minuun suhtaudutaan jne?Mitä mieltä te olette ja miten asiaan suhtaudutte?Sen jälkeen kun tämä huostaanotto tapahtui en ole palstaillut enää minkään vauva lehden sivuilla ennen tätä päivää ja nyt en sitten tiedä mihin alueelle kirjoittelisin.

Joo.. kyllähän huostaanottoon on monia syitä. Itse olen huostaan otettu 13vuotiaana ja se jatkuu kunnes olen 21. Jäin orvoksi 13vuotiaana.