Mitä mieltä olet ihmisestä joka muuttaa käytöstään ja mielipiteitään muiden mielipiteiden mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";24242601]Kummallista, varsin kummallista.. eli sulla ei ole mielipiteitä esim. maahanmuuttajista, homoista, abortista, väkivallasta, ikärajoista, voiko mies ja nainen olla vaan kavereita? jne jne
En usko ettei sulla ole mistään mielipiteitä. Kenties et uskalla vaan tuoda niitä esille[/QUOTE]

Mulla on osaan mielipide ja osaan ei ole. Oikeasti. Mulla ei ole kaikkiin asioihin mielipidettä. Koska ei tarvii.

Ikä auttaa. Noin 35:n jälkeen tajuaa, ettei tarvii olla joka asiaan mielipidettä. Turhaa energian ja ajan kulutusta. Voin ottaa selvää, jos asia on ajankohtainen, mutta en ole valmiiksi mitään mieltä mistään.

[QUOTE="höh";24242601]Kummallista, varsin kummallista.. eli sulla ei ole mielipiteitä esim. maahanmuuttajista, homoista, abortista, väkivallasta, ikärajoista, voiko mies ja nainen olla vaan kavereita? jne jne
En usko ettei sulla ole mistään mielipiteitä. Kenties et uskalla vaan tuoda niitä esille[/QUOTE]

useinmiten on viisainta olla sanomatta mielipidettään. Opit kyllä vielä.

[QUOTE="www";24242712]useinmiten on viisainta olla sanomatta mielipidettään. Opit kyllä vielä.[/QUOTE]

Olipa huvittava lause! En halua koskaan tulla sellaseksi jolla ei ole omia mielipiteitä, ja joka vaan nyökkäilee muiden mukana. Eikäpä mulla luonne anna moiseen periksi. Opit kyllä vielä. Voi kuule, onneks olen oppinut että muita ei tartte kumarrella ja nuoleskella. Sä opit sen vielä kunhan ikää tulee lisää ja itsevarmuutta : ))))

Mun mielipide on esim. etten siedä lapsiin ja eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa, jos mä nään tällasen tilanteen - mä sanon mielipiteeni aika railakkaasti ja toimin tosin muutenki. Mitä sä teet? Oot hiljaa?

Siis hetkinen, jos ajatellaan päinvastaista (ihminen ei koskaan muuttaisi käytöstä tai mielipiteitään muiden mielipiteiden mukaan) niin sehän olisi jonkun sortin sosiopaatti. Aika kauhea skenaario eikä missään nimessä tavoiteltava. Hyväitsetuntoinen ja suoraryhtinen ihminen kuulee muiden mielipiteet, miettii niitä ja ottaa käyttöönsä sen parhaan, riippumatta oliko se oma vai toisen ajatus alunperin. Sama pätee käytökseen. Jos taas linjana on "yhdelle yhtä ja toiselle toista" niin kyse on mielistelystä, joka heti alkaa vaikuttaa huonolta itsetunnolta ja aiheuttaa tunteita säälistä ärtymykseen.

• Tykkää
Reactions: idunnor
[QUOTE="elämää";24242741]Nössöt on hiljaa[/QUOTE]

nössöt pitää työpaikkansa - hankalat ämmät saa kenkää.

En tietenkään ole hiljaa jos näen suoraa vääryyttä. En vain huutele mielipiteitäni kaffehuoneessa. Kun en tunne kollegoitani perin pohjin. En voi kertoa edes homovitsiä, koska tiedän vain kolme varmuudella homoksi - mitä jos joku muukin on, mutta on vielä kaapissa?

Viisainta on pitää mölyt mahassaan ja olla tylsä-

[QUOTE="höh";24242674]Mulla on ehdottomiakin mielipiteitä ja en jaksa sellasta ollaankaikkisamaamieltä, musta se on ahdistavaa ja mä inhoan massakäyttäytymistä muutenkin. Lammaslauma voi rauhassa määkiä keskenään, mutta jos olen jostain erimieltä tai multa sitä kysytään, niin sanon sen mielelläni, vaikka olisin ainoa siinä porukassa...[/QUOTE]

No se, että ei ole ehdottomia mielipiteitä ei tarkoita sitä, että olisi myötäilevä. Eri mieltä ollaan silloin kun siltä tuntuu. Mutta erimieltä oleminenkaan ei ole este toiselle näkökannalle. Itse taas nautin asioiden tarkastelusta erilaisista näkökulmista. Mitä enemmän sitä opiskelee ihmistieteitä, niin sitä vähemmän on oikeastaan mielipiteitä. Absoluuttisia totuuksia ei ole, ainoastaan mitattavia säännönmukaisuuksia ja niistä poikkeamia.

no ihan ekana tulee mieleen ettei hän uskalla sanoa omaa mielipidettään. on siis vähän arkakin ehkä?

tai sitten on kaksnaamanen mielistelijä.

Enpä jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta ihmisen erottaa eläimestä se, että ihminen osaa sopeutua ja olla ihan fiksukin välillä.

Voi sanoa oman mielipiteensä, mutta myös kuunnella, mitä se toinen on mieltä.

Ja jos kyse mielipiteen vaihtajasta, ehkä hän kuuli myös toisen hyvän vaihtoehdon. Ja se on hyvä taito myöntää se.
Tosin myös mielistelijöitä löytyy kauheesti ja ne on oikeasti ärsyttäviä, mutta joku syy siihen mielistelyynkin on. Huono itsetunto kenties. Mutta hekin ovat ihan ymmärrettäviä, kun miettii vähän syvemmin.

Äsyttävä vastaus :D

[QUOTE="qqq";24242753]nössöt pitää työpaikkansa - hankalat ämmät saa kenkää.

En tietenkään ole hiljaa jos näen suoraa vääryyttä. En vain huutele mielipiteitäni kaffehuoneessa. Kun en tunne kollegoitani perin pohjin. En voi kertoa edes homovitsiä, koska tiedän vain kolme varmuudella homoksi - mitä jos joku muukin on, mutta on vielä kaapissa?

Viisainta on pitää mölyt mahassaan ja olla tylsä-[/QUOTE]

Riippuu kai työnantajasta. Mä sain paremmat työolosuhteet ja ylennyksen kun avasin suuni ja osoitin suoraselkäisyyteni. Jotkut arvostaa suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä!

Yhteistyössä